Ралф Брандщетер, шеф на леките автомобили във Volkswagen, занапред ще наблюдава и работата на брандовете Skoda и Seat, като това е част от стратегията за повишаване на рентабилността на концерна, съобщава Automotive News Europe.
Досега планът на главния изпълнителен директор на най-големия автомобилен концерн в Европа – Херберт Дийс, беше да назначи двама оперативни директори, които да наблюдават работата на Skoda и Seat, както и бизнеса на луксозните марки, за да координират техните действа и да избегнат застъпване на стратегиите по отношение на новите продукти.
Сега Брандщетер, който управлява марката Volkswagen, ще контролира и останалите масови брандове в групата. Това ще го постави над ръководителите на компаниите Skoda (Томас Шефер), и Seat (Уейн Грифитс), както и над Карстен Интра, който ръководи бизнеса с лекотоварни търговски превозни средства на Volkswagen.
Решението на Дийс идва, след като търговските директори на част от марките в концерна, се оплакаха, че Skoda и Seat разполагат с несправедливо предимство, използвайки технология, разработена във Волфсбург и финансирана от основната марка. Сложната структура във VW Group обаче не позволи на нейния ръководител да реализира идеята си с назначаване на двама нови топ-мениджъри, които да наблюдават вътрешните операции.
В момента Брандщетер, както и шефовете на Skoda и Seat, нямат места в Управителния съвет на концерна. Там обаче са изпълнителните директори на Audi - Маркус Дюйсман, и на Porsche – Оливер Блуме. Първият от тях контролира работа на Bentley и Lamborghini, а вторият – на Bugatti.