IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Чехия ще се бори срещу забраната на двигателя с вътрешно горене в ЕС

Премиерът Бабиш обяви, че страната му няма да приеме подобно ограничение

Европейската комисия явно тепърва ще се сблъсква с множество пречки в опита си да забрани продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене на територията на ЕС след 2035 година. Предложението на Брюксел вече породи разногласия сред страните-членки, като една от тях – Чехия, обяви, че ще се бори срещу подобно решение.


Skoda производство


„Няма да приемем забраната за продажба на автомобили, задвижвани от изкопаеми горива. Това не е възможно. Не можем да наложим в нашата страна това, което зелените фанатици са измислили в Европейския парламент", заяви премиерът Андрей Бабиш, цитиран от Automotive News Europe.

Министър-председателят беше категоричен, че целта на правителството му е да защитава националните интереси. Сред тях е автомобилната индустрия, която е един от крайъгълните камъни на чешката икономика, като произвежда около 1/3 от брутния вътрешен продукт. Това се дължи най-вече на компанията Skoda, която е част от VW Group и има три завода за автомобили и двигатели в страната - в Млада Болеслав, Квасини и Врхлаби.


Skoda производство


Освен това, предприятия в Чехия имат Toyota – в Колин, и Hyundai – в Ношовице, като годишно в страната се произвеждат около 1,44 млн нови автомобила. От тях 85% се изнасят в чужбина, така че реакцията на Бабиш е напълно логична, тъй като автомобилният сектор е от стратегическа важност за икономиката на страната.

Очаква се, че развитие по темата ще има догодина, когато Чехия ще поеме ротационното председателство на ЕС. Преди това обаче премиерът ще трябва да спечели спечели следващите парламентарни избори, насрочени за 8 и 9 октомври. Бабиш вече заяви, че ако това стане, именно забраната на продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене ще бъде една от основните теми, които страната му ще издигне по време на своето председателство.

Снимка: Skoda

0 от 500
  • #12
    5 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Бабиш е един източно европейски глопак и нищо повече
  • #11
    21 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Браво на Бабиш ! Време е зелените талибани запознати само със светото писание за "промени в климата" да бъдат наречени с точното им име !
  • #10
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Няма водороден двигател има двг приспособен на водород и ел двигател с водород първият е безсмислен поради кинструкцията си която го прави с ниско кпд много загуби от изграждащите го елементи и нуждата от смазване с масло което пак е петеолен продукт.Вторите са ефективни проблемът е че производството на евтин и масов водород е трудно скъпо и не много екологично засега също проблемите са и трудностите му по транспортиране слабо изгрядената мрежа от станции и опасностите свързани с неговото изпо ...
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    RDW ( преди 8 месеца )
    Работя в една фирма, но няма да кажа коя е. От първа ръка инфо.
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До RDW ( преди 8 месеца )
    RDW, ако не се говори за двигатели с водород, ти откъде ги знаеш?
  • #7
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Киро ( преди 8 месеца )
    Ще се бори Чехия - както викаше Байко - с голо дупе таракеж ще мачка.
  • #6
    11 rate up comment 9 rate down comment
    RDW ( преди 8 месеца )
    То чешките коли яко си чадят, ествствено, че ще се противят на такава забрана. Трябва да преправят всичките си фабрики там, а те не са малко и затова протестират. Колкото до двигател с водород - отдавна го има,ама не говорят за него. От над 15 години има водородни двигатели даже и за автобуси, но дизелово-бензиновите лобита не пускат кокала...
  • #5
    12 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    И да се дърпат, света се променя. Цените на изкопаемите горива скачат, тъй като има по-малко и по-малко - а се държат от монополи които изчеждат потребителите.Цените на технологични решения спада със всяка година. Докато тяхната продуктивност се вдига всяка година. Ако някоя фирма има претенции, то другите и конглокенти ще отидат напред. Ако Шкода не инвестира в алтернативи на ДВГ, ще има конглокенти които ще предоставят по-добър продукт на по-добра цена. И към 2030 ще имат трудности
  • #4
    13 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Преди 100 години разработиха двигатели задвижвани на какво ли не, включително вода, с изключително нисък разход.... Дори Тесла направи електродвигател, който нямаше нужда от зареждане...Какви полезни изкопаеми бе, друзя- вие сте аборигени!
  • #3
    8 rate up comment 29 rate down comment
    Барни Ръбъл ( преди 8 месеца )
    Колкоро и да се дърпате полезните изкопаеми се изчерпвят необратимо въпрос на време е колонките да останат празни и тогава с бутане ще се придвижвате източноевропейски пpимaти такива