fallback

Знаете ли коя клема на акумулатора се сваля първа?

Операцията е съвсем проста наглед, но има някои особености

На почти всеки от нас се е налагало да демонтира (за да зареди или за да смени) батерията на автомобила. Операцията е съвсем проста наглед, но има някои особености, които е добре да се спазват. Основната е: Коя клема на акумулатора се сваля първа?

От разни гаражни експерти можете да чуете различни отговори на този въпрос, но верният го пише в експлоатационната книжка на всеки автомобил. А той гласи, че: "След като се разхлабят и двете клеми, първо се сваля минусът, а след това плюсът."

Основното обяснение за това действие също е съвсем елементарно. Единствената причина поради която минусовата клема се откача първа е, че обратното действие може да предизвика късо съединение, което да стане вследствие случайно докосване на "плюсовата клема" в метална повърхност.

Всичко написано дотук важи за болшинството автомобили у нас, но трябва да знаете, че има и такива (доста стари, като Варшава, Жук, Ниса), при които "плюса" e свързан с корпуса. Поради тази причина универсалният съвет е първо да се свали електрода, който е свързан с корпуса (купето) на автомобила, независимо дали е плюс или минус.

fallback
  • #44
    Qqq ( преди 2 години )
    До 1: И откаченият плюсов трябва да се пази да не опре на корпус (т.е. на минус), докато сваляш минуса. Това е неудобно. Закачането - в обратен ред, естествено, по същата причина.
  • #43
    Иван ( преди 2 години )
    Аз съм с претенции да познавам описаните "Варшава, Ниса и Жук" и даже съм ги управлявал. Дали авторът би споделил откъде е почерпил информацията за "плюса на корпуса"?
  • #42
    до Кьочека # 35 ( преди 2 години )
    как ше вършиш първо другата фаза ве?! Винаги ше вършиш второ фазата после първото или обратно !
  • #41
    SavaS ( преди 2 години )
    P.S. - Все едно да хванеш плюса с едната ръка и минуса с другата.
  • #40
    SavaS ( преди 2 години )
    Ако тръгнеш да сваляш плюса и същевременно си се опрял на корпус (примерно с другата ръка) ти фактически започваш да играеш ролята на крушка.
  • #39
    Пишете глупости ( преди 2 години )
    Как като откачиш плюс и опре на корпус ще даде искра - ВИЕ добре ли сте изобщо веригата вече е отворена и няма начин това да се случи!
  • #38
    Курти ( преди 2 години )
    Това е лотария,аз скоро смених бг.искра,който издържа5/6 години,така че,,късмет.
  • #37
    анонимен ( преди 2 години )
    5/6 години безпроблемно със Бг.акомулатор искра.идеален.акомулаторите са лотария,по презумция на всички производители нямат файда от устойчиви такива,,иначе казано могат да направят акомулатор който да държи и 100 години но нямат изгода.
  • #36
    Ха ха до Митски ( преди 3 години )
    И това гледам преди години, купи сега да се поизненадаш след три годинк има няма
  • #35
    Явор ( преди 3 години )
    Не пишете глупости
fallback
Последни