IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Коли на старо - Audi A6 или BMW 5-Series?

Двата седана от Бавария струват приблизително еднакво, така че мненията на собствениците са важни

Тези два автомобила имат много общи неща - произход, размери, технически характеристики и др. Дори цените им на пазара на употребявани коли е приблизително еднакъв. А спорът между феновете на двете марки за това, кой е по-добрият от двата модела, няма скоро да бъде разрешен. Затова и при избора на употребяван автомобил е добре да бъдат чути собствениците на тези два седана. Те имат преки впечатления, тъй като доста добре познават тези модели. И могат да дадат по-точна оценка както за силните им страни, така и за слабостите им.

Audi A6

Като отправна точка в случая е избрано третото поколение на модела, което е доста често срещано. То се произвежда от 2004 до 2011 година, като претърпя един фейслифт през 2008 година. Цената на повечето прилично изглеждащи варианти е около 10 000 евро, но се срещат и такива, които струват наполовина.


Audi A6


Най-популярните версии, напълно разбираемо, са с автоматична скоростна кутия, която при Audi A6 е във два варианта - класически автомат и вариатор. Около половината предложения са със задвижване на четирите колела.

Що се касае до двигателите, изборът е огромен - както бензинови, така и дизели. Тяхната мощност варира от 170 к.с. при 2,0-литров дизелов до 320 к.с. при 4,2-литровото чудовище с V8 мотор.

За какво хвалят Audi A6?

Надеждност, салон, управляемост, шумоизолация и багажник - това са плюсовете, които собствениците най-често споменават


Audi A6


Petya Povkin: "За мен най-важното в един автомобил е комфортът, управляемостта, мощността и тишината в салона. Всичко това Audi A6 го притежава. Окачването е много здраво, смених само едни накрайници. Задните седалки са удобни, изобщо - това е кола за дълги пътувания".

Coch: "Навъртях още 100 000 км и вече пробегът е 350 00 км. Сменям маслото в скоростната кутия на всеки 30 000 км. Единствено алтернаторът ме подведе и се наложи да го сменя с нов. Акумулаторът все още е оригиналния, но вече започва да дава проблеми и му е време за замяна".

Сyril Stow: "На пътя това е кораб-ракета - комфортен и бърз автомобил, чиято шумоизолация е на високо ниво. Пътуваш в пълна тишина, чува се само музиката, която си пуснал. Моето A6 е с двигател 2.7 TDI, който дава минимален разход и все още не са му правени някакви ремонти. Независимото окачване също е супер".

За какво критикуват Audi A6?

Проходимост, трудна препродажба и окачване - това са основните минуси на седана


Audi A6


Vladimir: "Двигателят е 2,4-литров и не е никак надежден. В цилиндрите се появяват задирания, гълта много масло, а разходът на бензин е направя стряскащ. Обслужването не е евтино, явно по-старите коли са и по-качествени. Електрическите системи постоянно дават грешки и се налага да се прави честа диагностика".

Ildus: "Влюбен съм в марката и имам комби Audi A6. Обслужването е доста скъпо, като нова се отнася не само за маслото и филтрите, но и за останалите консумативи. Скоростната кутия - в случая вариатор, издава някакви странни шумове, когато поставиш лоста на неутрална позиция. Разходът на гориво е приличен, стига да не караш само в спортен режим".

Andrey Sr: "Безобразни къси светлини, просто нищо не си вижда. Много неудобни седалки. Лоша боя - от една драскотина плъзна ръжда по целия калник. Двигателят е много капризен и харчи доста гориво. При движение по лош път непрекъснато опира и добре, че има защита на картера. Обслужването също е прекалено скъпо".

BMW 5-Series

Общо-взето основният конкурент на BMW през годините винаги е бил Mercedes-Benz, докато Audi остава на второ място. Превъзходството над марката с 4 кръга в емблемата се усеща и при петото поколение на 5-Series (E60/E61), което е малко по-дълго от Audi A6 при идентично междуосие. Освен това моделът на BMW разполага и с по-мощни двигатели.


BMW 5-Series


Както и при A6, така и 5-Series се предлага в най-различни комбинации и оборудване. Всеки от двигателите - от 2,0-литров дизел със 150 к.с. до 4,8-литров бензинов V8 с 387 к.с., може да бъде съчетан с автомат или механична скоростна кутия, а повечето версии са със задвижване на четирите колела.

За какво хвалят BMW 5-Series?

Надеждност, управляемост, динамика, качество на боята и интериор - това са главните достойнства на модела


BMW 5-Series


Marina_yamalocenka: "Имах E60 от 2013 до 2016 година, като съм сменял единствено стартера и мотора на печката. Някои ще кажат, че тази кола не става за жена, но бъркат жестоко. Никога не съм затъвала в снега, но все пак карам внимателно. Масло на двигателя не е доливано, въпреки че той е на 200 000 км".

SebAstianB: "Вече три години съм собственик на BMW E60 530xl, като до момента съм сменил един маркуч на радиатора и един накрайник на предното окачване. Колата е много надеждна, като я сравнявам с BMW E39, което карах преди това. Шумоизолацията е на много по-високо ниво, а в оборудването влизат система за задвижване на четирите колела, проекционния дисплей на предното стъкло, акустичната система Logic7 със суббуфери под предните седалки, адаптивен ксенон и подгряване на волана. Колата е на 10 години, но е невероятна".

