IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Чехия ще се бори срещу забраната на двигателя с вътрешно горене в ЕС

Премиерът Бабиш обяви, че страната му няма да приеме подобно ограничение

Европейската комисия явно тепърва ще се сблъсква с множество пречки в опита си да забрани продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене на територията на ЕС след 2035 година. Предложението на Брюксел вече породи разногласия сред страните-членки, като една от тях – Чехия, обяви, че ще се бори срещу подобно решение.


Skoda производство


„Няма да приемем забраната за продажба на автомобили, задвижвани от изкопаеми горива. Това не е възможно. Не можем да наложим в нашата страна това, което зелените фанатици са измислили в Европейския парламент", заяви премиерът Андрей Бабиш, цитиран от Automotive News Europe.

Министър-председателят беше категоричен, че целта на правителството му е да защитава националните интереси. Сред тях е автомобилната индустрия, която е един от крайъгълните камъни на чешката икономика, като произвежда около 1/3 от брутния вътрешен продукт. Това се дължи най-вече на компанията Skoda, която е част от VW Group и има три завода за автомобили и двигатели в страната - в Млада Болеслав, Квасини и Врхлаби.


Skoda производство


Освен това, предприятия в Чехия имат Toyota – в Колин, и Hyundai – в Ношовице, като годишно в страната се произвеждат около 1,44 млн нови автомобила. От тях 85% се изнасят в чужбина, така че реакцията на Бабиш е напълно логична, тъй като автомобилният сектор е от стратегическа важност за икономиката на страната.

Очаква се, че развитие по темата ще има догодина, когато Чехия ще поеме ротационното председателство на ЕС. Преди това обаче премиерът ще трябва да спечели спечели следващите парламентарни избори, насрочени за 8 и 9 октомври. Бабиш вече заяви, че ако това стане, именно забраната на продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене ще бъде една от основните теми, които страната му ще издигне по време на своето председателство.

Снимка: Skoda

0 от 500
  • #25
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 21 ( преди 3 месеца )
    Да са Живи и Здрави ! Живота показа ,че пълните забрани до нищо хубаво не водят. Виж Комунизма... Електрификацията на превозните средства е една голяма крачка напред ! Нооо...защо да е на цената на забраната ? А как си представяш джип в джунглата ? И как му носят "гориво" в случай ,че закъса ? А как си носи резервното "гориво"? Че и да е компактно и леко?! А как виждаш хората търсещи уединението в природата , и автомобилите които ще са им нужни в недостъпни за електрификация ? И т.н.
  • #24
    4 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 4 месеца )
    Много заблудени има тук, мислейки си, че цената на лукса да караш ел. возило, ще падне. Да, ще падне, само че цената на тока скача. Никой няма да ви даде нещо без пари. Подобни революции винаги вдигат цената на крайния продукт.
  • #23
    4 rate up comment 13 rate down comment
    пена ( преди 4 месеца )
    2035 няма да има нужда от никакви забрани. До тогава всички потребители ще искат ел. автомобили. И свития пазар на фосилките ще ги е направил в пъти по-скъпи!
  • #22
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    А бе и тва не е така ел колите са скъпи общо взето в бъдеще колите ще са повече под наем отколкото лични
  • #21
    10 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Противниците на електромобилите май не допускат възможността хората масово да си сменят предпочитанията. След 6-7 години ще излязат вторите поколения на ID3, ID4, EV6, IONIC5 и т.н., а Тесла обновява моделите си непрекъснато. Дотогава и мрежата от зарядни станции ще се увеличи многократно. Ключовите фактори са изравняване на цените с ДВГ, 600-700 км пробег и зарядни през 70-80 км. Случат ли се тези неща, а предполагам, че ще се случат до 2030, сектанти ще бъдат любителите на пушека.
  • #20
    7 rate up comment 12 rate down comment
    До долния ( преди 4 месеца )
    Вярно ти е замъглен мозъкът от смогът. Електромобилите имаха един-единствен недостатък - батерията, която имаше много на брой недостатъци, но основния беше високата цена. За последните10 години цената падна 8 пъти и все още цените на електромобилите са по-високи от ДВГ, но продължават да падат и до няколко години като се реши проблема с недостига на суровини и производствен капацитет, цените ще паднат още. Проблемите с малкото цикли живот и бавното зареждане още сега са почти решени
  • #19
    18 rate up comment 7 rate down comment
    smirn0ff ( преди 4 месеца )
    толкова са ви замъглени мозъците от тъпата Тесла... автомобили на ток са направени още преди да има двигател с вътрешно горене! и са ги заебали тотално и са обявени за ненадежни още тогава! във времето всеки опит за възобновяване на ел.автомобилите е провал! сега пак ще е провал!!!
  • #18
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Няма смисъл ( преди 4 месеца )
    И да се дърпат, ако не се вземат в ръце да започнат да произвеждат електромобили, още през 2025 година, когато електромобилите да изравнят цените си с автомобилите с ДВГ, ще се чудят какво да продават. Ако към момента европейските автомобилни производители са жестоко изостанали технологично спрямо Тесла, което не е толкова фатално, ако не вземат мерки, след няколко години ще са изостанали и от китайците, което вече ще е фатално.
  • #17
    9 rate up comment 15 rate down comment
    СМОГ ( преди 4 месеца )
    Двигателят с вътрешно горене е глух клон на еволюцията. Това е една изтормозена техника, работеща на принципа на множество взривове, която цял живот се опитва да се саморазруши и най-накрая успява.Прехвалените барутници са нищо повече от пушеща тенекия с кюнци отзад, изкопаеми брички с отходници (избушени гърнета), които вървят на сок от динозаври и отдавна им беше времето да ги пратят при тях, където им е мястото.
  • #16
    9 rate up comment 16 rate down comment
    СМОГ ( преди 4 месеца )
    Шкодилак си пази хляба, заводите за ауспуси и още 400 вида чаркалаци - също. Обаче човекът не си е намерил парите на улицата, иска кола с вечен мотор (ротор и статор), с поддръжка като на мобилен телефон - боц довечера в контакта, с разход 2 лв на 100 (битова нощна тарифа), да се кара само с един крак и да зарежда при всяко натискане на спирачката. Да, Европа забранява петролните коли 2035-та, обаче никой няма да чака Мара да са побара. Хората минават на ток, а поръчките за зарядни са в небето!