Липсата на основни компоненти за оборудването на новите автомобили удари сериозно големите компании и те не успяват да реализират планираните обеми на производство. Съответно, наличните на склад при дилъри коли бяха почти изкупени, а при поръчка на нов модел клиентът трябва да чака продължително време. Това доведе и до повишаване на интереса към употребяваните автомобили, чиито цените се увеличават, а добрите предложения се изкупуват мигновено.
Засилването на интереса към колите втора употреба накара изданието Autonews заедно с компанията AutoExpert да направи списък от автомобили, които не са никак надеждни и закупуването им може да донесе много проблеми на новия им собственик. Колите са разделени в 5 категории, като всички са на възраст до 7 години и с пробег до 100 000 км.
Факт е, че тяхното състояние на вторичния пазар до голяма степен зависи от това условията, в които са използвани, а също така от качеството на обслужване, както и от някои особености на конструкцията. Някои от тях излизат от строя още докато са в гаранция и това се отразява на реномето на производителя.
Модели на старо, които трябва да се избягват (ГАЛЕРИЯ):
Това е същият този автомат DP0/DP2, поставян на моделите на Renault, но с различно именно – AL4. Съответно и проблемите им са напълно еднакви, като основният е прегряването, особено при по-големи натоварвания – повече ускорения и буксуване. Често се случва тази трансмисия да излезе от строя още преди достигането на пробег от 100 000 км.
Освен това експертите препоръчват да се избягват двигателите с мощност 120 и 150 к.с., които са известни с обозначенията си EP6/EP6DT. Те са известни със своята ниска надеждност и скъпи ремонти. Основната им слабост е системата за охлаждане, а същата и механизмът за впръскване на горивото на системата Valvetronic.