fallback

Знаете ли коя клема на акумулатора се сваля първа?

Операцията е съвсем проста наглед, но има някои особености

На почти всеки от нас се е налагало да демонтира (за да зареди или за да смени) батерията на автомобила. Операцията е съвсем проста наглед, но има някои особености, които е добре да се спазват. Основната е: Коя клема на акумулатора се сваля първа?

От разни гаражни експерти можете да чуете различни отговори на този въпрос, но верният го пише в експлоатационната книжка на всеки автомобил. А той гласи, че: "След като се разхлабят и двете клеми, първо се сваля минусът, а след това плюсът."

Основното обяснение за това действие също е съвсем елементарно. Единствената причина поради която минусовата клема се откача първа е, че обратното действие може да предизвика късо съединение, което да стане вследствие случайно докосване на "плюсовата клема" в метална повърхност.

Всичко написано дотук важи за болшинството автомобили у нас, но трябва да знаете, че има и такива (доста стари, като Варшава, Жук, Ниса), при които "плюса" e свързан с корпуса. Поради тази причина универсалният съвет е първо да се свали електрода, който е свързан с корпуса (купето) на автомобила, независимо дали е плюс или минус.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Тонът тук не е колегиален. Отношенията между форумците са белязани от недоверие, назидателност, завист, злоба, опит да се обиди отсрещната страна, която е опонент, дори враг, а не колега по съдба. Домакините се отнасят лошо към нас и ние се отнасяме с недобри чувства към тях. Поколенческите отношения са видимо обременени с непреодолими противоречия. Запомнете от мен Крилатата фраза: ПЛЮСЪТ ОБИЧА ДА Е САМ! При демонтаж го махаш последен, при монтаж го слагаш първи! Бъдете здрави!
  • #3
    raiders ( преди 3 години )
    Сега очаквам тема и коя клема се слага първа..., смених си акумулатора преди 10 дни и ако си внимателен и следваш елментарните правила проблеми няма да имаш. НО, ако не разбираш от коли по-добре помоли комшията или приятел шофьор от поне 10г.да ти помгне дори и за елементарната смяна на батерия или дрго.
  • #2
    123 ( преди 3 години )
    За капачката на резервоара на течността за чистачки трябва отделна статия. Тя е само за професионалисти.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Почти правилно. Няма как положителната клема да е едновременно на батерията и да опре някъде. Причината е най-вече в ключа за отвиване на гайките на клемите. Докато си отвиваме плюсовата клема, ключето може да опре в метална част от купето. Поради това плюса не се докосва с ключ(дори не се разхлабва), преди де се отдели изцяло минуса.
fallback
Последни