IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes C-Class на старо – колко е надежден?

По-новите модели получават високи оценка, докато при старите е точно обратното

Семейството C-Class на Mercedes-Benz е на пазара повече от 30 години и си е спечелила репутацията на един от лидерите в сегмента на компактните премиум-модели. Той диктува модата н този клас и неслучайно конкурентите се равнява с него. Основните, разбира се, са BMW 3-Series и Audi A4, но в тази група попадат още Alfa Romeo Giulia, Lexus IS, Genesis G70, Infiniti Q50 и Volvo S60. Нито един от тях обаче не може трайно да измести C-Class от върха.


Mercedes-Benz C-Class


В класацията на Forbes - Wheels 2021, предишното поколение Mercedes C-Class (W205) се нарежда на първо място както в компактния премиум-клас. Сред основните му предимства се посочват посочиха дизайна, интериора, отличното поведение на пътя, докато недостатъците включват сравнително висока цена, шумен двигател и липса на място в багажника.

Проучването на Kelley Blue Book (KBB) също поставя C-Class на първо място, подчертавайки нейното усъвършенствано инженерство и богата електроника. Друга агенция за подпомагане на потребителите - J.D. Power, класира модела на на 5-то място сред първокласните компактни автомобили с обща оценка от 79 от 100 възможни. Освен това, по отношение на качество и надеждност моделът печели 81 от 100, а по отношение на производителност - 75 от 100.


Mercedes-Benz C-Class


Германската автомобилна асоциация ADAC характеризира Mercedes C-Class като „изключително удобен и безопасен автомобил, който обаче е доста скъп“. Говорейки за модела C180, експертите подчертават въздушното окачване, 7-степенната скоростна кутия и системите за активна безопасност.

По отношение на техническата надеждност C-Class изглежда изключително солидна с 1,6 повреди на 1000 регистрирани превозни средства. Основните слабости на модела, които се посочват, са проблеми с ключа за запалване, акумулатора и управлението.


Mercedes-Benz C-Class


Последният доклад на германската организация за технически преглед и сертифициране TÜV (TÜV-Report 2021) потвърждава констатациите на ADAC и нарича C-Class „един от най-надеждните употребявани автомобили“, но само в категорията на 2-3 години (поколение W205). Там моделът заема почетно 7-мо място (от 127) с 3% (със средно ниво от 5,9%), зад Mercedes B-class, Mercedes GLK, Mercedes SLK, Mercedes E-class Coupé, Audi Q3 и Porsche 911.

В оценката на модела се отбелязва, е салонът на модела (W205) е много солиден благодарение на качествените материали. Петте дефлектора на вентилационната система придава спортен вид на интериора, а списъкът с опции включва head-up дисплей, който показва различна информация директно върху предното стъкло.


Mercedes-Benz C-Class


При двигателите се отчита, че сред фейслифта от гамата отпадна 3,0-литровият бензинов мотор с 6 цилиндъра, чието място беше заето от 3,5-литров с 252 к.с. Задължително при покупка на модела трябва да бъде проверена сервизната му история.

С напредването на възрастта C-Class обаче пада все по-ниско в класацията на TÜV. Сред колите на възраст 4-5 години той е 39-и със 7,8% повреди (средно за категорията - 10,3%), сред 6-7-годишните - 31-во място с 12,9% (средно за категорията - 16,2%), при 8-9-годишните - 44-то място с 21% (средно за категорията - 22,2%). И накрая, в сегмента на автомобили на възраст 10-11 години, C-Class показва по-лоша надеждност от средната за категорията - 34,2% срещу 28%. Това е едва 82-ро място в рейтинга и е сравнимо с показателите на скромните Peugeot 307, Fiat Panda и Kia Rio.


0 от 500
  • #11
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    никога С класата не е била в горния среден сегмент (клас Е)
  • #10
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Има тенденция за преформатиране на класификациите. Мерцедес С класа се "превърна" в компактен премиум сегмент. Няма да споря с никого, не желая и с мен да се спори :)), но за мен този автомобил е бил и си е просто D-Сегмент. В класациите гледайте неговите директни конглокенти - Пасат, Модео, Мазда6, Сюпърб, С60 и т.н. Споменатите Пежо, Фиат, Киа напълно неадекватни. Не виждам причини Мерцедес С да прави по-голям пробег от Пасат.
  • #9
    35 rate up comment 13 rate down comment
    Данаил ( преди 3 години )
    Преди 18 г. батко ви Данаил предубеден , че Мерцедес само правят коли и той се качи на черешата с едно W202 2.0 136 к.с. и много бързо разбра , че монетата имала две страни.Огромна грешка в живота ми , но млад и наивен без това да ме оправдава за това , че я купих.Та всичко е на късмет , ако имате парички нов , ако ли не далеч от тези автомобили.След 10 г . не е останало нищо за теб , че да му се радваш.
  • #8
    31 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Показателите му се "влошават" с годините защото пробега му е значително по-висок от на една Panda или Rio. Поне два пъти повече километри е навъртял. Ако направите справка в немското мобиле бързо ще забележите какъв впечатляващ километраж въртят скъпите коли в Германия - хората си ги купуват за да ги карат а не да ги паркират пред кварталното кафене да ловят кифли.
  • #7
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    След преглед на резултатите и при ползване на формалната логика се налага следният категоричен извод. Оптималното за този автомобил е да е бил купен от магазина и задължително да е бил продаден до не-по-късно от деветата година от жизнения му цикъл. След седмата година започнете с опитите за продажба и предвид особеностите на пазара и цените, в никакъв случай не изпускайте мющерията. После друг да му мисли!
  • #6
    23 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Това е нещо като класациите кола и двигател на годината. Печели някакъв бмв V8, после се оказва, че има конструктивен дефект, прегрява, пука глава и тн. Мисля, че и с Ecoboost беше подобна история- сума ти награди, а се оказва пълен ***
  • #5
    12 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Какво ще рече "изключителна техническа надежност (като нова)" и "пада в класацията(като поостарее)". Не трябва ли всички коли да са (сравнително) здрави като нови ? Не струват ли заради това една торба пари ? Аз под "надеждна" кола разбирам такава която остава относително безпроблемна и след 5- 8 години. И да, като почти всички тук (колкото и да плюят по 10 год. премиуми) карам кола 2003 година (не немска) и нямам никакви сериозни проблеми. Този мерц след 10 година през колко дни ще е в сервиза
  • #4
    31 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Това се отнася и за трите немски премиум бранда. И като се има предвид, че повечето премиум в БГ са над 10 год., картинката изобразяваща коплексарската същност на нашия пишман баровец, става доста ясна и тъжна. Все пак да не забравяме, че всеки си харчи парите, както намери за добре.
  • #3
    20 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Добър е, стига да не се развали. А той ще се развали. Тогава става тъжно, с цените на резервните части. Плащаш я двойно копата.
  • #2
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Вин ( преди 3 години )
    След десет години става по неизгоден, понеже при еднакъв процент повреди, частите и ремонтите са по скъпи! Но не и в България, тук са само " една пенсионерка го е карала до магазина веднъж на седмица", затова е на 70 000 км."!