IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Шефът на Toyota: Електрификацията е катастрофа за Япония

Стратегията за достигането на нулеви вредни емисии трябва да бъде по-гъвкава, категоричен е Акио Тойода

Президентът на Toyota - Акио Тойода, отново атакува глобалната електрификация, към която са се насочили всички автомобилни производители. Според него, тази стратегия е напълно грешна и може да се превърне в катастрофа за икономиката на Япония, съобщава Automotive News.


Акио Тойода


Според Тойода, резкият преход към "зелени" автомобили ще доведе до загубата на милиони работни места. За да бъде избегнато това, трябва да се подхожда много по-разумно - например, да се залага на хибриди, които са свързващото звено между превозните средства с двигатели с вътрешно горене и електромобилите.

Шефът на Toyota вижда два варианта за развитие на японската автомобилна индустрия. В първия случай електромобилите да се произвеждат само за износ, а във втория - производството им се прекратява напълно. Тойода отново предупреди, че Япония ще остане без електричество, ако целият автомобилен парк на страната се състои от коли на ток.

При втория сценарий обаче страната ще произвежда с около 8 млн автомобили на година по-малко, което означава и загуба на 5,5 млн работни места.

"Ако те решат, че двигателите с вътрешно горене са враг, ние няма да можем да произвеждаме почти никакви автомобили. Намаляването на вредните емисии CO₂ трябва да бъде съобразено с особеностите на автомобилната индустрия за всяка отделна страна и технологиите, които тя използва", категоричен е Тойода.

По този начин шефът на най-голямата автомобилна марка в света реагира на новата политика на властите в САЩ, които искат да накарат американците да купуват само изцяло "зелени" автомобили. Освен в Toyota на същото мнение са и в Honda, където също продават предимно хибриди в САЩ.

"Моделите с комбинация от бензинов двигател и електромотор са голяма крачка към нулеви вредни емисии. Те са по-евтини и може да се продават в държави, в които няма инфраструктура за електромобили. Освен това, тяхното производство ще позволи смекчаване на удара по икономиката на различни държави, в това число и Япония", уверен е Тойода.

Самата Toyota годишно произвежда 18,1 млн хибридни автомобила. По сметки на компанията, това намалява въглеродната среда с толкова, колкото и ако беше продала 5,5 млн електромобила.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #31
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    АЕЦ също са в игнор листа на ЕС, поради повишен риск от екокатастрофа. Тия признават само слънце, вятър и горене на *** (RDF горива от компостирани отпадъци). Еко стандартите са доста разтегливо понятие.
  • #30
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    На тоя дето ще си зарежда без пари колата от покрива му пожелавам приятно зареждане. За да има някакъв смисъл, трябва да може да изкара 7,4 kW, което значи, че трябва да си направи поне 10 kW инсталация. И да не си ползва колата през деня, щото ще и трябват поне 7-8 часа да се зареди. 10 kW панели са 100 кв.м покрив, обърнат в правилна посока. Ако няма батерии, че да си я зарежда през нощта ще му излезе около 25 бона, с батерии - 40.
  • #29
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    И кои са емисиите на електрическата мрежа АЕЦ ли че кви емисии има АЕЦ никакви.Емисиите са от тец спокойно работи се по закриването на тец
  • #28
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Притесненията на Акио Тойода са, че Япония ще остане без ток и 5,5 млн. работника ще загубят местата си. Първото е грижа на правителството, а не на ръководителя на компания, която има интерес от забавяне на електрификацията. Второто едва ли ще се случи по различни причини. И в миналото хората са се опасявали, че с напредването на науката ще се губят работни места, но не е ставало така. Има приливи и отливи от един сектор към друг. По-долу някой обясни за застаряващото население.
  • #27
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 4 месеца )
    Хех, електромобили и намаляване на СО2 емисиите... един Приус на биоетанол има по-ниски СО2 емисии за целия жизнен цикъл от Тесла модел 3 зареждан от мрежата. А тези дето си зареждали електромобилите само от соларни панели - тези с ДВГ и соларни панели пък намаляват емисиите на електрическата мрежа.
  • #26
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Няма отказване от АЕЦ от тец има защото тец-а е технология от миналото.
  • #25
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    И какво метана не отделя ли пак въглероден диоксид глупости с двг е свършено технология от миналото както и ламповите уреди някой да ги ползва сега.
  • #24
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Стамат ( преди 4 месеца )
    Колкото и да не им се вярва на брадатите тротинеткаджий тази зима ще лъсне цялата истина за зеленият ток.Ако някой следи информацията в статийте за бъдещето на автомобила,то ще бъде хибрид на метанс малък дву или три цилиндров двигател.Тежкотоварният превоз ще мине изцяло на метан.Просто ще почне да се преработва интензивно био отпадъка който сега заравяме в земята и горим в тецовете.Всичко полека :)
  • #23
    8 rate up comment 10 rate down comment
    none ( преди 4 месеца )
    Спокойно. Петролът ще поскъпне драстично и ще свари Тойота, Хонда, Мерцедес и БМВ (както и ДВГ феновете) тотално неподготвени. Мантрата за недостатъчният капацитет от електричество, малко се изтърка, щото елетромобила мога да си го зареждам от електрическата централа на покрива на къщата, а двг-то не мога. Просто в БГ е много тежка нормативната рамка за пускане на такива централи в експлоатация и работата им и това е стопер (30К лв. струва 30 КВ централа или поне струваше преди Ковид-а :))).
  • #22
    12 rate up comment 6 rate down comment
    TSLA ( преди 4 месеца )
    Поредната доза крокодилски сълзи. А га яде кифтетата ни рива, а?