IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Историята на една легенда: Lancia Delta HF Integrale

Голямата новина е, че Delta се завръща през 2025. Но може ли да се доближи до славата на оригинала?

Само допреди два месеца съдбата на една от най-обичаните италиански марки изглеждаше предрешена. Lancia, основана още през 1906, но сведена в ерата "Маркионе" до един-единствен модел (Ypsilon) и един-единствен пазар (италианския), се очертаваше като най-вероятната първа жертва на поголовните съкращения след сливането на Fiat-Chrysler с PSA Peugeot-Citroen.
 
  
Lancia Delta HF Integrale
  
   
Но после изведнъж небето над Lancia просветна. Карлос Тавареш, новият шеф на обединената компания Stellantis и сам бивш рали пилот, обяви, че италианската марка ще е приоритетна за него. А в средата на февруари се появиха дори съобщения, че компанията се подготвя през 2025 да възроди може би най-емблематичното име в историята на Lancia: Delta.
 
  
Lancia Delta HF Integrale
  
    
Отсега знаем само, че тя ще дели платформа с Peugeot 308, DS 4 и бъдещата нова Alfa Romeo Giulietta. Дали ще напомня на легендарното първо поколение на Delta, което владееше рали трасетата и стените на момчешките стаи през 80-те? Или, напротив, ще е посредствен опит да се използва старата слава, каквито бяха второто и третото поколения на Delta? Само времето ще покаже. Но си струва да припомним, че даже онази митична първа Delta започна живота си доста безлично и едва в седмата година от живота си наистина блесна. Eто накратко нейната история.


Удивителната история на Delta HF Integrale (ГАЛЕРИЯ):


 

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    робин худ ( преди 3 седмици )
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гошко ( преди 3 седмици )
    До първия "умник"...! ФИАТ не са ФВ, че да направят така
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Новата Делта - Пежо? ( преди 3 седмици )
    То и сега няма да е по-различно "възраждането" на марката и модела . На Пежо 308 ще сложат кръгли фарове и калници, които да наподобяват легендата и това ще стане новата Делта.
  • #13
    7 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 3 седмици )
    Делта 3 има и вариант 1.8 турбо с 200 к.с., но...точно липсата на 4х4 я отдалечава от оригиналната Делта Интеграле. Но ако изключим това е един доста добър автомобил. Проблема за Ланча започна от Делта 2. Просто грешен маркетинг на Фиат. Трябваше да го оставят нищов автомобил, но както винаги съм го казвал италианците имат страхотни инженери и ужасна ръководна политика! И точно това второто ги съсипа.
  • #12
    21 rate up comment 0 rate down comment
    fen ( преди 3 седмици )
    От 10-те най - велики рали автомобила четири са ланча - стратос , 037 , S4 и delta integrale . Повече няма какво да говорим . За съжаление с някои откровено тъпи решения фиат занули тази марка . Делтата я спраха от ралитата навремето , за да има повече ресурс за Ферари във формула 1 . Ако бяха продължили във същия дух един господ знае докъде щяха да стигнат в рали спорта , безпорно това бе с ресурса на фиат и не без помощта на Абарт
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    до 9 ( преди 3 седмици )
    Моят проблем с D3 е, че се опитва да продава на висока цена механиката и задвижването на един бюджетен масов модел. Удълженото междуосие с нищо не подобрява това, всъщност само влошава пътното поведение, защото не е съпроводено с каквито и да било промени в окачването. Вторият ми проблем е с дизайна, но това вече е въпрос на лични вкусове. Ако на вас ви харесва, ви желая да си я карате безпроблемно
  • #10
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 седмици )
    След трета генерация на модела, мисля, че е редно просто да не правят повече автомобил с това име, защото за мен лично втората и третата генерация са просто подигравка. Винаги съм харесвал италианските коли, но истината е, че кризата в италианското автомобилостроене се дължи изцяло на грешни и нелогични решения на производителите, а не на някакъв немски заговор. Така стана и с любимата ми марка Алфа Ромео, десетилетия наред глупости и накрая от 30г. все във фалит и Дачия продава повече от нас.
  • #9
    22 rate up comment 1 rate down comment
    Петко ( преди 3 седмици )
    Като собственик на делта 3 май само сте ги виждали на пътя. Оборудването започва там от където на фиат браво свършва. Дължината на делта е със 17см по-голяма, междуосието с 10 см по-голямо. Седалките са различни, при делта са по-дълбоки, удобни и комфортни, материалите различни. Лед светлини отзад изцяло, отпред лед дневни светлини, това за кола 2008 година. Интериорът на вид е сходен, частите под капака същите, но до там докара автопроизводителите. 2.0 тди в Пасат и Октавия е същият, но колите?
  • #8
    23 rate up comment 0 rate down comment
    Легендите не умират ( преди 3 седмици )
    Един от най-страхотните автомобили създавани някога.
  • #7
    25 rate up comment 0 rate down comment
    Делчо ( преди 3 седмици )
    Вечната легенда! Това е Ланча Делта. Очаквахме с нетърпение всяка година Албена - Златни пясъци - Сливен, защото това беше единственото рали на което можеше да се види този звяр.