IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Планът на Toyota - два пъти по-евтини батерии с ресурс до 30 години

Японският производител ще продължи да залага основно на хибриди

Toyota е един от производителите, които се отнасят доста внимателно към еуфория, причинена от преминаването на автомобилната индустрия към електрически превозни средства. За разлика от останалите компании, тя ще продължи да залага предимно на хибриди, които ще бъдат основният продукт в нейната гама през следващите 10 години.


Toyota


Планът на Toyota предвижда инвестиции в размер на 14 млрд. долара в разработката на батерии от ново поколение за електромобили и хибриди. Задачата е през 2030 година компанията да продава 8 млн електрифицирани машини, като в тази бройка влизат хибриди, електромобили и модели на водород.

От тях само 2 млн ще бъдат изцяло електрически, като това изглежда доста скромно на фона на плановете на корпорации като GM, Stellantis и Volkswagen. Сумарният капацитет на батериите, които Toyota ще произвежда само или съвместно със свои партньори, в край на десетилетието трябва да достигне 200 ГВт/ч на година.


Toyota


Основните приоритети при разработката на новите батерии ще бъдат повишаване на ресурса, надеждността и безопасността. Например, в Toyota се надяват, че литиево-йонният акумулатор в първия масов електромобил на марката - bZ4X, ще запази 90% от изходния си капацитет след 10 години служба. В по-дългосрочна перспектива този ресурс трябва да достигне 30 години, като едновременно с това се планира в края на настоящето десетилетие стойността на батериите да намалее два пъти.

Както и останалите водещи производители, така и Toyota се занимава с разработка на батерии с твърд електролит. Засега обаче тяхната стойност е прекалено висока, а ресурсът - много малък. Японците обаче смятат, че ще решат тези проблеми до 2025 година, когато първите такива батерии ще се появят на серийни електромобили и хибриди.


Toyota


От компанията са категорични, че в близко бъдеще ще продължат да залагат основно на хибриди, като посочват, че три автомобила с такова задвижване имат същия ефект за намаляване на вредните емисии СО2, колкото и един електромобил. Нещо повече - хибридите може да се продават в държави, където в близко време не се предвижда бурно развитие на инфраструктура от зарядни станции за електрически превозни средства.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #19
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Това е бъдещето. Аспусите на вторични.
  • #18
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Дифорс ( преди 2 години )
    Това е като във вица дето един изнасял от завод всеки ден по една количка, покрита с вестник, а на портала винаги портиера вдигал покривалото и като види, че количката е празна пускал крадеца. Накрая портиера все пак разбрал, че има нещо нередно и казал "Че крадеш, крадеш, ама кажи ми какво крадеш?", а другият отговорил "кьорав ли си - колички".
  • #17
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Ееееее ( преди 2 години )
    Да се включа и аз в спора! Разхода на Тойота Приус - 90 км/ч-3,5 литра на 100! При 120-5/100,при 140 - 5,9/100! Шкода Октавия 1.6 ТДИ при 90-3.6/100,при 120-4.4/100, при 140-5,5 /100! Дизела е по-икономичен от хибрида на Тойота, а ТСИ моторите дават почти същия разход като дизела! Хибридите са икономични в града, където използват кинетичната енергия за зареждане на батерията и използват при старта
  • #16
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Дифорс ( преди 2 години )
    до #33 - тъй като съм сигурен, че няма да си купиш скоро хибрид и за да не пишеш повече без да имаш нужният опит, те съветвам да намериш собственик на хибридна Тойота (не друга марка) и да покараш час-два поне. Икономията на Тойота не идва само от ел. двигателя, а най-вече от скоростната кутия, която съчетава два електромотора в общ корпус с безброй предавателни числа. По-този начин, при поддържане на постоянна скорост, бензиновият двигател е винаги в минимални обороти.
  • #15
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Дифорс ( преди 2 години )
    Пропуснах да спомена, че споменатият магистрален разход е при скорост 140 км/ч. По-наблюдателните знаят какво става с разхода при постоянна скорост на автопилот. За другите ще обясня - разхода се вдига с 0.5 до 1 л при повишаване на скоростта с 10 км/ч и то при сравнително ниски постоянни скорости - 100, 110, 120, 130, 140 км/ч. Или казано с други думи, ако лек автомобил бензин автоматик от среден клас ви гори 6.5 л/100 при скорост 90 км/ч, то при 140 км/ч е може да очаквате разход над 9 л/100.
  • #14
    5 rate up comment 4 rate down comment
    snaky ( преди 2 години )
    До #27 и 28: Дифорс вече ти го е казал, ама да ще се повторя и аз още веднъж. За какви статии говориш?! Казвам, ти качи се покарай и ела тогава да ни обясниш с факти, че не е така. Ама няма как да стане. И аз нямам хибридна кола, ама съм карал и това, което го говориш не е вярно. Просто ДВГ подпомогнат от ел. двигател във всички режими и видове пътища е по-ефективен от обикновен ДВГ, в града много, другаде по-малко.
  • #13
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз когато си купувах кола, просто излизше да дам 10к отгоре ако е Тойота само за хибрида. Понеже това си беше почти още 30% отгоре цената на автомобила който гледах, хибрида отпадна и като цяло самата идея според мен допълнително усложнява автомобила и не си мислете е само позитиви. Та сега си карам астматика обикновен автоматик и съм преглтнал 2-3 литра разлика градско, но имам здрава и надеждна кола на магистралата едва ли е повече от 1 литър ще е разликата.
  • #12
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Дифорс ( преди 2 години )
    До #27 - притежавам Приус 2, който при постоянна скорост на автопилот минава магистралата от Варна до Шумен със среден разход малко под 6 л/100 км. Понеже съм сменил за последните 13 години близо 20 автомобила (от всякакви марки) ще споделя, че не съм имал по-икономичен автомобил, да не говорим за автоматик. За разходи с по-ниска скорост или в градски условия да говорим ли?
  • #11
    10 rate up comment 3 rate down comment
    snaky ( преди 2 години )
    Умникът дето рязправя, че разхода на хибрид на нормален път и магистрала бил по-висок от обикновена кола заради теглото: много си личи, че никога не си карал такава кола, иначе нямаше да пишеш подобни глупости. Ясно е, че няма и да караш, ама поне виж в нета, да не се излагаш. Има достатъчно информация по темата. И да, естествено, че икономията не е като в града, но я има.
  • #10
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    До 20: Хех, най-добрите батерии са на Тойота - от 18 милиона хибрида няма нито един със запалила се батерия. Колко Тесли от колко продадени изгоряха??Хайде, лузър, блей си колкото искаш, нямам време да ти обяснявам повече.