Липсата на основни компоненти за оборудването на новите автомобили удари сериозно големите компании и те не успяват да реализират планираните обеми на производство. Съответно, наличните на склад при дилъри коли бяха почти изкупени, а при поръчка на нов модел клиентът трябва да чака продължително време. Това доведе и до повишаване на интереса към употребяваните автомобили, чиито цените се увеличават, а добрите предложения се изкупуват мигновено.
Засилването на интереса към колите втора употреба накара изданието Autonews заедно с компанията AutoExpert да направи списък от автомобили, които не са никак надеждни и закупуването им може да донесе много проблеми на новия им собственик. Колите са разделени в 5 категории, като всички са на възраст до 7 години и с пробег до 100 000 км.
Факт е, че тяхното състояние на вторичния пазар до голяма степен зависи от това условията, в които са използвани, а също така от качеството на обслужване, както и от някои особености на конструкцията. Някои от тях излизат от строя още докато са в гаранция и това се отразява на реномето на производителя.
Модели на старо, които трябва да се избягват (ГАЛЕРИЯ):
Автоматичните скоростни кутии, които се поставят от края на 90-те години на моделите на Renault и Dacia са съвместна разработка на групите Renault и PSA-Citroen. Те се срещат на почти всички модели от Renault Megane II и III до Dacia Sandero и Logan, както и на Citroen С4 и С5 до Peugeot 306, 307, 308 и даже 408, където обаче са под друго име.
Кутиите от поколението DP0/DP2 се славят с ненадеждна конструкция на хидротрансформатора и доста скромен ресурс на клапаните и соленоидите на хидроблока. Калпавите съединения често водят до течове. При големи натоварвания от чести ускорения или пробуксувания агрегатът напълно излиза от строя, и може да се наложат подмени на фрикциони и втулки.