IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Планът на Toyota - два пъти по-евтини батерии с ресурс до 30 години

Японският производител ще продължи да залага основно на хибриди

Toyota е един от производителите, които се отнасят доста внимателно към еуфория, причинена от преминаването на автомобилната индустрия към електрически превозни средства. За разлика от останалите компании, тя ще продължи да залага предимно на хибриди, които ще бъдат основният продукт в нейната гама през следващите 10 години.


Toyota


Планът на Toyota предвижда инвестиции в размер на 14 млрд. долара в разработката на батерии от ново поколение за електромобили и хибриди. Задачата е през 2030 година компанията да продава 8 млн електрифицирани машини, като в тази бройка влизат хибриди, електромобили и модели на водород.

От тях само 2 млн ще бъдат изцяло електрически, като това изглежда доста скромно на фона на плановете на корпорации като GM, Stellantis и Volkswagen. Сумарният капацитет на батериите, които Toyota ще произвежда само или съвместно със свои партньори, в край на десетилетието трябва да достигне 200 ГВт/ч на година.


Toyota


Основните приоритети при разработката на новите батерии ще бъдат повишаване на ресурса, надеждността и безопасността. Например, в Toyota се надяват, че литиево-йонният акумулатор в първия масов електромобил на марката - bZ4X, ще запази 90% от изходния си капацитет след 10 години служба. В по-дългосрочна перспектива този ресурс трябва да достигне 30 години, като едновременно с това се планира в края на настоящето десетилетие стойността на батериите да намалее два пъти.

Както и останалите водещи производители, така и Toyota се занимава с разработка на батерии с твърд електролит. Засега обаче тяхната стойност е прекалено висока, а ресурсът - много малък. Японците обаче смятат, че ще решат тези проблеми до 2025 година, когато първите такива батерии ще се появят на серийни електромобили и хибриди.


Toyota


От компанията са категорични, че в близко бъдеще ще продължат да залагат основно на хибриди, като посочват, че три автомобила с такова задвижване имат същия ефект за намаляване на вредните емисии СО2, колкото и един електромобил. Нещо повече - хибридите може да се продават в държави, където в близко време не се предвижда бурно развитие на инфраструктура от зарядни станции за електрически превозни средства.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #55
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Костадинов ( преди 6 дни )
    Към #51Ако приемем, че автомобила се движи винаги с постоянна скорост при оптимални обороти на ДВГ, тогава си прав, обикновен автомобил ще е по икономичен от хибриден с идентична маса и мощност.Има голямо "НО" обаче!.В реалността, особено при градско шофиране, автомобила се кара почти изцяло в преходни режими, с много спирания и тръгвания, и там обикновения ДВГ сравнен с електродвигателя изостава катастрофално.
  • #54
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хибридити на Тойота ползват e-cvt кутия. Което няма нищо общо със останалите CVT.Колата не може да се движи без електромотора да работи, но може без двигателя да работи.Скоростната кутия позволява да се взима мощност от двете едновременно, защото е на планетарна система. Т.е икономията идва от това,че почти няма загуба на енергия и двигателя е винаги в обороти с високо КПД
  • #53
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    До 51: Ами не ти е конкретен примера - няма нехибридна Тойота със същия двигател - в ниските обороти е прекалено слаб. Конвенционалните им ДВГ не са с толкова голяма степен на експанзия и съответно ефективността им е по-ниска. А когато се напълни батерията, просто изключва ДВГ и върви само на ток.
  • #52
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Пръц ( преди 1 месец )
    Стига с тоя въглероден двуокис,ставате смешни. Остатъка е "въглероден окис или оксид".
  • #51
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Аз разбрах, а ти? ( преди 1 месец )
    Давам ти конкретен пример. Ако една Toyota със същия двигател, но не хибрид се движи постоянна скорост и се нуждае от 15 киловата мощност, при 1700 оборота ще работи с 37% КПД. Хибридът ще работи с 25 30 киловата мощност, за да постигне 39% КПД. Всичко звучи много добре, но с излишните 15 киловата, след по-малко от 10 минути батерията е заредена напълно и хибридът си става обикновен автомобил, който харчи повече гориво, защото върти два излишни електродвигателя. Откъде ще дойде повече икономия?
  • #50
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    Ха-ха, пак нещо не си доразбрал - хибридната трансмисия държи ДВГ в диапазон от 39% ефективност - с такава се задвижва хибрида, с таква се зарежда батерията. Хибридите на Тойота не са серийни че енергията да върви само през генератор - инвертор - батерия. Енергията в батерията е като бонус върху това. Конвенционалния ДВГ с фиксирани предавки я влезе в 30% диапазон я не - ето ти само от тук че хибрида е 30% по-ефективен от чист ДВГ -> 39% срещу
  • #49
    2 rate up comment 7 rate down comment
    До 44 ( преди 1 месец )
    Изгледах видеото и от него се вижда, че между 25 и 65 кв мощност, двигателя може да работи с максималното си КПД от 39%. Ако заредиш батерията, а след това изключиш двигателя, за да ползваш тази енергия губиш до 20-30% комбинирани загуби от генератора, инвертора който зарежда батерията, самата батерия, после пак инвертора който захранва двигателя и самия двигател. Тоест от тези 39 % КПД са останали еквивалент от 27 до 31% КПД и пак си на загуба, ако ползваш този глупав режим. По-добре директно!
  • #48
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Абе шваба ( преди 1 месец )
    Погледни емисиите на километър на някой Дизел и на бензин на един и същ модел и ще разбереш какви глупости си написал. Дизела изгаря с много по голямо КПД и съответно се харчи по-малко гориво, а оттам и по-малко емисии. При него са повече финните прахови частици и NOx, но въглеродният диоксид е по-малко.
  • #47
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до #45 ( преди 1 месец )
    Никой не го интересува колко е енергията в горивото, а колко парникови газове се изхвърлят на километър. А там разликата е точно 10%.
  • #46
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Ееееее ( преди 1 месец )
    До 45: Ами влез да видиш и разхода на ТСИ моторите и пак ела да пишеш!