fallback

Знаете ли коя клема на акумулатора се сваля първа?

Операцията е съвсем проста наглед, но има някои особености

На почти всеки от нас се е налагало да демонтира (за да зареди или за да смени) батерията на автомобила. Операцията е съвсем проста наглед, но има някои особености, които е добре да се спазват. Основната е: Коя клема на акумулатора се сваля първа?

От разни гаражни експерти можете да чуете различни отговори на този въпрос, но верният го пише в експлоатационната книжка на всеки автомобил. А той гласи, че: "След като се разхлабят и двете клеми, първо се сваля минусът, а след това плюсът."

Основното обяснение за това действие също е съвсем елементарно. Единствената причина поради която минусовата клема се откача първа е, че обратното действие може да предизвика късо съединение, което да стане вследствие случайно докосване на "плюсовата клема" в метална повърхност.

Всичко написано дотук важи за болшинството автомобили у нас, но трябва да знаете, че има и такива (доста стари, като Варшава, Жук, Ниса), при които "плюса" e свързан с корпуса. Поради тази причина универсалният съвет е първо да се свали електрода, който е свързан с корпуса (купето) на автомобила, независимо дали е плюс или минус.

fallback
  • #24
    Кашлям ( преди 3 години )
    Какво значение има коя клема ще свалиш първо при положение че и която и да е се прекъсва връзката с акумолатора,щом няма ток как ще стане късо
  • #23
    анонимен ( преди 3 години )
    До подробност 24. Подобни случаи вече бяха докладвани по-долу в мненията. Твърде вероятно да става дума за коли, които са с плюс на корпуса. Макар и много редки, има ги. Относително говорим за някаква екзотика. Дано сме събудили любопитството на колегите, че да си прочетат инструкциите. Най-сериозните имат в аванс подготвени едни пликове от плътен мат-ал. Сваля клемата, пъха внимателно в пликчето и в основата пристяга с ластик. Няма как късо!
  • #22
    Една подробност ( преди 3 години )
    Има автомобили при които за да стигнеш до минуса трябва да свалиш първо плюса, после да откачиш акумулатора и да го издърпаш напред и тогава чак виждаш минуса. А късо можеш да направиш ако не внимаваш, независимо коя клема първо сваляш . Така че е все едно коя ще е първа !
  • #21
    анонимен ( преди 3 години )
    Някакъв специалист с квартален гараж се надува, че скубе незапознати клиенти. Аз лично не виждам никакъв повод за гордост! Нищо ново под слънцето, но от гледна точка конкретно на форума - ти, специалисте, СИ КРЪГЛА НЕПОТРЕБНА НУЛА. Това не отменя факта, че може и да разбираш, но си оставаш НУЛА. Мълчанието е най-добрата политика за теб, а дано Господ бъде с клиентите ти, доверие на база чуждо самочувствие не се дава.
  • #20
    анонимен ( преди 3 години )
    Шофер на тежкотварни 19 е дал един напълно коректен отговор. Респект, колега! Това осмисля този форум, всичко друго е от лукавия. Дано има повече като теб. В по-общ план огромното количество МПС са с минус на корпуса и вероятност за грешка при откачване на минусова клема е пренебрежимо малка стойност. Тук се дават съвети за общите случаи и за тези, които имат глокаж да свършат нещо сами, но мразят за си четат инструкциите. Иначе най-добре е да се чете, а още по-добре при истински професионалист
  • #19
    ИБН ЕБН АЛ КАМИЛ ( преди 3 години )
    16Явно разбиранията са ти още ГЕРБЕРСКИ.... ХАХАХА...... Май не знаеш, че вече модата е пак БАРАБАНЧЕ, ама не детско..... ХАХАХА..... Ама да прехвърляте пари в ДУБАЙ от парите на хората за ХЕМУС знаеш.... ХАХАХА...... Духовник на всички тук
  • #18
    Никола ( преди 3 години )
    А ЗАЩО НЕ КАЗВАШ КАК Е ПРИ МОНТАЖА.ЕЙ ВИНАГИ ИМА НЯКОЙ *** ДЖУРНАЛИСТ,КОЙТО САМО ПРАВИ КОПИ ПЕЙСТ
  • #17
    Шофер на тежкотоварн ( преди 3 години )
    В ''дебелите'' книги пише: При подаване на ток към МПС с изтощен акумулатор първо закачаш плюса от умрелия после плюса на заредения. След това закачаш минуса на заредения и после даваш на ''корпус" (минус) на МПС-то с падналия акумулатор. Разкачането е по обратен ред. Всичко това ако е стандартен минус на "шаси". Това се прави за безопасност, тъй като винаги при затваряне на веригата прехвърчат искри колкото и леко да докосваш.
  • #16
    Никой ( преди 3 години )
    В коментар номер 1 е пояснено правилно защо трябва да е минуса. В статията е пояснено АБСОЛЮТНО грешно. И съответно ако колата е с плюсов корпус първо се откача плюса. Но това за хората несигурни в себе си,иначе ако си прецизен, няма НИКАКВО значение, коя клема ще е първа. Обаче има един друг случай. Моята кола е с два акумулатора заводско на съвсем различни места, за съвсем различни неща, но и двата са свързани със системата на колата. Та..откачи ли се единия, клемите ще укъсят ли втория? :)
  • #15
    Хулиган ( преди 3 години )
    Пълни глупости. Мондео мк4 акумолатора е наврян към таблото в отвор. Сваля се плюса издъпва се акумолатора и чак тогава имаш достъп до минуса!
fallback
Последни