IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen скъси юздите на Skoda и Seat

Занапред на двете марки няма да се позволява прекалена самостоятелност

Ралф Брандщетер, шеф на леките автомобили във Volkswagen, занапред ще наблюдава и работата на брандовете Skoda и Seat, като това е част от стратегията за повишаване на рентабилността на концерна, съобщава Automotive News Europe.


VW Group


Досега планът на главния изпълнителен директор на най-големия автомобилен концерн в Европа – Херберт Дийс, беше да назначи двама оперативни директори, които да наблюдават работата на Skoda и Seat, както и бизнеса на луксозните марки, за да координират техните действа и да избегнат застъпване на стратегиите по отношение на новите продукти.

Сега Брандщетер, който управлява марката Volkswagen, ще контролира и останалите масови брандове в групата. Това ще го постави над ръководителите на компаниите Skoda (Томас Шефер), и Seat (Уейн Грифитс), както и над Карстен Интра, който ръководи бизнеса с лекотоварни търговски превозни средства на Volkswagen.

Решението на Дийс идва, след като търговските директори на част от марките в концерна, се оплакаха, че Skoda и Seat разполагат с несправедливо предимство, използвайки технология, разработена във Волфсбург и финансирана от основната марка. Сложната структура във VW Group обаче не позволи на нейния ръководител да реализира идеята си с назначаване на двама нови топ-мениджъри, които да наблюдават вътрешните операции.

В момента Брандщетер, както и шефовете на Skoda и Seat, нямат места в Управителния съвет на концерна. Там обаче са изпълнителните директори на Audi - Маркус Дюйсман, и на Porsche – Оливер Блуме. Първият от тях контролира работа на Bentley и Lamborghini, а вторият – на Bugatti.

0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Странно е ( преди 3 месеца )
    Това е като да родиш дете и да искаш да го убиеш след това. Или поне да му спреш храната, което е подобно
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Къде пък Гърция прави Рено, Хюндай и Фиат. Имат два автомобилни завода, единия в Солун произвежда военната версия на Хамър и го сглобява от готови китове, другия държавна собственост, се мъчеше да сглобява ниското оборудване на Ярис по лиценз, ама им го взеха и всичко си отиде във Франция, после се мъчиха с Hyundai i10 ама сглобките пак бяха трагедия и производството отиде при i20 в Турция
  • #15
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Бойко не знае лопата как се държи. Но пък знае как да тормози бизнесите. И затова България е в черен списък на много западни компании. Заводът на Фолксваген ще го гледаме през крив ауспух години напред заради на Буци наследството.
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 6 месеца )
    Какво толкова ревете всички тук, просто са направили рокада и шефа на ФВ ще отговаря и за СЕАТ и Шкода. Няма да ги съсипват или да им спират модели, да ги съсипват и т.н.Май май повечето коментиращи са прочели само заглавието :)
  • #13
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ха ха какво сте се притеснили за Шкода и СЕАТ, Фолксваген много добре знаят какво правят, за това и тези марки живнаха, Какво значи независимост от ФВ? Няма независимост, когато ВАГ ти дава, платформи, двигатели, скоростни кутии... всичко включително и пластмасовите капаци на двигателя. Ясно си е написано, целта на по-близкото наблюдение е да не се застъпват стратегиите. Както виждате до сега Ламборгини и Бентли са под контрола на Ауди а Бугати под контрола на Порше. И нещата си вървят.
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    12 ( преди 6 месеца )
    Да се простреляш в крака - това е!
  • #11
    3 rate up comment 12 rate down comment
    Голф333 ( преди 6 месеца )
    Я спираите да давате мотори на шкода и сеат че станаха много нагли.да ги видим тогава кои кои е.само зеедно с ауди.
  • #10
    12 rate up comment 18 rate down comment
    Абе ( преди 6 месеца )
    Кучетата си лаят, а VW пак е No1.
  • #9
    10 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Канибализъм на висше ниво.
  • #8
    14 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Нацисти, сър. Вие какво очаквахте?