IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Знаете ли коя клема на акумулатора се сваля първа?

Операцията е съвсем проста наглед, но има някои особености

На почти всеки от нас се е налагало да демонтира (за да зареди или за да смени) батерията на автомобила. Операцията е съвсем проста наглед, но има някои особености, които е добре да се спазват. Основната е: Коя клема на акумулатора се сваля първа?


акумулатор


От разни гаражни експерти можете да чуете различни отговори на този въпрос, но верният го пише в експлоатационната книжка на всеки автомобил. А той гласи, че: "След като се разхлабят и двете клеми, първо се сваля минусът, а след това плюсът."

Основното обяснение за това действие също е съвсем елементарно. Единствената причина поради която минусовата клема се откача първа е, че обратното действие може да предизвика късо съединение, което да стане вследствие случайно докосване на "плюсовата клема" в метална повърхност.

Всичко написано дотук важи за болшинството автомобили у нас, но трябва да знаете, че има и такива (доста стари, като Варшава, Жук, Ниса), при които "плюса" e свързан с корпуса. Поради тази причина универсалният съвет е първо да се свали електрода, който е свързан с корпуса (купето) на автомобила, независимо дали е плюс или минус.

0 от 500
  • #20
    7 rate up comment 16 rate down comment
    ИБН ЕБН АЛ КАМИЛ ( преди 2 месеца )
    16Явно разбиранията са ти още ГЕРБЕРСКИ.... ХАХАХА...... Май не знаеш, че вече модата е пак БАРАБАНЧЕ, ама не детско..... ХАХАХА..... Ама да прехвърляте пари в ДУБАЙ от парите на хората за ХЕМУС знаеш.... ХАХАХА...... Духовник на всички тук
  • #19
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Никола ( преди 2 месеца )
    А ЗАЩО НЕ КАЗВАШ КАК Е ПРИ МОНТАЖА.ЕЙ ВИНАГИ ИМА НЯКОЙ *** ДЖУРНАЛИСТ,КОЙТО САМО ПРАВИ КОПИ ПЕЙСТ
  • #18
    25 rate up comment 4 rate down comment
    Шофер на тежкотоварн ( преди 2 месеца )
    В ''дебелите'' книги пише: При подаване на ток към МПС с изтощен акумулатор първо закачаш плюса от умрелия после плюса на заредения. След това закачаш минуса на заредения и после даваш на ''корпус" (минус) на МПС-то с падналия акумулатор. Разкачането е по обратен ред. Всичко това ако е стандартен минус на "шаси". Това се прави за безопасност, тъй като винаги при затваряне на веригата прехвърчат искри колкото и леко да докосваш.
  • #17
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Никой ( преди 2 месеца )
    В коментар номер 1 е пояснено правилно защо трябва да е минуса. В статията е пояснено АБСОЛЮТНО грешно. И съответно ако колата е с плюсов корпус първо се откача плюса. Но това за хората несигурни в себе си,иначе ако си прецизен, няма НИКАКВО значение, коя клема ще е първа. Обаче има един друг случай. Моята кола е с два акумулатора заводско на съвсем различни места, за съвсем различни неща, но и двата са свързани със системата на колата. Та..откачи ли се единия, клемите ще укъсят ли втория? :)
  • #16
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Хулиган ( преди 2 месеца )
    Пълни глупости. Мондео мк4 акумолатора е наврян към таблото в отвор. Сваля се плюса издъпва се акумолатора и чак тогава имаш достъп до минуса!
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Кюч маса ( преди 2 месеца )
    НИСА ,ЖУК И ВЪРШАВА лачпово радио и барабанни спирачки отпред
  • #14
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    А коя се закача първа?
  • #13
    23 rate up comment 0 rate down comment
    ДИНОЗАВЪР КАРАБАДЖАК ( преди 2 месеца )
    МИСЛЯ,ЧЕ ПЪРВО ТРЯБВА ДА СЕ СВАЛИ РЕЗЕРВНАТА ГУМА...!!!
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Manafoff ( преди 2 месеца )
    Боже,Боже!!!!
  • #11
    37 rate up comment 6 rate down comment
    Учуден ( преди 2 месеца )
    Като прочета такава статия обикновено ми се вдига настроението, но когато прочета коментарите направо се пуквам от смях! Накрая ми стана чудно, защо даже ба, под статиите за автомобили има толкова много коментари, под другите , не? Ами много ясно: повечето мъже си мислят , че много разбират от коли, а всъщност не. Та когато осъзнах тази истина, престанах да споря с тях, просто си отворих автосервиз, и доста пари изкарах от "разбирачите". Просто така тихо и кротко, без да споря!