IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как най-големият позор на Citroen се превърна в безценна класика

Компанията толкова се срамуваше от BX 4TC, че се опита да откупи и унищожи всички бройки

Гигантски спойлери, агресивни форми, славна и на моменти зловеща история, и също, не на последно място, способността да бълват огън от ауспусите си: на пръв поглед колите от митичната Група Б на Световния рали шампионат имат всичко необходимо, за да господстват по търговете за класически автомобили.
 
  
Citroen BX 4TC
   
    
Но истината е, че доскоро те не се радваха на чак такова търсене, с едно-две изключения. Но това очевидно се променя, щом дори колата, смятана за най-голямата издънка в историята на Група Б, успя да се продаде за 417 200 евро на последния търг на Artcurial. Което ни дава отличен повод да си припомним странната история на този Citroеn BX 4TC.
   
    
10 факта за необикновения Citroen BX 4TC (ГАЛЕРИЯ):

 

 

 

0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Обективно ( преди 3 години )
    това наистина е супер грозна кола.
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Вес ( преди 3 години )
    Този Ситроен бе е сполучлив, но има своите достойнства. А за успехите на марката говорят резултатите от WRC. Не е редно да се казва, че една марка става, а останалите не. В най-високите спортни класове, първо, второ и трето място може да са в рамките на десети или стотни от секундата.
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 51Паника,не паника,през 1971г. с Рено Алпин 1600 печели първото рали от сегашния ВРЦ шампионат.Тогава Жан Клод бе с навигатор жена с прякор Биш /Мишел Еспиноза/
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Написана е само част от причината за излизането на Ситроен от рали спорта и гр.Б.Когато той се появява групата е пред закриване заради унищожителната мощност,а и край слага през същата тази 86г. трагедията с Тойвонен с Ланча Делта С4,та детските болести по Ситроена не са все още отстранени,а мощността която предвиждаха към края на сезона бе за малко над 500 к.с.Този Ситроен трябваше да замени Пежо 205 Т16,но уви дойде в най-неподходящия момент.
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Паниката. :) страшен прякор за рали пилот.
  • #3
    15 rate up comment 13 rate down comment
    долният ( преди 3 години )
    е поредното доказателство за необратимите увреждания от ползването на рено!
  • #2
    17 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Хубава история :)
  • #1
    15 rate up comment 22 rate down comment
    тея поне... ( преди 3 години )
    имат срам! рено са безсрамници, иначе трябваше да си изкупят всички букляци!!