Четвъртото поколение на Skoda Fabia беше представено през май, а съвсем скоро моделът ще бъде на разположение на дилърите в Европа. В очакване на пазарния дебют на автомобила от компанията-производител разкриха нови любопитни подробности за него.
Според официалната информация от чешката компания, благодарение на ефективните си двигатели и оптимизирането на конструкцията от гледна точка на аеродинамиката суперминито ще има пробег от над 900 км, като изчисленията са направени по новия цикъл за измерва WLTP.
Новата Skoda Fabia ще се предлага с 5 двигателя на VW Group от последното поколение EVO, отговарящи на екологичен стандарт Euro 6d. Повечето от агрегатите, както и скоростните кутии ще се произвеждат в Чехия, като пробегът от 900 км ще бъде гарантират за 4 от моторите (изключение ще прави само версията с 1.5 TSI). На по-късен етап ще се появи и вариант G-TEC, използващ CNG (природен газ), като тази модификация ще е и най-евтина откъм разходи за гориво.
Чехите не предвиждат дизели, умерени или пълноценни хибриди, като ниският разход ще се постига от бензиновите мотори (средно потребление на гориво от 4,9 до 5,6 л/100 км). В гамата на новата Fabia попада и 1,0-литров атмосферен двигател с мощност 64 и 79 к.с., като с него ускорението от 0 до 100 км/ч е най-бавно - 15,9 секунди.
След 1,0-литров турбомотор с 95 или 110 к.с., който получава 6-степенна механична кутия (вместо 5-степенната при атмосферния вариант), а като опция се предлага и 7-степенна DSG. Версията 1.0 TSI е най-екологичната от всички със среден разход 4,9 л/100 км.
На върха на гамата е разположен 4-цилиндровият 1.5 TSI с мощност 150 л.с., който се съчетава само със 7-степенна DSG. По предварителни данни, ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8 секунди, а максималната скорост е 225 км/ч.
Новата Fabia получава и два допълнителните варианта на окачването. Пакетът Rough-Road включва защита на дъното, модифицирано окачване и специални пружини с по-голяма твърдост и увеличен с 15 мм пътен просвет. Това кара Fabia да прилича на кросоувър.
Още снимки на новата Skoda Fabia - вижте в галерияга:
Вторият вариант е със спортно окачване, като тук то е снижено с 15 мм, а пружините са още по-твърди. То ще се предлага само за най-мощния двигател от гамата на модела.
Снимки: Skoda