Някои шофьори използват движението по инерция, за да пестят гориво по време на пътуване. Доста е спортно, доколко това помага при съвременните автомобили, но то може да бъде използвано за проверка на работата на някои основни системи. За целта е нужно преминаване на неутрална предавка и достатъчно движение по инерция, като това дава ценни сведения за техническото състояние.
От движението по инерция може да се определят настройките на шасито и на кормилното управление, степента на износване на лагерите на колелата, състоянието на трансмисията и ефективността на превозното средство като цяло.
За целта е нужно автомобилът да бъде пуснат по инерция до пълното си спиране. Без да получава допълнителна енергия, той се движи благодарение на своята кинетична енергия, докато силите на триене и съпротивлението на обкръжаващата колата среда не го спрат. За целта е нужно да се намери свободен и равен участък от пътя, където трафикът е слаб. Повърхността трябва да е равна - без изкачвания или спускания, а асфалтът да бъде сух.
Как и какво се проверява с движение по инерция (ГАЛЕРИЯ):
Най-честата причина за по-малкото движение по инерция са са челни или силни странични ветрове. Ако участъкът от пътя не е защитен отстрани от дървета, сгради или ограда, тогава поривите на вятъра забележимо променят съпротивлението на въздушната среда. Например при скорост на превозното средство от около 70 км/ч, лек вятър със скорост 1 м/сек ще увеличи въздушното съпротивление с около 10% в сравнение с шофирането при спокойно време. Ако има вятър, тогава разстоянието се измерва при движение в двете посоки на пътя, като въз основа на резултатите от тях се изчисляват средните стойности.