Само допреди два месеца съдбата на една от най-обичаните италиански марки изглеждаше предрешена. Lancia, основана още през 1906, но сведена в ерата "Маркионе" до един-единствен модел (Ypsilon) и един-единствен пазар (италианския), се очертаваше като най-вероятната първа жертва на поголовните съкращения след сливането на Fiat-Chrysler с PSA Peugeot-Citroen.
Но после изведнъж небето над Lancia просветна. Карлос Тавареш, новият шеф на обединената компания Stellantis и сам бивш рали пилот, обяви, че италианската марка ще е приоритетна за него. А в средата на февруари се появиха дори съобщения, че компанията се подготвя през 2025 да възроди може би най-емблематичното име в историята на Lancia: Delta.
Отсега знаем само, че тя ще дели платформа с Peugeot 308, DS 4 и бъдещата нова Alfa Romeo Giulietta. Дали ще напомня на легендарното първо поколение на Delta, което владееше рали трасетата и стените на момчешките стаи през 80-те? Или, напротив, ще е посредствен опит да се използва старата слава, каквито бяха второто и третото поколения на Delta? Само времето ще покаже. Но си струва да припомним, че даже онази митична първа Delta започна живота си доста безлично и едва в седмата година от живота си наистина блесна. Eто накратко нейната история.
Удивителната история на Delta HF Integrale (ГАЛЕРИЯ):
Създадена от Винченцо Ланча още през 1906, тази компания винаги се е славела с интересни, напредничави и много добри за каране автомобили малко над масовия сегмент на пазара. Но през 60-те, с навлизането на новите производствени техники, по-традиционно настроената компания започна да губи конкурентност, и в крайна сметка поглъщането от страна на Fiat през 1969 я спаси от банкрута.
В края на 70-те от славното минало на Lancia не бе останало много, и ръководството на компанията търсеше нова посока. Затова реши да създаде нов компактен хечбек, с който да възстанови репутацията си на качествен производител, доста уронена от ръждясващата и пословично чуплива Beta.
На снимката е Fulvia, един от последните модели, разработени преди поглъщането от Fiat.