IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Шефът на Toyota: Електрификацията е катастрофа за Япония

Стратегията за достигането на нулеви вредни емисии трябва да бъде по-гъвкава, категоричен е Акио Тойода

Президентът на Toyota - Акио Тойода, отново атакува глобалната електрификация, към която са се насочили всички автомобилни производители. Според него, тази стратегия е напълно грешна и може да се превърне в катастрофа за икономиката на Япония, съобщава Automotive News.


Акио Тойода


Според Тойода, резкият преход към "зелени" автомобили ще доведе до загубата на милиони работни места. За да бъде избегнато това, трябва да се подхожда много по-разумно - например, да се залага на хибриди, които са свързващото звено между превозните средства с двигатели с вътрешно горене и електромобилите.

Шефът на Toyota вижда два варианта за развитие на японската автомобилна индустрия. В първия случай електромобилите да се произвеждат само за износ, а във втория - производството им се прекратява напълно. Тойода отново предупреди, че Япония ще остане без електричество, ако целият автомобилен парк на страната се състои от коли на ток.

При втория сценарий обаче страната ще произвежда с около 8 млн автомобили на година по-малко, което означава и загуба на 5,5 млн работни места.

"Ако те решат, че двигателите с вътрешно горене са враг, ние няма да можем да произвеждаме почти никакви автомобили. Намаляването на вредните емисии CO₂ трябва да бъде съобразено с особеностите на автомобилната индустрия за всяка отделна страна и технологиите, които тя използва", категоричен е Тойода.

По този начин шефът на най-голямата автомобилна марка в света реагира на новата политика на властите в САЩ, които искат да накарат американците да купуват само изцяло "зелени" автомобили. Освен в Toyota на същото мнение са и в Honda, където също продават предимно хибриди в САЩ.

"Моделите с комбинация от бензинов двигател и електромотор са голяма крачка към нулеви вредни емисии. Те са по-евтини и може да се продават в държави, в които няма инфраструктура за електромобили. Освен това, тяхното производство ще позволи смекчаване на удара по икономиката на различни държави, в това число и Япония", уверен е Тойода.

Самата Toyota годишно произвежда 18,1 млн хибридни автомобила. По сметки на компанията, това намалява въглеродната среда с толкова, колкото и ако беше продала 5,5 млн електромобила.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #42
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    при правилна експлоатация старите акумулатори държаха по 8-10 години, не се кахърете за неща, от който хал хабер си нямате
  • #41
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Продължение от предното: Много хора много знаят колко е яко да имаш електрическа кола или ток от ВЕИ. Аз се занимавам с такива работи и съвсем отговорно заявявам, че за лична употреба абсолютно не е ефективно. Единственото, което има икономическа логика е да си направиш 30 кв инсталация и да продаваш на енергото с 20 годишен договор. Около 45 хил. лв струва и се изкарват около 5 хил на година. Това при сега намалената цена на 16 ст/kWh
  • #40
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    хаха, без средно къде сте тръгнали да спорите? след като не разбирате какво значи озонова дупка и парников газ просто не се излагайте
  • #39
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Колега с "Хубаво 40 бона" - по принцип си прав, но не съвсем. Ясно е, че няма само да си зареждаш колата с тая инсталация - може да караш и почти само на нея, тъй като през деня не хабиш ток, а ще го ползваш като се прибереш вкъщи. Ако искаш да събираш тока от панелите, че да го ползваш вечерта, малко се оскъпява работата (много) - някъде около 100 хил. лв е ще стане да осигуриш 4 часа по 5 кв. Батериите ще умрат след 7-8 години. Това с LiFePo4 батерии.
  • #38
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    първо озонова дупка имало после въглероден двуокис явно никой не е ходил на училище и не знае какво е озон и че живота на планетата е на въглеродна основавижте кои са ви домоуправителите после кметовете народните представител и си направете извода дали не заслужавате живота който живеете лъжат ви като слабоумни но явно това е матриала навсякъде на всеки час има матриал
  • #37
    9 rate up comment 2 rate down comment
    23 ( преди 3 месеца )
    Лакърдиите под такива статии се дължат на две причини:Първата е бай Гошо вярва че от Европа ще внася таралясници на бензин и навта без пари. Така беше до сега, ама вече не е.Второ идеята че бензина и дизела, както и газта ще са на сегашните цени - не те ще са поне 10 процента всяка година по-високи.
  • #36
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    академиците по всичкология и електрогенерацията и мрежата оправихте, по-добре си купете вибраторите и се почвайте!!!! абе да питам- немците колко са прости като за миналата година имат 50% от вятър и слънце?
  • #35
    8 rate up comment 8 rate down comment
    разбирач ( преди 3 месеца )
    Тоя японец всъщност се обяснява защото тойота са изостанали от тренда и сега се чуди как да извърти нещата че видиш ли то не било правилно
  • #34
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Мит е, че зелената енергия е скъпа. В дългосрочен план е най-евтината, особено като се вземат предвид разходите за рекултивиране на замърсена природа и тези за здраве. Скъпа я правят държавните субсидии - цените за изкупуване са високи, за да се стимулира изграждането. В държави, където няма такива субсидии, токът от ВЕИ е евтин - справка Норвегия, която има 90% ВЕИ.
  • #33
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Хубаво - 40 бона. При 20 години минимална употреба, 2 хил. на година, или 160 лв. на месец, което е нищо. А токът занапред само ще поскъпва.