IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новата Skoda Fabia изминава над 900 км с един резервоар

Този пробег е валиден за 4 от общо 5-те мотора, които излизат на пазара

Четвъртото поколение на Skoda Fabia беше представено през май, а съвсем скоро моделът ще бъде на разположение на дилърите в Европа. В очакване на пазарния дебют на автомобила от компанията-производител разкриха нови любопитни подробности за него.


Skoda Fabia


Според официалната информация от чешката компания, благодарение на ефективните си двигатели и оптимизирането на конструкцията от гледна точка на аеродинамиката суперминито ще има пробег от над 900 км, като изчисленията са направени по новия цикъл за измерва WLTP.

Новата Skoda Fabia ще се предлага с 5 двигателя на VW Group от последното поколение EVO, отговарящи на екологичен стандарт Euro 6d. Повечето от агрегатите, както и скоростните кутии ще се произвеждат в Чехия, като пробегът от 900 км ще бъде гарантират за 4 от моторите (изключение ще прави само версията с 1.5 TSI). На по-късен етап ще се появи и вариант G-TEC, използващ CNG (природен газ), като тази модификация ще е и най-евтина откъм разходи за гориво.


Skoda Fabia


Чехите не предвиждат дизели, умерени или пълноценни хибриди, като ниският разход ще се постига от бензиновите мотори (средно потребление на гориво от 4,9 до 5,6 л/100 км). В гамата на новата Fabia попада и 1,0-литров атмосферен двигател с мощност 64 и 79 к.с., като с него ускорението от 0 до 100 км/ч е най-бавно - 15,9 секунди.

След 1,0-литров турбомотор с 95 или 110 к.с., който получава 6-степенна механична кутия (вместо 5-степенната при атмосферния вариант), а като опция се предлага и 7-степенна DSG. Версията 1.0 TSI е най-екологичната от всички със среден разход 4,9 л/100 км.


Skoda Fabia


На върха на гамата е разположен 4-цилиндровият 1.5 TSI с мощност 150 л.с., който се съчетава само със 7-степенна DSG. По предварителни данни, ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8 секунди, а максималната скорост е 225 км/ч.

Новата Fabia получава и два допълнителните варианта на окачването. Пакетът Rough-Road включва защита на дъното, модифицирано окачване и специални пружини с по-голяма твърдост и увеличен с 15 мм пътен просвет. Това кара Fabia да прилича на кросоувър.

Още снимки на новата Skoda Fabia - вижте в галерияга:


Вторият вариант е със спортно окачване, като тук то е снижено с 15 мм, а пружините са още по-твърди. То ще се предлага само за най-мощния двигател от гамата на модела.

Снимки: Skoda

0 от 500
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 19тия хахо ( преди 2 години )
    Откога ретро хората като теб определят другите като луди?
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Значи пълен Меган харчи според теб 3/100км. при заводски разход 4/100км. извънградско. Ами ти мислиш ли,че ако това е целта няма да се намери човек да свали извънградско Шкодата на 4/100км. Никакъв проблем може и под 4/100. Но Шкодата е комфортен автомобил, нов, бензинов. А старото Рено трака,пуши и вибрира като танк. Нищо че е клас отгоре.
  • #16
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Първата Фабийка си беше пълне ***- дървена отвсякъде, пластмасово табло, дървени седалки, возеше като комбайн или трабант. И втората Фабия беше някакво недоразумение автомобилно, много дървени коли!! Но тази и предишната са супер коли, лако като японски минита, къси, стегнати и бензинови. Много е важно да не се продава тракащия дизел дето е за първобитни шофъори от миналия век.
  • #15
    4 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Стига си говорил за някакъв допотопен дизел. Съвременните дизели дори повече тракат от старите. Примерно най-тихите дизели са японските старите с предкамерно пълнене и 124-ката на Мерцедес. Всичко след 2000-та година е Комън Рейл,работят под много по-високо налягане и повече тракат. Новите дизели си тракат. Докато бензина си е бензин- тих, без вибрации, високооборотен,а не все едно караш ТИР с обороти до 3500 об/мин.dci е един ужасно шумен мотор,както HDI пежо или TDI фОлксваген, всичките тр ...
  • #14
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Безсмислена мярка за ДВГ - пълненето на резервоара отнема 5 минути. Отделно - какво означава 900 км с един резервоар - и моята кола може да мине толкова , но резервоара е 90 литра - не е голям повод за хвалба
  • #13
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    И също да допълня, че разходът на фабийката е измерен със старт/стоп система. Да я махнем и да видим колко гори бензиновият двигател на градско. Няма да сме особено очаровани. Така че тази рекламна статийка си я заврете някъде. Карал съм още първата фабийка като служебна кола. Това контейнерче не е кола! Здраво (щото беше ново), но адски неудобно и тясно.
  • #12
    2 rate up comment 7 rate down comment
    До 10 ( преди 2 години )
    Момко,журналистите бяха мерили разхода на Мегана на бензиноколонката с доливане по пълен резервоар. И в колата бяха няколко човека на реален пътен тест. Да ти казвам ли и колко е по-голям и тежък Мегана, един клас нагоре. Бензин, дизел вече какво значение има? Единствената разлика е, че дизела не можеш да го форсираш във високите обороти. Къде си чул съвременен дизел да трака? И дизел и бензин са с турбо, ако не се заслушаш няма да разбереш какво е. Имал съм и двете като лични коли.
  • #11
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Всеки азиатски хибрид ще бие този разход! Prius по wltp е с разход 2.3л/100км, а е по-голяма кола!Германските коли са спрели в иновациите преди 10г. Блъскат екстри и до там.
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "среден разход извънградско от 5 литра." Твоята Октавия трактор не е супоставима с тази нова Фабия дето мърка и не се чува бензиновия мотор и разбери,че тук говорим за среден разход,което означава среден между градски и извънгардски разход.А не среден само на извънградско! Гарантирам ти ,че Фабията 1.0TSI извънградско харчи 4/100км. И не трака!
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хаха, ами Шкодата бензиновата може би е по-икономична от dci Мегана, защото Фабията харчи средно 4,9/100км. но не извънградско,а средно!!! А второ много важно,че това е измерено по новия по-тежък стандарт WLTP, така че ако Меган дизел среден разход му е 4,9/100км., той е мерен по стария стандарт NEDC, тоест по новия средния разход на dci ще е с поне 1 литър отгоре, тоест 5,9/100км.. Тоест бензиновата Шкодичка е много по-модерна, безшумна и икономина от този Меган.