Европейското подразделение Ford представи обновения Focus. Промените при модела са предимно в дизайна и оборудването, като донякъде повтарят тези на фейслифта на Fiesta.
Обновеният Focus получава забележимо преработена предница, като са променени не само фаровете (те вече са светодиодни още в базовия вариант, а срещу доплащане се предлага и оптика), а също така решетка на радиатора, бронята и капака. Емблемата на марката е на решетката, като разликите в нивата на оборудване Titanium, ST-Line и Active се виждат по-ясно.
Цифровият панел с диагонал 12,3 инча се появи на модела още през лятото на миналата година, а сега той работи с информационно-развлекателен комплекс Sync 4 с 13,2-инчов тъч-скрийн. Новата мултимедия поддържа безкабелно свързване на смартфон чрез Android Auto и Apple CarPlay, като софтуерът се обновява от разстояние. Системата има достъп до онлайн-сервизите Connected Navigation и Ford Secure, като то са безплатни за пробен период.
Фейслифтът на Focus се предлага с "меки" хибридни системи с мощност 125 и 155 к.с., които се появиха още през 2020 година, като те вече може да се съчетават не само с 6-степенна механична скоростна кутия, но и със 7-степенна роботизирана - като при Fiesta.
В гамата остават познатите 1,0-литрови мотори EcoBoost с мощност 100 и 125 к.с., които са свързани с механична кутия, както и 1,5-литровите дизели EcoBlue с 95 и 120 к.с. За по-мощният агрегат е достъпен и 8-степенен автомат.
Още снимки на обновения Focus - вижте в галерията:
Обновена е и спортната версия Focus ST, която получава зелен цвят Mean Green - като на Fiesta ST и Puma ST, а също така и нови седалки, разработка на подразделението Ford Performance. Спортният вариант ще продължи да се предлага като хечбек и комби, и ще запази 2,0-литровия бензинов турбомотор с 280 к.с. Под въпрос обаче е версия с 2,0-литров дизел със 190 к.с.
Снимки: Ford