IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford връща на пазара електрическия Focus

Моделът ще използва платформа на Volkswagen

От Ford сериозно обмислят дали да не върнат на пазара електрически вариант на модела Focus. За това споменава изданието Autocar, базирайки информацията си на изказване на главния дизайнер на европейското подразделение на марката Мурат Гелер.


Ford Focus Electric


За съжаление, по-конкретна информация за момента липсва. Дизайнерът е споделил пред британското издание, че към момента се работи на различен етап по няколко модела с батерии, като Ford Focus Electric може да бъде един от тях. Но какъв по-точно ще е електромобилът все още не е ясно. Нито за архитектурата, нито за пропорциите на бъдещата машина.

Оригиналният Focus Electric беше (условно) един от първите масови електромобили. Той се появи още през 2011 година, като модификация от тогава новото трето поколение на модела. Хечбекът не доби особена популярност, макар в САЩ да изкара пълен жизнен цикъл - чак до 2018 година, като бяха реализирани около 9200 бройки.


Ford Focus Electric


Електрическият Focus се произвеждаше и за Европа - от 2013 година в Германия, но бе свален от поточните линии през 2017 година заради доста скромните продажби - около няколко десетки бройки годишно. Ford Focus Electric бе оборудван с литиево-йонни батерии от LG Chem, с капацитет от 23 kWh. През 2017 година акумулаторите вече бяха 33,5-киловатчасови, благодарение на което пробегът нарасна от 160 на 225 км, което направи машината конкурентна на Nissan Leaf, Volkswagen e-Golf, Hyundai Ioniq Electric или Opel Ampera-e.

Ако електромобилната версия на Focus Electric действително получи наследник, то тя няма да е вариация на актуалния модел с ДВГ, който бе обновен преди около месец. По-скоро трябва да очакваме самостоятелна машина на отделна платформа, като последната има всички шансове да е електрическата МЕВ на Volkswagen, поради договорките около сътрудничеството на двете марки.

0 от 500
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Защото на фирмите им е толкова трудно да направят електрически коли? Нали електрическите коли са елементарни като конструкция и имат далеч по малко части в сравнение с кола с ДВГ. Мотор батерия и електроника с релета да контролира силата на тока и зареждането. Какво му е сложното? Тези системи се произвеждат от 100 години за различни сфери на индустрията.
  • #1
    5 rate up comment 1 rate down comment
    RD ( преди 2 години )
    Браво! Форд на платформа от Фолксваген. Звучи проучено.