IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Знаете ли коя клема на акумулатора се сваля първа?

Операцията е съвсем проста наглед, но има някои особености

На почти всеки от нас се е налагало да демонтира (за да зареди или за да смени) батерията на автомобила. Операцията е съвсем проста наглед, но има някои особености, които е добре да се спазват. Основната е: Коя клема на акумулатора се сваля първа?


акумулатор


От разни гаражни експерти можете да чуете различни отговори на този въпрос, но верният го пише в експлоатационната книжка на всеки автомобил. А той гласи, че: "След като се разхлабят и двете клеми, първо се сваля минусът, а след това плюсът."

Основното обяснение за това действие също е съвсем елементарно. Единствената причина поради която минусовата клема се откача първа е, че обратното действие може да предизвика късо съединение, което да стане вследствие случайно докосване на "плюсовата клема" в метална повърхност.

Всичко написано дотук важи за болшинството автомобили у нас, но трябва да знаете, че има и такива (доста стари, като Варшава, Жук, Ниса), при които "плюса" e свързан с корпуса. Поради тази причина универсалният съвет е първо да се свали електрода, който е свързан с корпуса (купето) на автомобила, независимо дали е плюс или минус.

0 от 500
  • #34
    24 rate up comment 6 rate down comment
    Митки ( преди 3 години )
    С акумулатор Бош купен от магазин на Киров изкарах 12 години. Всичко беше на ниво. По скъпо но скъпото излиза евтино.
  • #33
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Христо ( преди 3 години )
    А когато връзвам контактите под напрежение кой кабел да свързвам първо, фазата или другата фаза?
  • #32
    41 rate up comment 1 rate down comment
    Някой ( преди 3 години )
    Ама сте ***, като пишете поне пишете правилно. Няма значение коя ще се свали първо, така или иначе веригата се прекъсва. Прието е да се сваля първо минусовата защото при развиването може да стане късо ако се започне с плюса,а не пишете глупости че първо се развивали, след това се свалят. Нали докато развивал, тогава е опасно от късното съединение. Развива се минус и се сваля. Това след това плюса.
  • #31
    6 rate up comment 4 rate down comment
    bengan1 ( преди 3 години )
    Хората ви го казват обаче ние българите ще открием топлата вода
  • #30
    2 rate up comment 11 rate down comment
    Anonymous ( преди 3 години )
    Еми, при мен аку-то е под краката на дясната седалка и е обратен. Но не го пипам аз при смяна, а отивам в магазинът на MonBat и там си знаят и ми го сменят, замервати всичко. Btw, карам 6-та година с един Varta и още пали :D (MB W169 long, CDI 95 hp.)
  • #29
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Част от народа ( преди 3 години )
    #29Ми, аз съм част от народа и не го харесвам.
  • #28
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Tashunko kaza,che ste gola voda
  • #27
    28 rate up comment 69 rate down comment
    Непозната ( преди 3 години )
    Няма къде да напиша....но нека се престане с толкова некоректното охулване на Румен Радев,народа го харесва разберете!!!
  • #26
    37 rate up comment 11 rate down comment
    Костадинов ( преди 3 години )
    Идеята е, че докато развиваш гайката на плюсовата клема, с гаечния ключ можеш лесно да докоснеш метална повърхност от купето и да стане "мяу"..
  • #25
    7 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #19 това е за подаване на ток-вярно е,но ако трябва да смениш батериите кой полюс ще откачиш първи? НАЙ-БЛИЗКИЯ НЕЗАВИСИМО ДАЛИ Е + ИЛИ - ...ВСЕ ТАЯ