IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кога ще изчезнат малките автомобили?

Щом цената им стигне 23 500 евро, прогнозира шефът на Skoda

Всички искаме по-зелено бъдеще за децата си, но колко сме готови да платим за това? Според шефа на Skoda - Томас Шефер, минималната цена за нов автомобил е 20 000 британски лири, което прави 23 500 евро. И което ще убие класовете на градските автомобили и на суперминитата.


Skoda Fabia


Причината за това е една - нови екологични стандартни Евро 7, които не са напълно дефинирани, но ще влязат в сила през 2025 година. Те ще направят изключително трудна и дори невъзможна продажбата на малки и евтини коли, тъй като те няма да носят печалба на техните производители. И това е едно от нещата, които в момента най-много притесняват автомобилната индустрия.

Това са модели, които не блестят особено, но затова пък са достъпни за хората. Предстои обаче те да бъдат заменени с по-скъпи електрифицирани автомобили, което се оказва проблем. Достъпните малки коли се радват на огромна популярност не само в Европа, но и по цял свят. И трябва да останат такива, тъй като това са моделите, които потребителите може да си позволи.


Dacia Sandero


Доказателството е в статистиката за продажбите. През юли VW Polo и Toyota Yaris са най-продаваните модели във Великобритания, където лидери от началото на годината по продажби са Ford Fiesta и Vauxhall Corsa. В Европа на първо място е Dacia Sandero, докато големите и луксозни автомобили се продават в малки количества. Именно Sandero показва нуждите на европейските потребители, които са сравнително богата част от света.

Неслучайно моделът на Dacia и и малкият Citroen Ami се произвеждат в Северна Африка, като могат да се похвалят със статут на „най-евтините автомобили на пазара“ и се радват на огромен интерес. Нещо подобно се случва и в Китай, където местните евтини и сравнително добре направени модели на MG се продават като топъл хляб.


Citroen Ami


Затова и в Skoda са изправени пред сериозно предизвикателство, тъй като трябва да намалят емисиите на своите двигатели с вътрешно горене, за да отговарят на стандартите Евро 7. И ако това не стане, разходите за реинженеринг ще бъдат смъртоносни за малките автомобили на достъпни цени.

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Зелените уж се водят леви, а всъщност искат всичко да поскъпне, така че само за богатите да има - коли, пътуване, жилища, храна...
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Може да се окаже, че точно от Германия ще тръгне края на еко талибаните. При тях сега е много вероятно да спечелят изборите Зелените и да въведат много радикални еко правила, които на свой ред ще оскъпят всичко. Германците очевидно са много *** народ, щом не правят корелация между цени и екология. Те знаят, че токът от слънцето не трови, ама не знаят, че не стига и че е скъп. И докато стигнем до Евро 7, може и да се осъзнаят и да спрат да искат малоумщини.
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    6 - статистиката е на база първо полугодие на 21, която публикуваха, а не последния месец или ден.. или час.. 56% от въглища, АЕЦ, което с +21% повече спрямо мин. година. От вятър и слънце са 44% (-11% спрямо мин. година)
  • #6
    8 rate up comment 9 rate down comment
    До 4 ( преди 4 години )
    Няма такава опера! Дори и сега масовите електрички не минават 2 тона, а с времето ще олекват. Освен това автомобилите леко се скъсяват, защото растат във височина и по други причини. Въпросът е, че ще поскъпват поне докато електрическата технология не поевтинее. А това ще се случи и тогава многознайковците, които плюят срещу екологията ще се чудят как са карали таралясници с ДВГ
  • #5
    19 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    4 - незнам дали остана някой да вярва в мантрата за екология, освен крайно-радикално зелените, които хем искат да са еко, ама не се отказват от нищо. Днес примерно излезе стат, че в Германия, тока пак идва повече от въглища, отколкото от вятър...
  • #4
    24 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Каква ирония: гоним екология, ама не, всички трябва да се качим на 5 м, 2,5 тона ***. Но - като знаем - кучето е заровено другаде: на *** се качват богатите, а рабочий класс продължава пеша, за да не може много-много да се придвижва, че ще пречи на зареяния в спокойствието си поглед на имащия... :-(
  • #3
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    когато разликата в цената с по-горния клас стане пренебрежимо малка, тогава и важи за всяка една марка.
  • #2
    20 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    От Шкода не чакайте отговор. Техните коли са евтини само в легендите. Колкото пъти съм купувал нова кола, толкова пъти съм избирал конглокентите и то дори не техните, а на по-скъпия Фолксваген. Шкода е една измама. Уж евтин автомобил, а реално на цена над средната и в същото време с компромиси.За евтини автомобили питайте в Дачия. Доскоро бяха само евтини, скоро ще се утвърдят и като по-добри от по-скъпите от тях.
  • #1
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Дидиер Ламберт ( преди 4 години )
    Едва ли иска му се ама не става напротив скъпите и големи марки фалират като Астън Мартин Бентли Ролс Ламбо и тн.Защото да произвеждаш в малки серии е неефективно.