IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault ще се бори срещу забраната на двигателя с вътрешно горене

Француцзите настояват производство на хибриди да продължи след 2035 година

В Европа от доста време се обсъжда пълната забрана на двигателите с вътрешно горене, но точните срокове още не са обявени. Очаква се, че ограничението ще влезе в сила от 2035 година, но това все още не е гласувано от страните-членки на ЕС.


Renault


Някои производители са категорични, че този срок е неприемлив и ще се борят докрай за продължаване на производството на конвенционални мотори. Сред тях е и Renault Group, като изпълнителният директор на едноименната компания Жил Ле Борн зави, че има намерение да се пребори за удължаване на производството на хибриди и след 2035 г.

Ле Борн е категоричен, че приетата в ЕС стратегия за пълен отказ от двигателя с вътрешно горене е неправилна и Renault ще се опита да запази няколко хибридни модела поне до 2040 г. От думите му става ясно, че преди приемането на толкова кардинални мерки е необходимо да се осигури достъп до електромобили на по-голям кръг потребители.


Renault Megane eVision


В Renault са особено загрижени за бюджетната си марка Dacia, която, както и досега, ще продължи да залага на двигатели с вътрешно горене. Предвижда се, през 2030 г. поне 90% от моделите на френската марка ще бъдат изцяло електрически, докато тези на Alpine - 100%. В същото време едва 10% от новите автомобили на Dacia по това време ще са електрически.

Ле Борн допълни, че за бъдеще моделите на румънската марка ще използват платформата CMF-B и технологии на Renault. Внедряването на съвременни и сложни компоненти ще окаже влияние върху цените и затова в групата не бързат с електрификацията на Dacia. Затова и гамата на марката първо ще бъде подложена на хибридизация, а след това ще премине на чиста електрическа тяга.


Renault


Шефът на Renault смята, че е напълно логично използването на двигатели с вътрешно горене да продължи поне до 2040 година. А причините за това са отсъствието на развита инфраструктура за електромобили, както и на необходим брой потребители, които са готови да преминат на електромобили. Освен това, трябва време за препрофилиране на производството и на подготовка на кадри за него.

Снимки: Renault

0 от 500
  • #3
    13 rate up comment 22 rate down comment
    shvaben ( преди 2 години )
    Алчните търгаши ще продължават да се опитват да бранят позиции за запазване на ДВГ и да отлагат електрификацията колкото може повече. 14 години са предостатъчен срок за обучение на кадри, преориентиране на производството и изграждане на инфраструктура за зареждане, ако има желание. Само че го няма у традиционните автопроизводители и затова трябва да им се "набиват обръчите" със законови регулации за намаляване на емисиите.
  • #2
    12 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Да забраняват въобще колите за лично ползване. И без това 90 процента от градския трафик го правят ***, които обикалят без цел. Иначе преминаването към електрически коли е хубаво нещо, само дето няма да можем да си го позволим. Стана ясно, че електрическите коли няма да поевтиняват - напротив, цените на акумулаторите вече отиват нагоре. Европейските коли няма да ползват редкоземни метали, така че няма да има и бързо зареждане. Важното германците да знаят, че живеят на чиста планета.
  • #1
    11 rate up comment 28 rate down comment
    младен ( преди 2 години )
    Ми борете се бе. След има няма 10 години ще се борите да оцелеете въобще. Колкото повече се вкопчвате в ДВГ вместо да се преориентирате, толкова повече ще изоставате.