IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Много за малко – тестваме новата Skoda Fabia

Четвъртото поколение определено е най-доброто в историята на модела

Има автомобили на достъпна цена, при които се усеща как производителят им определено се опитва да спести от разходи. Има обаче и коли, при които се случва точно обратното – плащате определена сума, за да разберете, че сте получили повече. Сред тях е и новата Skoda Fabia, която екипът на Automedia успя да изпробва на международния ведиен тест в Полша.


Skoda Fabia


Този номер, който чехите прилагат при своите автомобили е една от причините, Fabia да бъде толкова успешна. От излизането на първото поколение през 1999 година до момента от модела са продадени над 4,5 млн бройки. Сега идва четвъртата генерация на машината, като нейните продажби ще стартират тази есен.

Първото, което се набива на поглед, са увеличените размери. Новата Fabia е по-дълга и по-широка от предшественика си, но в същото време е и по-ниска. Като размери тя е почти колкото VW Golf IV, което показва еволюцията на чешкия автомобил. А той може да се похвали и с редица други новости – за първи път моделът е с цифрови инструменти, а не с аналогови, като с тях получавате отопляеми предно стъкло и волан. LED-светлините са част от стандартното оборудване, предлагат се още най-съвременните системи за безопасност и асистенти на водача, сред които са поддържане на лентата на движение, наблюдение на слепи зони и предупреждение за навлизане в кръстовище.


Skoda Fabia


Засега гамата от двигатели се състои от два бензинови мотора, които са с 3 цилиндъра и обем 1,0 литър. По-слабите версии – 1.0 MPI са атмосферни с 65 и 80 к.с., а по-мощните – 1.0 TSI, има турбо, като развиват 95 и 110 к.с. През 2022 година към гамата ще се присъедини и 1.5 TSI – 4-цилиндров турбо-мотор със 150 к.с.

Не сме карали версиите с атмосферен двигател, но като се има предвид, че те вдигат 100 км/ч от място за около 15 секунди, едва ли биха били добър избор. При варианта с 95 к.с. времето за това е около 10 секунди, като той се справя доста прилично на магистрала, но при него изкачванията на баири са лек проблем и се налага да преминете от пета на четвърта предавка.


Skoda Fabia


Затова и най-логичен е изборът на версията със 110 к.с., при която механичната скоростна кутия е с 6 предавки, а като нейна алтернатива се предлага добре позната роботизирана DSG със 7 степени. При този вариант разходът на гориво е малко над 5 л/100 км, които постигнахме при движение по магистрала и в сравнително натоварен градски трафик. Факт е, че и тук ускорението не е от най-впечатляващите – 9,7 секунди, затова и ако искате нещо по-бързо, изчакайте версията с 1.5 TSI, която ще изпълнява това упражнение за 7,5 секунди.

Като цяло, новата Fabia е много приятна за шофиране кола, като това се отнася и за версиите с механични скорости. Шумът от двигателя и вибрациите почти не се усещат, като това важи и при движение с по-висока скорост по магистрали. Дори да не е най-тихият модел от този клас, то той не изостава от конкурентите си, сред които са Ford Fiesta и Seat Ibiza. А като плавност на движение и пътно поведение Fabia почти по нищо не отстъпва на братчетата си в групата на Volkswagen – VW Polo и Audi A1.


Skoda Fabia


Всъщност, това е и философията на Skoda през последните години. Нейните модели се фокусират върху комфорта при шофирането, като идеята е то да бъде безопасно и сигурно. Да с Fabia няма да можете да се състезавате на пътя, но това не и целта на този автомобил. Той се управлява лесно и плавно, а режимът Sport е по-скоро за повдигане на духа на водача, отколкото за истинско приключение на пътя. Тук Fabia определено отстъпва, особено при скоростно преминаване на поредица от завои, но както вече стана дума, идеята на хората, създали този автомобил, е различна.

Виж, при интериора Fabia определено печели симпатии. Той не от най-скъпите материали на света и това е напълно нормално, но на места е точно толкова мек и гладък, колкото трябва. Плоскостите в салона изглеждат луксозно, а има някои вложки от плат и лъскаво черно покрития, които подсказват, че интериорните дизайнери са положили сериозни усилия. Като цялото ниво на салона може да се сравни с това на Audi A1, което обаче е много по-скъпо.


Skoda Fabia


Освен, че е функционален, интериорът е и много удобен. Позицията на седалката е впечатляваща, като тя предлага добри странични опори и регулиране в областта на кръста. Превключвателите на волана и основните бутони са на подходящите места, така че не ви се налага да отделяте очи от пътя, докато ги използване. Цифровият приборен панел улеснява допълнително водача, като на него може да се появи картата на навигацията, а това означава, че на екрана на информационно-развлекателната система (той е с диагонал 8,0 или 9,2 инча) може да се излъчва друга информация.

