IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Шефът на Toyota: Електрификацията е катастрофа за Япония

Стратегията за достигането на нулеви вредни емисии трябва да бъде по-гъвкава, категоричен е Акио Тойода

Президентът на Toyota - Акио Тойода, отново атакува глобалната електрификация, към която са се насочили всички автомобилни производители. Според него, тази стратегия е напълно грешна и може да се превърне в катастрофа за икономиката на Япония, съобщава Automotive News.


Акио Тойода


Според Тойода, резкият преход към "зелени" автомобили ще доведе до загубата на милиони работни места. За да бъде избегнато това, трябва да се подхожда много по-разумно - например, да се залага на хибриди, които са свързващото звено между превозните средства с двигатели с вътрешно горене и електромобилите.

Шефът на Toyota вижда два варианта за развитие на японската автомобилна индустрия. В първия случай електромобилите да се произвеждат само за износ, а във втория - производството им се прекратява напълно. Тойода отново предупреди, че Япония ще остане без електричество, ако целият автомобилен парк на страната се състои от коли на ток.

При втория сценарий обаче страната ще произвежда с около 8 млн автомобили на година по-малко, което означава и загуба на 5,5 млн работни места.

"Ако те решат, че двигателите с вътрешно горене са враг, ние няма да можем да произвеждаме почти никакви автомобили. Намаляването на вредните емисии CO₂ трябва да бъде съобразено с особеностите на автомобилната индустрия за всяка отделна страна и технологиите, които тя използва", категоричен е Тойода.

По този начин шефът на най-голямата автомобилна марка в света реагира на новата политика на властите в САЩ, които искат да накарат американците да купуват само изцяло "зелени" автомобили. Освен в Toyota на същото мнение са и в Honda, където също продават предимно хибриди в САЩ.

"Моделите с комбинация от бензинов двигател и електромотор са голяма крачка към нулеви вредни емисии. Те са по-евтини и може да се продават в държави, в които няма инфраструктура за електромобили. Освен това, тяхното производство ще позволи смекчаване на удара по икономиката на различни държави, в това число и Япония", уверен е Тойода.

Самата Toyota годишно произвежда 18,1 млн хибридни автомобила. По сметки на компанията, това намалява въглеродната среда с толкова, колкото и ако беше продала 5,5 млн електромобила.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #11
    19 rate up comment 9 rate down comment
    VAYK ( преди 2 месеца )
    Тойота/Лексус произвеждат най-добрите хибриди бензин/електричество! Нормално е да искат да задържат положението! А и цените на електрическите коли наистина са още доста високи! Сравнение с една корола хибрид дето гори 4.5 л. бензин средно, една кона, зои са си с почти двойна цена! Иначе за работните места, няма да има начин...никой не е измислил как да ги запази, просто електрическите коли са много опростени и с много по малко компоненти!
  • #10
    20 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Как се пишат фалшиви новини: "Toyota годишно произвежда 18,1 млн хибридни автомобила". Опс. Мчи тя Тойотка прави всичко на всичко 9 млн. на година. Сега някой като Тинтири ще прочете тази лъжа и ще започне да я повтаря, защото толкова му е акълът.
  • #9
    16 rate up comment 10 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )
    Когато политиците, а не пазара са водят колоната пътят ще е без изход! Автомобилите продължават да намалят отпечатъка си и все повече електромобили са на пътя - в същото време СО2 емисиите нарастват - и най-глупавия трябва да разбере в тая ситуация, че не те са проблема... но и най-глупавия не е зальохан електрофил...
  • #8
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Стига глупости ( преди 2 месеца )
    Срига с тия норми бе на всеки е ясно че не се изпълняват и никога няма да се изпълняват защото всеки познава бай Пешо у Кат и му бута една 50-тачка и минава дори ако кара дизель от 1975-та
  • #7
    17 rate up comment 19 rate down comment
    Рено ентусиаст ( преди 2 месеца )
    Тоест в прав текст казва че японците нямат научно-техническият капацитет за необходимият прогрес?
  • #6
    21 rate up comment 4 rate down comment
    До 4 ( преди 2 месеца )
    Няма тук отношение стари или нови, а изправни или неизправни. Защо човек да не си кара старата кола, ако е в нормите?
  • #5
    12 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Няма лошо в преминаването към електро автомобили, така или иначе само това в момента е обещаваща технология. В последните 30 години напредъка на ДВГ е минимален, предимно усложнени системи и намаляне на надежността. Не е ясно защо обаче е тази преса за възможно най-бърз преход, след като всички производители са новобранци в областта. Дори не виждам логика в конспирациите за облагодетелстване на някой. Кой е този, който печели от това? Аз виждам само губещи.
  • #4
    20 rate up comment 18 rate down comment
    до3 ( преди 2 месеца )
    Не по-малко отвратително е да застанеш зад дърт бензинов на газ и да ти мирише на чесън,изгоряло масло и антифриз. Или зад нов турбо бензин с директно впръскване и черни от масло ауспуси. Спрете ги вече тия стари опасни от пад ъци на газ, дизел без значение.
  • #3
    28 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Аз не мисля, че колите произведени 2025 -2035 ще са голям проблем за екологията. Проблем са старите коли и най-вече дизелите. В България няма контрол и вече е отвратително да застанеш зад дизелов автомобил на светофар. Мирише и през парното чак. Спрете тези коли от движение.
  • #2
    19 rate up comment 10 rate down comment
    //// ( преди 2 месеца )
    Не знам дали админа ще ми позволи да кача един линк към един сайт, западен. Има статия в която показват как заравят в земята перки на бракувани ветрогенератори, защото се оказва, че нямат технология за тяхното рециклиране. Иначе сме ЕКО според ЕС!!!