IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Toyota: Електрификацията е катастрофа за Япония

Стратегията за достигането на нулеви вредни емисии трябва да бъде по-гъвкава, категоричен е Акио Тойода

Президентът на Toyota - Акио Тойода, отново атакува глобалната електрификация, към която са се насочили всички автомобилни производители. Според него, тази стратегия е напълно грешна и може да се превърне в катастрофа за икономиката на Япония, съобщава Automotive News.


Акио Тойода


Според Тойода, резкият преход към "зелени" автомобили ще доведе до загубата на милиони работни места. За да бъде избегнато това, трябва да се подхожда много по-разумно - например, да се залага на хибриди, които са свързващото звено между превозните средства с двигатели с вътрешно горене и електромобилите.

Шефът на Toyota вижда два варианта за развитие на японската автомобилна индустрия. В първия случай електромобилите да се произвеждат само за износ, а във втория - производството им се прекратява напълно. Тойода отново предупреди, че Япония ще остане без електричество, ако целият автомобилен парк на страната се състои от коли на ток.

При втория сценарий обаче страната ще произвежда с около 8 млн автомобили на година по-малко, което означава и загуба на 5,5 млн работни места.

"Ако те решат, че двигателите с вътрешно горене са враг, ние няма да можем да произвеждаме почти никакви автомобили. Намаляването на вредните емисии CO₂ трябва да бъде съобразено с особеностите на автомобилната индустрия за всяка отделна страна и технологиите, които тя използва", категоричен е Тойода.

По този начин шефът на най-голямата автомобилна марка в света реагира на новата политика на властите в САЩ, които искат да накарат американците да купуват само изцяло "зелени" автомобили. Освен в Toyota на същото мнение са и в Honda, където също продават предимно хибриди в САЩ.

"Моделите с комбинация от бензинов двигател и електромотор са голяма крачка към нулеви вредни емисии. Те са по-евтини и може да се продават в държави, в които няма инфраструктура за електромобили. Освен това, тяхното производство ще позволи смекчаване на удара по икономиката на различни държави, в това число и Япония", уверен е Тойода.

Самата Toyota годишно произвежда 18,1 млн хибридни автомобила. По сметки на компанията, това намалява въглеродната среда с толкова, колкото и ако беше продала 5,5 млн електромобила.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #13
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Тяхна си работа ( преди 2 години )
    От гледна точка на Япония е прав може да им даде повече толеранс за хибридите защото там им е силата на 2 от 3те им големи марки но и Тойота не трябва да се надява само на държавата ами да се старае повече да настигне ВАГ и Тесла при електромобилите
  • #12
    13 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тия са във фалит въпрос е само на 2-3 години
  • #11
    12 rate up comment 25 rate down comment
    УдФ ( преди 2 години )
    И какво дай сега заради работните места в някаква си Япония на майната си да дишаме мръсен въздух да мрът кво ми пука.
  • #10
    20 rate up comment 9 rate down comment
    VAYK ( преди 2 години )
    Тойота/Лексус произвеждат най-добрите хибриди бензин/електричество! Нормално е да искат да задържат положението! А и цените на електрическите коли наистина са още доста високи! Сравнение с една корола хибрид дето гори 4.5 л. бензин средно, една кона, зои са си с почти двойна цена! Иначе за работните места, няма да има начин...никой не е измислил как да ги запази, просто електрическите коли са много опростени и с много по малко компоненти!
  • #9
    21 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Как се пишат фалшиви новини: "Toyota годишно произвежда 18,1 млн хибридни автомобила". Опс. Мчи тя Тойотка прави всичко на всичко 9 млн. на година. Сега някой като Тинтири ще прочете тази лъжа и ще започне да я повтаря, защото толкова му е акълът.
  • #8
    17 rate up comment 10 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Когато политиците, а не пазара са водят колоната пътят ще е без изход! Автомобилите продължават да намалят отпечатъка си и все повече електромобили са на пътя - в същото време СО2 емисиите нарастват - и най-глупавия трябва да разбере в тая ситуация, че не те са проблема... но и най-глупавия не е зальохан електрофил...
  • #7
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Стига глупости ( преди 2 години )
    Срига с тия норми бе на всеки е ясно че не се изпълняват и никога няма да се изпълняват защото всеки познава бай Пешо у Кат и му бута една 50-тачка и минава дори ако кара дизель от 1975-та
  • #6
    18 rate up comment 19 rate down comment
    Рено ентусиаст ( преди 2 години )
    Тоест в прав текст казва че японците нямат научно-техническият капацитет за необходимият прогрес?
  • #5
    23 rate up comment 4 rate down comment
    До 4 ( преди 2 години )
    Няма тук отношение стари или нови, а изправни или неизправни. Защо човек да не си кара старата кола, ако е в нормите?
  • #4
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма лошо в преминаването към електро автомобили, така или иначе само това в момента е обещаваща технология. В последните 30 години напредъка на ДВГ е минимален, предимно усложнени системи и намаляне на надежността. Не е ясно защо обаче е тази преса за възможно най-бърз преход, след като всички производители са новобранци в областта. Дори не виждам логика в конспирациите за облагодетелстване на някой. Кой е този, който печели от това? Аз виждам само губещи.