Всъщност, именно тази информационно-развлекателна система е сред недостатъците на модела. Тя изглежда отлично, но не е чак толкова удобна и лесна за работа. Реакциите и не са от най-бързите, а понякога и блокира, като явно има нужда от софтуерна доработка. Това го признаха и представители на производителя, като гарантираха, че при автомобилите, които вече се произвеждат и скоро ще бъдат на разположение на дилърите, тези проблеми ще бъдат отстранени.


Skoda Fabia


Иначе добри думи заслужава и видимостта, която е една от най-добрите в класа. Пространството в салона също е отлично, като за това помага и стратегията на Skoda – Simply Clever. Благодарение на нея получавате голям брой жабки, контейнери и отделения за различни предмети, които иначе се чудите, къде да поставите. Задното пространство е по-малко от това Skoda Scala, но ако преместите предните седалки леко напред, отзад се побират спокойно дори двама високи на ръст пътници. И те разполагат с вентилационни отвори, които да ги охладят в жегите.

В Skoda отново са обърнали внимание и на най-малките детайли, като получавате стъргалка за лед и габарит за протектора на гумите, прикрепени към вътрешната страна капака на резервоара за гориво, а също така и чадър, скрит във вдлъбнатина на предната врата. Има и множество практични аксесоари, включително хамак, в който можете да поставите предмети, за да не летят из багажника, които има цели 380 литра обем (с 50 литра повече в сравнение с предишното поколение).

Още снимки от теста на Skoda Fabia - вижте в галерията:

Вече са известни и цените на новата Fabia. В България те стартират от 26 980 лв за версията с атмосферен мотор с 65 к.с. в най-ниското ниво на оборудване. Ако искате бензиновия вариант със 110 к.с. и 7-степенна DSG, ще трябва да извадите близо 39 000 лв. Срещу тях не получавате най-добрата като дизайн и технологии, най-бързата или най-впечатляващата като поведение на пътя кола, но определено най-балансираната.

0 от 500
  • #21
    3 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Абе дреме им за надеждност, защото тия служебни коли се карат без пазене и навъртат доста километри, след гаранцията трябва да се поддържат с много пари,а и самата гаранция на Рено и Дачия не знам дали покрива ходова част.
  • #20
    7 rate up comment 15 rate down comment
    Историк ( преди 2 седмици )
    Белите хора минаха на истински коли - от Шкода нагоре! Наследниците на едновремешните чичаци с москвичи, лади, запорожци и т.н. си останаха на рено, дачия, китайски вол правен в Ловеч и тем подобните. Е, нали трябва да са "тарикати", някакси ...
  • #19
    11 rate up comment 5 rate down comment
    До долния ( преди 2 седмици )
    всъщност знаеш, че си тотално увреден от ползване на рено/дачия! макар, че и това не е сигурно за теб.
  • #18
    13 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    ЗНам само че за парите за тая калинка взимаш Дачия джип с 4х4.Дачия са много повече за по-малко само луд взима Шкода ако искам кола от класа на Супърб минавам на Рено Талисман
  • #17
    15 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Еконт, спиди, миди и която и да е фирма, кара това, което е изгодно като цена и като свърши оперативния лизинг обратно и хич не им дреме за надежност и квото и да е. Сравнението между дачия и шкода е нелепо. Шкода имат пълна моделна гама, всякакви съвременни екстри и мотори, за разлика от дачия дето има само една ниска цена.Кой модел на дачия е конглокент на супърб, октавия или кодиак ?Коя дачия е с 280 коня Дачия е конглокент на марки като тата и лада, шкода наритва успешно рено,форд,пежо,фият.
  • #16
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Полша е доста потискаща. Да, поддържана е но някак мрачна, справка снимките.
  • #15
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Нито Спиди,нито Еконт карат Кадита. Само Рена и дачии.
  • #14
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Ха ха ха! ( преди 2 седмици )
    Колкото Шкода стават по-добри, толкова повече пропада рено! Само по себе си рено ще остане след Шкода още през 2022г. Факт!А увредените сравняват Шкода с неуДачия, моля ви се ...)))))))))))))))
  • #13
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    И втората Фабия беше супер.
  • #12
    7 rate up comment 11 rate down comment
    До долния ( преди 2 седмици )
    Еконт и Спиди са основно на VW Caddy и Фиат Добло! Никой не се занимава с бок*луците на рено, счупени още на чертожната маса.