В основата на всички грешки е спокойната увереност, че нищо не застрашава акумулатора на автомобила през топлия сезон. Оказва се обаче, че и през лятото той също е сериозно застрашен и може да излезе от строя. А това може да донесе сериозни проблеми, особено ако човек се намира на място, където не може да зареди батерията и няма от кого да получи ток.
Разбира се, всички тези проблеми може да бъдат избегнати, като сигурният начин за това, е да бъдат избегнати някои основни грешки, които водят да изчерпване на акумулатора и невъзможност той да бъде използван отново. На всички трябва да бъде ясно, че батерията под капака на автомобила също изисква постоянни грижи и внимание, за да може да служи повече време на собственика.
Основни грешки, които убиват акумулатора в топлото време (ГАЛЕРИЯ):
Най-често колата се оставя на паркинга с включени фарове, като в слънчев ден е напълно възможно това да не бъде забелязано. Резултатът е дълбоко разреждане на акумулатора, който може да оцелее след един-два подобни случаи. Ако това се повтаря, един ден дори зареждането на батерията няма да помогне.
В дълго време неизползваният акумулатор се получава електрохимическа реакция, при която се изразходват оловото и оловния диоксид, за да се получи олофен сулфат (или сулфатиране). Това важи най-вече за батериите с технология AGM (Absorbent Glass Mat), при която положителната и отрицателната плоча са разделени от тънка мрежа от стъклени микровлакна, напоена с електролитна течност.
Случва се, всички консуматори на енергия в автомобила да са изключени, но акумулаторът да се разреди. Това означава, че има дефектни компоненти – например, чистачките на предното стъкло, не са се върнали в нормалното си положение. Течът може да се дължи също на неправилно инсталиране на музикалната система или на алармата.