fallback

Знаете ли коя клема на акумулатора се сваля първа?

Операцията е съвсем проста наглед, но има някои особености

На почти всеки от нас се е налагало да демонтира (за да зареди или за да смени) батерията на автомобила. Операцията е съвсем проста наглед, но има някои особености, които е добре да се спазват. Основната е: Коя клема на акумулатора се сваля първа?

От разни гаражни експерти можете да чуете различни отговори на този въпрос, но верният го пише в експлоатационната книжка на всеки автомобил. А той гласи, че: "След като се разхлабят и двете клеми, първо се сваля минусът, а след това плюсът."

Основното обяснение за това действие също е съвсем елементарно. Единствената причина поради която минусовата клема се откача първа е, че обратното действие може да предизвика късо съединение, което да стане вследствие случайно докосване на "плюсовата клема" в метална повърхност.

Всичко написано дотук важи за болшинството автомобили у нас, но трябва да знаете, че има и такива (доста стари, като Варшава, Жук, Ниса), при които "плюса" e свързан с корпуса. Поради тази причина универсалният съвет е първо да се свали електрода, който е свързан с корпуса (купето) на автомобила, независимо дали е плюс или минус.

fallback
  • #14
    Кюч маса ( преди 3 години )
    НИСА ,ЖУК И ВЪРШАВА лачпово радио и барабанни спирачки отпред
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    А коя се закача първа?
  • #12
    ДИНОЗАВЪР КАРАБАДЖАК ( преди 3 години )
    МИСЛЯ,ЧЕ ПЪРВО ТРЯБВА ДА СЕ СВАЛИ РЕЗЕРВНАТА ГУМА...!!!
  • #11
    Manafoff ( преди 3 години )
    Боже,Боже!!!!
  • #10
    Учуден ( преди 3 години )
    Като прочета такава статия обикновено ми се вдига настроението, но когато прочета коментарите направо се пуквам от смях! Накрая ми стана чудно, защо даже ба, под статиите за автомобили има толкова много коментари, под другите , не? Ами много ясно: повечето мъже си мислят , че много разбират от коли, а всъщност не. Та когато осъзнах тази истина, престанах да споря с тях, просто си отворих автосервиз, и доста пари изкарах от "разбирачите". Просто така тихо и кротко, без да споря!
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Понеже сте симпатяги и понеже фирмата Ситроен никога не била у центъра, а вечно е на кестерме, особено ц4 :)) ... (Иванов, ти въпреки всичко при махане на акумулатор, първо откачвай минуса!), да ви издам тайната, че при смяна на чистачки, задължително започвайте от шофьорската (нема лево, нема десно :)) И понеже знам, че не сте лоши момчета, искам да предложа неангажиращо да поразмислите по един родеещ се проблем. Ако се подава ток с кабели, в каква последователност и къде се закачат 4те щипки?
  • #8
    abc ( преди 3 години )
    А да питам по въпроса с чистачките.... Първо лявата или дясната се сваля? Че се чудя от коя да започна.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    На мен пък, въобще не ми пука, щото когато махам акумулатора, той веки е умрял! :)))
  • #6
    Петров до Иванов ( преди 3 години )
    Иванов, не всички коли са Ситроен Ц4.
  • #5
    Иванов ( преди 3 години )
    Пълна глупост на ситроен ц4 има капак на акумулатора който за да се махне трябва да се откачи плюсовата клема
fallback
Последни