IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Знаете ли коя клема на акумулатора се сваля първа?

Операцията е съвсем проста наглед, но има някои особености

На почти всеки от нас се е налагало да демонтира (за да зареди или за да смени) батерията на автомобила. Операцията е съвсем проста наглед, но има някои особености, които е добре да се спазват. Основната е: Коя клема на акумулатора се сваля първа?


акумулатор


От разни гаражни експерти можете да чуете различни отговори на този въпрос, но верният го пише в експлоатационната книжка на всеки автомобил. А той гласи, че: "След като се разхлабят и двете клеми, първо се сваля минусът, а след това плюсът."

Основното обяснение за това действие също е съвсем елементарно. Единствената причина поради която минусовата клема се откача първа е, че обратното действие може да предизвика късо съединение, което да стане вследствие случайно докосване на "плюсовата клема" в метална повърхност.

Всичко написано дотук важи за болшинството автомобили у нас, но трябва да знаете, че има и такива (доста стари, като Варшава, Жук, Ниса), при които "плюса" e свързан с корпуса. Поради тази причина универсалният съвет е първо да се свали електрода, който е свързан с корпуса (купето) на автомобила, независимо дали е плюс или минус.

0 от 500
  • #54
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Man40 ( преди 1 година )
    Какво "късо съединение" при докосване на метална повърхност, след като е откачен плюс кабела от акумулатора, ако няма втори такъв?
  • #53
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Усен ( преди 1 година )
    Чудя се как може да коментират неграмотни хора!!!Ако стандартно шасито е на минус клема,а захранването е на плюс,правилно е най напред да се откачи минусовата клема а след това плюсовата!NBЗащото ако почнеш с плюсовата,има опасност с ключа да опреш в шасито на автомобила и да предизвикаш късо съединение или най малкото голяма искра между ключа и корпуса!
  • #52
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    *** ......Важно е да има дъра бъра.......Пишат без да мислят.То даже не е нужно да мислят.Опитай да симулираш въпросното късо на някоя кола?Успех.
  • #51
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Климбар ( преди 2 години )
    Обикновенно минуса е за корпуса,и той се сваля първи- по причина,че когато сваляш плюса,може неволно с ключа да докоснеш корпуса и да "омасиш".При монтаж на свален акумулатор,се действа обратно-първо плюса,защото после,при монтажа на минуса,и да докоснеш корпуса-бвма как да предизвикаш късо Толкова по филосовстването!
  • #50
    5 rate up comment 3 rate down comment
    alex_beast ( преди 2 години )
    абе ти като пишеш четеш ли какво си написал или .,.,.,.,., нема значение коя ше откачиш нема как да направиш късо като едната клема е вече във въздуха
  • #49
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Njkop ( преди 2 години )
    Карал съм Ниса и Жук, и не плюса е свързан към корпуса ,а минуса.А как ще даде на кьсо плюсовата клейма като я откачиш от акумулатора, не мога да схвана (вече е откачена)
  • #48
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Alexxx ( преди 2 години )
    Написал го е човека,защото повече от 50% не го знаят,макар,че българина се прави,че знае всичко,но най знае да мрази.Колега,забравил си да напишеш как се монтира акумулатора. По същият начин,но обратно.
  • #47
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Санчо ( преди 2 години )
    Според 50% от коментиралите е добре да се работи с гумирани ръкавици за да не се получи ,,волтова дъга" и да ги удари тока.Няма никакво значение дали има фаза и нула(или плюс и минус).Написалият статията е на същото ниво.В полските модели според него се обръща поляритета на акумулатора.Карал съм Ниса и Жук пък как не съм го знаел,но щом написалият статията го твърди....
  • #46
    9 rate up comment 7 rate down comment
    mihalcho ( преди 2 години )
    Пълни глупости. Няма никакво значение. Не ви препоръчвам да разхлабвате и двете клеми. Разхлабвате едната и откачвате, след което и другата.
  • #45
    2 rate up comment 14 rate down comment
    N:39 Курти е некомпе ( преди 2 години )
    Купил си е български акумулатор Искра. Монбат са същите ***. Вероятно не му е известно че най-качественото акумулатори да Бош и Варта.