IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Знаете ли коя клема на акумулатора се сваля първа?

Операцията е съвсем проста наглед, но има някои особености

На почти всеки от нас се е налагало да демонтира (за да зареди или за да смени) батерията на автомобила. Операцията е съвсем проста наглед, но има някои особености, които е добре да се спазват. Основната е: Коя клема на акумулатора се сваля първа?


акумулатор


От разни гаражни експерти можете да чуете различни отговори на този въпрос, но верният го пише в експлоатационната книжка на всеки автомобил. А той гласи, че: "След като се разхлабят и двете клеми, първо се сваля минусът, а след това плюсът."

Основното обяснение за това действие също е съвсем елементарно. Единствената причина поради която минусовата клема се откача първа е, че обратното действие може да предизвика късо съединение, което да стане вследствие случайно докосване на "плюсовата клема" в метална повърхност.

Всичко написано дотук важи за болшинството автомобили у нас, но трябва да знаете, че има и такива (доста стари, като Варшава, Жук, Ниса), при които "плюса" e свързан с корпуса. Поради тази причина универсалният съвет е първо да се свали електрода, който е свързан с корпуса (купето) на автомобила, независимо дали е плюс или минус.

0 от 500
  • #40
    24 rate up comment 17 rate down comment
    Пишете глупости ( преди 1 месец )
    Как като откачиш плюс и опре на корпус ще даде искра - ВИЕ добре ли сте изобщо веригата вече е отворена и няма начин това да се случи!
  • #39
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Курти ( преди 1 месец )
    Това е лотария,аз скоро смених бг.искра,който издържа5/6 години,така че,,късмет.
  • #38
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    5/6 години безпроблемно със Бг.акомулатор искра.идеален.акомулаторите са лотария,по презумция на всички производители нямат файда от устойчиви такива,,иначе казано могат да направят акомулатор който да държи и 100 години но нямат изгода.
  • #37
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Ха ха до Митски ( преди 1 месец )
    И това гледам преди години, купи сега да се поизненадаш след три годинк има няма
  • #36
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Явор ( преди 2 месеца )
    Не пишете глупости
  • #35
    24 rate up comment 6 rate down comment
    Митки ( преди 2 месеца )
    С акумулатор Бош купен от магазин на Киров изкарах 12 години. Всичко беше на ниво. По скъпо но скъпото излиза евтино.
  • #34
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Христо ( преди 2 месеца )
    А когато връзвам контактите под напрежение кой кабел да свързвам първо, фазата или другата фаза?
  • #33
    37 rate up comment 1 rate down comment
    Някой ( преди 2 месеца )
    Ама сте ***, като пишете поне пишете правилно. Няма значение коя ще се свали първо, така или иначе веригата се прекъсва. Прието е да се сваля първо минусовата защото при развиването може да стане късо ако се започне с плюса,а не пишете глупости че първо се развивали, след това се свалят. Нали докато развивал, тогава е опасно от късното съединение. Развива се минус и се сваля. Това след това плюса.
  • #32
    6 rate up comment 4 rate down comment
    bengan1 ( преди 2 месеца )
    Хората ви го казват обаче ние българите ще открием топлата вода
  • #31
    2 rate up comment 10 rate down comment
    Anonymous ( преди 2 месеца )
    Еми, при мен аку-то е под краката на дясната седалка и е обратен. Но не го пипам аз при смяна, а отивам в магазинът на MonBat и там си знаят и ми го сменят, замервати всичко. Btw, карам 6-та година с един Varta и още пали :D (MB W169 long, CDI 95 hp.)