IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

RS: най-бързите коли на Skoda отбелязват 20 години

Кратка история на динамична гама на чехите

Инициалите RS обозначават победите на чешката марка Skoda в моторните спортове, както и високата динамика представена при някои серийни модели. Историята на двете славни букви започва още през 1974 година, когато се използват за първи път в по-специална версия на Skoda Octavia, като RS разкрива по-спортния характер на модела.


Skoda Octavia RS


Специалните обозначения на чешката марка продължават до началото на 80-те години на миналия век. Компанията е закупена от Volkswagen през 1991, a словосъчетанието RS се завръща в гамата, с представянето на фейслифта на първото съвременно поколение на Octavia. Оттогава RS-вариантите неизменно присъстват в гамата на производителя, като от Skoda заявяват, че двете важни букви ще останат и в електрическата ера на автомобилостроенето.

Интересно е, че във Великобритания, спортната гама на моделите е обозначена като vRS, след съдебен проблем с Ford, които използват RS за по-спортните модификации на свои автомобили. Но независимо от надписа, най-бързите Шкоди са на пазара вече две десетилетия. Нека ви разходим из историята на съвременната динамична гама на Skoda:

Кратка история на гамата Skoda RS (ГАЛЕРИЯ)

0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 седмица )
    От изброените коли съм притежавал Фабия РС. Да съм честен не е голям спортист. На правите е доста бърза и в завой може да седи горе-долу, но просто мотора се развъртя мудно и има много малък диапазон на работа. Липсва това да върнеш една - две предавки преди завоя, без да ползваш спирачки, на късите прави да не се налага горна предавка и т.н. Там е просто - спирачки преди завоя, влизаш, на излизане чакаш турбината да изтегли и така. Определено, на по-техничен участъци липсата на обороти се усеща
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До 4 докато не се появиха бензиновите Порше-та,а преди това Пежо ги разбиваше,сега временно е Тойота.
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 7 ( преди 1 седмица )
    Много ясно съм написал. Това е сравнение при еднакви условия. Така се мерят двигатели, а не при еднакви коне. Не екоректно да мериш 2.0 атмосферен с 2.0 турбо двигател, особено в тежко купе. Така е и в моторния спорт - имаш ограничение в кубатурата, модификациите по мотора, максималните обороти, начина на пълнене и т.н., а вече , кой какво ще звади от двигателя при спазване на тези условия, това е въпроса. Факт е, че атмосферен бензин, може да е по-бърз дори от турбодизел със същата кубатура.
  • #11
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Защо дизела не се слага в спортните коли на Порше или други върхови модели? Много просто, феновете не ги искат. Както сега има много противници на електричките. Другото е звука от двигателя, трето по-високо оборотните двигатели са бензиновите, четвърто, бензиновия двигател е по-издръжлив на натоварвания, все пак компресията в дизеловия е двойно по-голяма, от там и износването е двойно, но иначе при еднакви коне, дизела ускорява по-бързо, това е заради по-големия въртящ момент. Това е!
  • #10
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    За ежедневна кола между атмосферен бензин и турбо дизел - със сигурност дизелЗа ежедневна кола мержду турбо и турбо - бензинаЗа забавна кола - по-мощния (но почти винаги това е бензина)За мен откакто бензина има турбо, дизела си заслужава само ако караш по 25-30к км и нагоре на година, теглиш често или караш поне СУВ в Д сегмент (С СУВ е малко на кантар, но пак трябва да караш над 15к км за да се замислиш).
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Първо дизела в състезателните коли няма много общо с този в шоурумовете, второ щом е толкова добър дизела защо не правят всички състелни нафтови печки. трето след 15 години наливане на милиони дизела настигна бензина. Отделно колко върхови модела са дизел. Дори при ВАГ? Дизелово Порше? Дизелова М-ка? Дори дизелово ГТИ?
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 7 ( преди 1 седмица )
    Само презареждането е плюса на дизела. В състезание където не се презарежда що няма дизели?
  • #7
    2 rate up comment 6 rate down comment
    До 5 ( преди 1 седмица )
    Аз пък не мога да разбера, като си гора вода защо се напъваш? Я отвори страницата на БМВ,Ауди или Мерцедес и виж при еднакви конски сили кой има по-добро ускорение? Дизела естествено, сега добави и по-ниския разход на гориво, тоест по-рядко влизане в бокса за зареждане и накрая може да ти светне защо дизеловите Аудита спукаха от бой бензинките на Льо Ман.
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    ауди 9 години се състезаваше с гаражни отбори нормално
  • #5
    15 rate up comment 0 rate down comment
    До 4 ( преди 1 седмица )
    Аз самият карам основно дизелови коли, но примера с 24 часа на Льо Ман е изцяло неудачен. Както и да го въртиш няма как при еднакви условия дизела де е по-бърз от бензина. Сложи два атмосферни двигателя с еднаква кубатура бензин и дизел и ги сравни - мисля отговора ти е ясен. След това два турбо мотора бензин и дизел - еднаква кубатура и еднакви като характеристки турбини - резултата мисля отново ти е ясен. Аз много си харесвам дизела, но това не означава, че съм кон с капаци.