Dutch Alex: "Автомобилът е супер, за 4 години съм навъртял 100 000 км, като за това време съм сменил ключалката на багажника. Динамична, вместителна и много удобна кола. Моята е със задвижване на четирите колела, така че през зимата няма никакви проблеми. Двигателят, както всичко, което произвежда Bayerische Motoren Werke, е с високо качество. Масло между двете му смени не се долива, а разходът е 11 л/100 км в града и 8 л/100 км на дълъг път".

За какво критикуват BMW 5-Series?

Проходимост, дизайн, трудна препродажба и висок разход на гориво - от това се оплакват собствениците


BMW 5-Series


Koalemus: "Преди това карах Audi A6 (C5), което смених с E60. Първоначално се чувствах странно, но с течение на времето разбрах, че съм направил грешка. Проблемите на този автомобил сякаш нямат край, а решаването им е скъпо. Разходът на гориво расте, пластмасата в салона е ужасна, ергономиката на седалките също. Заради задното предаване и лошо работещите електрони асистенти, карането през зимата е направо опасно и трябва да си носиш лопата в багажника".

Konstantin Donchenko: "Мога да правя сравнение с Mercedes, тъй като преди това карах E-Class. Динамиката е впечатляваща, управляемостта също не е по-лоша. Шумоизолацията при 5-Series е лоша, а като комфорт изобщо не може да се сравнява с Mercedes. Надеждността е отделна тема. При потегляне се скъсаха двете вериги на разпределителния вал и в сервиза изпаднаха в шок. Оказа се, че колата е с производствен дефект, но тъй като не е в гаранция, всичко по ремонта си платих сам. Това ще ми е последното BMW, връщам се на Mercedes".

Denis Afeya: "Като вървене и комфорт нямам никакви претенции, но не мога да кажа същото и са качеството. За пробег от 21 000 км - две сериозни повреди, отстранени по гаранция. И това е кола, която е произведена в Германия. Сега ме е страх да тръгна на път с нея, но пък и трудно мога да я продам".

0 от 500
  • #19
    27 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ауди монтират DSG но са им дали имена като multitronic i steptronic заради балъци като теб, които си мислят, че не са им сложили части от голф.
  • #18
    17 rate up comment 18 rate down comment
    Отговорът е ... ( преди 3 години )
    Мерцедес!
  • #17
    35 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Започнал съм да мразя бмв и ауди само заради тия дето ги карат. Поне 7 от 10 изцепки на пътя са от тия. Ако не вярвате загледайте се довечера докато шофирате.
  • #16
    13 rate up comment 12 rate down comment
    Радев ( преди 3 години )
    Има леко подвеждане - снимката на началната страница е на следващите генерации, където БМВ е безспорно по-добрия избор във всяко отношение, за разлика от тези в статията, където Ауди превъзхожда Е60, особено ако сравняваме трилитровия дизел. Слабото място на Ауди е мултитроника. Тези кутии трябва да бъдат избягвани на всяка цена.
  • #15
    14 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Мдаа мисля, че Дошо е налазил статията. Какво да очакваме да пише човек мечтаещ за 30 годишен сивик? Дошо гледай си там старите тойотки и не се занимавай с коли, на които не можеш гуми да им купиш, камо ли да поддържаш.
  • #14
    5 rate up comment 19 rate down comment
    До 13 ( преди 3 години )
    Странно аз съм 3-ка дизел със ZF, нито е най-големия двигател, нито пък съм чувал някога, някъде в модел на Ауди да има ДСГ, може би в някой модел на А3? Незнам. ДСГ се монтира във Фолксваген, нещо ги бъркаш нещата. Виждам, че хора които не само не са карали модели на марките, но дори не са запознати с тях, се опитват да пишат остроумни коментари.
  • #13
    12 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Народна кола, народна. Няма значение. Тойотаджиите ако знаеха какво им значат колите в превод ... айде аз ще им кажа "благородни оризища". То селска марка какво друго да значи.
  • #12
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Може да продължиш с "ако имах пари щях да избера БМВ и Ауди"
  • #11
    12 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ауди ползват ZF само в най-скъпите модификации, защото скапания DSG, който се монтира на 90% от гамата не може да поемат голям въртящ момент и няма как да го монтират на големите двигатели. С една дума, продават *** и ако искаш ZF трябва да вземеш най-големия и скъп двигател. Това което би получил ако си вземеш Ауди от това поколение за което се говори в статията не е ZF.
  • #10
    11 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    БМВ трябва да поработят по интериорите си, много евтини изглеждат, Мерцедес имаха същия проблем но от 7-8 години го решиха и салоните им са топ, Ади може би имат вай-луксозно изглеждащите салони, скоростните кутии на БМВ и Ауди са еднакви 8 степенен ZF, Мерцедес правят собствена трансмисия и за това тя е доста проблемна. Двигателите им са едни и същи, с еднакви кубатури, коне и нютонметри, сякаш са се събрали и са се наговорили. За мен почти еднакви коли.