IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Шефът на Toyota: Електрификацията е катастрофа за Япония

Стратегията за достигането на нулеви вредни емисии трябва да бъде по-гъвкава, категоричен е Акио Тойода

Президентът на Toyota - Акио Тойода, отново атакува глобалната електрификация, към която са се насочили всички автомобилни производители. Според него, тази стратегия е напълно грешна и може да се превърне в катастрофа за икономиката на Япония, съобщава Automotive News.


Акио Тойода


Според Тойода, резкият преход към "зелени" автомобили ще доведе до загубата на милиони работни места. За да бъде избегнато това, трябва да се подхожда много по-разумно - например, да се залага на хибриди, които са свързващото звено между превозните средства с двигатели с вътрешно горене и електромобилите.

Шефът на Toyota вижда два варианта за развитие на японската автомобилна индустрия. В първия случай електромобилите да се произвеждат само за износ, а във втория - производството им се прекратява напълно. Тойода отново предупреди, че Япония ще остане без електричество, ако целият автомобилен парк на страната се състои от коли на ток.

При втория сценарий обаче страната ще произвежда с около 8 млн автомобили на година по-малко, което означава и загуба на 5,5 млн работни места.

"Ако те решат, че двигателите с вътрешно горене са враг, ние няма да можем да произвеждаме почти никакви автомобили. Намаляването на вредните емисии CO₂ трябва да бъде съобразено с особеностите на автомобилната индустрия за всяка отделна страна и технологиите, които тя използва", категоричен е Тойода.

По този начин шефът на най-голямата автомобилна марка в света реагира на новата политика на властите в САЩ, които искат да накарат американците да купуват само изцяло "зелени" автомобили. Освен в Toyota на същото мнение са и в Honda, където също продават предимно хибриди в САЩ.

"Моделите с комбинация от бензинов двигател и електромотор са голяма крачка към нулеви вредни емисии. Те са по-евтини и може да се продават в държави, в които няма инфраструктура за електромобили. Освен това, тяхното производство ще позволи смекчаване на удара по икономиката на различни държави, в това число и Япония", уверен е Тойода.

Самата Toyota годишно произвежда 18,1 млн хибридни автомобила. По сметки на компанията, това намалява въглеродната среда с толкова, колкото и ако беше продала 5,5 млн електромобила.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #51
    6 rate up comment 5 rate down comment
    До 45 ( преди 4 месеца )
    Договорите са 20 годишни с изрична клауза, че преференциалната изкупна цена се определя всяка година от КЕВР! Прочети договора поне, щом "се занимаваш с това" Ако изобщо се занимаваш с това, си от ония *** дето пълнят главите на хора с глупости да им вземат парите за едни фотоволтаици,които после да си ги бият в главата! Вкарваш 45 000лв които чакаш 8-9 години да се изплатят по цената към днешна дата, и после още 10 години чакаш на мижава цена да изкараш някой лев!Страшна инвестиция!!!
  • #50
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    На Тойота проблема е че продават милиони коли по целия свят, но не е възможно да намерят батерии за толкова автомобили в близко бъдеще. За разлика от тях Китай е основен производител на батерии в света и има потенциал да вземе голям дял от пазара в близките 10 години. Това от своя страна ще удари много традиционните производители.
  • #49
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    невежите го ВЕ да много мразите да се казва, че сте невежи, че и неграмотни...
  • #48
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    хаха, знаех си, че още бъркате силиконовата долина със силициева такава, а парниковия ефект ви е тъмна индия също
  • #47
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    поне да бяхте чули за геотермална енергия, термопомпи, топлообменници, вакуумни помпи или хибридни системи, пишете дивотии от скука, ако толкова много мразите панелите за ток и топла вода от слънце ей ви други технологии, но никой няма да ви даде ей така една камара пари
  • #46
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Оня ( преди 4 месеца )
    Какви нискоумни коментират ( някои) не е истина! Коментира де.БИ.ла за озон , за въглероден двуокис , и разбира се коментира кой , какво , и колко знае ! И същия елемент с две гънки между ушите , не е сложил нито една запетая на мисловните си напъни .....
  • #45
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    LFP-то щяло да изкара 7-8 години!? При правилен BMS с лекота ще направят 15, по-скоро 25 г. Tesla, която ползва NCM за PowerWall, дава 10 г. гаранция. LFP издържа доста повече.
  • #44
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Защото договорите са 20 годишни и сега ако сключиш, ще го сключиш на 16 ст. Рискът е при преминаване към еврото на колко ще се равняват 16 ст. Може да са 8 цента, но може и да са 3 цента
  • #43
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 41 ( преди 4 месеца )
    Ти като "се занимаваш с това" защо така леко пропускаш факта, че преференциалната цена на изкупуване се определя всяка година и със всяка следваща година пада с поне 20%?!?! Да изградиш такава инсталация, към днешна дата има смисъл ако имаш напълно излишни 50 000лв и грам акъл нямаш да ги вложиш в нещо по доходоностно от фотоволтаици!А догодина като има 60% държавна субсидия за изграждане на 5kWh по домакинствата и цената се срине още, ела да ми обясняваш колко е изгодно!!
  • #42
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    лична употреба на апартамент от 40 квадрата е едно, лична употреба на къща от 200 квадрата на кота 0 е друго. но първо селяните ще трябва да си измажете къщите поне малко от малко