IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пробегът на Mercedes-Benz EQS се оказа с 1/3 по-малък от обявения

Лукозният електромобил изминава 563 км с едно зареждане на батериите

При премиерата на лифтбека Mercedes-Benz EQS (най-скъпият електромобил на германската марка) от компанията-производител посочиха пробег от 770 км с едно зареждане на батерията. Тестовете по стандартите на американската агенция за опазване на околната среда EPA обаче показа доста по-скромни резултати.


Mercedes-Benz EQS


Разликата между очаквания и реалния пробег е близо 1/3. Стандартната версия на EQS изминава 563 км, а тази със задвижване на четирите колела - 547 км. Това означава, че като пробег електрическият флагман на Mercedes отстъпва на обновената Tesla Model S и на седана Lucid Air.

Последният е рекордьор по пробег, като официалният му резултат е 837 км. Германският електромобил трябваше да покаже подобен резултат, тъй като батериите на двата модела са с почти еднаква мощност - 115 кВт/ч при EQS срещу 113 кВт/ч при Lucid Air.


Mercedes-Benz EQS


Двата електромобила могат да се похвалят и с отличен коефициент на аеродинамично съпротивление, което също е от огромно значение за пробега. От тестовете на EPA се вижда, че и размерът на джантите играе важна роля. Резултатът на версията EQS 450+ с 20-цолови джанти и задно предаване се отличава от тази на EQS 580 4Matic+ с 21-цолови джанти и задвижване на четирите колела.

Снимки: Mercedes-Benz

0 от 500
  • #15
    22 rate up comment 10 rate down comment
    Тесланар ( преди 2 години )
    ЕPA=Elon Protection Agency. Реалният пробег на EQS е значително по-висок, от която и да е Тесла и близък до този на Лусид.Нас европейците ни интересува WLTP пробег и той е 780км.На Тесла е под 700 км.Какво ми дреме за американските тестове оптимизирани за американски производители. И Тесла и Лусид си остават пластмасови бракми, сглобени с чукане, в сравнение с тоя Мерцедес.
  • #14
    4 rate up comment 3 rate down comment
    IM-A-мен_DrtУАЙТBoY ( преди 2 години )
    ЗЛАТНИ,та баш ЗЛАТНИ са тия, ето и поредния ЦИТАТ: Базираният на платформа EVA луксозен седан е в две модификации - EQS 450+и ЕQS 580 4Matic, а на по-късен етап се очаква и трета, която ще е най-мощната в гамата на модела (800 PS) и се разработва от подразделението AMG. ЦЕНАТА на по-слабия вариант стартира от 106 374 евро, а по-мощният от 135 539 евро. На БеНЕВе-то електричката бие стотака хилки в EUROS!... "ЛЮКС" само за заблюдени и праволинейни коне с капаци - да им пълнят гуушката.
  • #13
    5 rate up comment 12 rate down comment
    IM-A-мен_DrtУАЙТBoY ( преди 2 години )
    XA-ХА-XA!!!... След което продължавайте да им вервате и да им се доверявате на инфо както и на хвалбите на тия вече /май че!/ ЯК.0. комплехираните германченца, щото нещо изглежда, че вече не са съвсем В 4АС. Сянката на яката Т-Е-С-Л-А и на епикУрейците виси над тях као Дамоклев меч и ми се струва, че боХерките им са доста треперещи...
  • #12
    4 rate up comment 4 rate down comment
    112 ( преди 2 години )
    Това си е удар по егото на германците, но все пак са на нова територия. Има време да се научат ...
  • #11
    3 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    20 годишна кола можеш да си купиш с една заплата и ако е технически изправна ще има същия пробег с едно зареждане какъвто е имала като нова.
  • #10
    8 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Още дълги години ще си караме на газ, бензин и дизел. Електрическите коли са просто едни играчки за богатите. Нямат практичността и удобството на истинските коли. Истинска кола може да си купи всеки. Дори има коли в движение и по 1000лв. За 5000 си вземаш кола която може да я караш години. Купуваш и караш. Зареждаш навсякъде за 5 мин.и имаш голям пробег. Електрическата и просто мъка от където и да го погледнеш. Една скъпа играчка и нищо повече.
  • #9
    11 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    ТОлкова отчаяно искат да блеснат над телслата, че не е истината. Вътре прилича на мостика на кораб от СтартТрек ...
  • #8
    7 rate up comment 14 rate down comment
    China mixer or nothi ( преди 2 години )
    Ейй не спряха да лъжат дойчовците...преди с дизела а сега и при електричките...логично е да е с по-малък пробег-накичен е като коледна елха с огромен китайски таблет и ненужни асистенти и екстри...Перфектен миксер за новите еко/зелени дженжерчета/комплексарчета...
  • #7
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Бъдете по адекватни ( преди 2 години )
    В Европа не ни интересува "EPA" , както не ни интересува NEDC - дето сигурно е 900км . според тоя тест .....
  • #6
    13 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Това са просто различни тестове реално по-скоро ще е наравно с Теслата то и Тайкан го дават с много по-малък пробег и по евро и по амерския тест но реално магистралния пробег подпомогнат от 2рата скорост е почти равен с Тесла S