Тези два автомобила имат много общи неща - произход, размери, технически характеристики и др. Дори цените им на пазара на употребявани коли е приблизително еднакъв. А спорът между феновете на двете марки за това, кой е по-добрият от двата модела, няма скоро да бъде разрешен. Затова и при избора на употребяван автомобил е добре да бъдат чути собствениците на тези два седана. Те имат преки впечатления, тъй като доста добре познават тези модели. И могат да дадат по-точна оценка както за силните им страни, така и за слабостите им.
Audi A6
Като отправна точка в случая е избрано третото поколение на модела, което е доста често срещано. То се произвежда от 2004 до 2011 година, като претърпя един фейслифт през 2008 година. Цената на повечето прилично изглеждащи варианти е около 10 000 евро, но се срещат и такива, които струват наполовина.
Най-популярните версии, напълно разбираемо, са с автоматична скоростна кутия, която при Audi A6 е във два варианта - класически автомат и вариатор. Около половината предложения са със задвижване на четирите колела.
Що се касае до двигателите, изборът е огромен - както бензинови, така и дизели. Тяхната мощност варира от 170 к.с. при 2,0-литров дизелов до 320 к.с. при 4,2-литровото чудовище с V8 мотор.
За какво хвалят Audi A6?
Надеждност, салон, управляемост, шумоизолация и багажник - това са плюсовете, които собствениците най-често споменават
Petya Povkin: "За мен най-важното в един автомобил е комфортът, управляемостта, мощността и тишината в салона. Всичко това Audi A6 го притежава. Окачването е много здраво, смених само едни накрайници. Задните седалки са удобни, изобщо - това е кола за дълги пътувания".
Coch: "Навъртях още 100 000 км и вече пробегът е 350 00 км. Сменям маслото в скоростната кутия на всеки 30 000 км. Единствено алтернаторът ме подведе и се наложи да го сменя с нов. Акумулаторът все още е оригиналния, но вече започва да дава проблеми и му е време за замяна".
Сyril Stow: "На пътя това е кораб-ракета - комфортен и бърз автомобил, чиято шумоизолация е на високо ниво. Пътуваш в пълна тишина, чува се само музиката, която си пуснал. Моето A6 е с двигател 2.7 TDI, който дава минимален разход и все още не са му правени някакви ремонти. Независимото окачване също е супер".
За какво критикуват Audi A6?
Проходимост, трудна препродажба и окачване - това са основните минуси на седана
Vladimir: "Двигателят е 2,4-литров и не е никак надежден. В цилиндрите се появяват задирания, гълта много масло, а разходът на бензин е направя стряскащ. Обслужването не е евтино, явно по-старите коли са и по-качествени. Електрическите системи постоянно дават грешки и се налага да се прави честа диагностика".
Ildus: "Влюбен съм в марката и имам комби Audi A6. Обслужването е доста скъпо, като нова се отнася не само за маслото и филтрите, но и за останалите консумативи. Скоростната кутия - в случая вариатор, издава някакви странни шумове, когато поставиш лоста на неутрална позиция. Разходът на гориво е приличен, стига да не караш само в спортен режим".
Andrey Sr: "Безобразни къси светлини, просто нищо не си вижда. Много неудобни седалки. Лоша боя - от една драскотина плъзна ръжда по целия калник. Двигателят е много капризен и харчи доста гориво. При движение по лош път непрекъснато опира и добре, че има защита на картера. Обслужването също е прекалено скъпо".
BMW 5-Series
Общо-взето основният конкурент на BMW през годините винаги е бил Mercedes-Benz, докато Audi остава на второ място. Превъзходството над марката с 4 кръга в емблемата се усеща и при петото поколение на 5-Series (E60/E61), което е малко по-дълго от Audi A6 при идентично междуосие. Освен това моделът на BMW разполага и с по-мощни двигатели.
Както и при A6, така и 5-Series се предлага в най-различни комбинации и оборудване. Всеки от двигателите - от 2,0-литров дизел със 150 к.с. до 4,8-литров бензинов V8 с 387 к.с., може да бъде съчетан с автомат или механична скоростна кутия, а повечето версии са със задвижване на четирите колела.
За какво хвалят BMW 5-Series?
Надеждност, управляемост, динамика, качество на боята и интериор - това са главните достойнства на модела
Marina_yamalocenka: "Имах E60 от 2013 до 2016 година, като съм сменял единствено стартера и мотора на печката. Някои ще кажат, че тази кола не става за жена, но бъркат жестоко. Никога не съм затъвала в снега, но все пак карам внимателно. Масло на двигателя не е доливано, въпреки че той е на 200 000 км".
SebAstianB: "Вече три години съм собственик на BMW E60 530xl, като до момента съм сменил един маркуч на радиатора и един накрайник на предното окачване. Колата е много надеждна, като я сравнявам с BMW E39, което карах преди това. Шумоизолацията е на много по-високо ниво, а в оборудването влизат система за задвижване на четирите колела, проекционния дисплей на предното стъкло, акустичната система Logic7 със суббуфери под предните седалки, адаптивен ксенон и подгряване на волана. Колата е на 10 години, но е невероятна".
Dutch Alex: "Автомобилът е супер, за 4 години съм навъртял 100 000 км, като за това време съм сменил ключалката на багажника. Динамична, вместителна и много удобна кола. Моята е със задвижване на четирите колела, така че през зимата няма никакви проблеми. Двигателят, както всичко, което произвежда Bayerische Motoren Werke, е с високо качество. Масло между двете му смени не се долива, а разходът е 11 л/100 км в града и 8 л/100 км на дълъг път".
За какво критикуват BMW 5-Series?
Проходимост, дизайн, трудна препродажба и висок разход на гориво - от това се оплакват собствениците
Koalemus: "Преди това карах Audi A6 (C5), което смених с E60. Първоначално се чувствах странно, но с течение на времето разбрах, че съм направил грешка. Проблемите на този автомобил сякаш нямат край, а решаването им е скъпо. Разходът на гориво расте, пластмасата в салона е ужасна, ергономиката на седалките също. Заради задното предаване и лошо работещите електрони асистенти, карането през зимата е направо опасно и трябва да си носиш лопата в багажника".
Konstantin Donchenko: "Мога да правя сравнение с Mercedes, тъй като преди това карах E-Class. Динамиката е впечатляваща, управляемостта също не е по-лоша. Шумоизолацията при 5-Series е лоша, а като комфорт изобщо не може да се сравнява с Mercedes. Надеждността е отделна тема. При потегляне се скъсаха двете вериги на разпределителния вал и в сервиза изпаднаха в шок. Оказа се, че колата е с производствен дефект, но тъй като не е в гаранция, всичко по ремонта си платих сам. Това ще ми е последното BMW, връщам се на Mercedes".
Denis Afeya: "Като вървене и комфорт нямам никакви претенции, но не мога да кажа същото и са качеството. За пробег от 21 000 км - две сериозни повреди, отстранени по гаранция. И това е кола, която е произведена в Германия. Сега ме е страх да тръгна на път с нея, но пък и трудно мога да я продам".