IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault ще се бори срещу забраната на двигателя с вътрешно горене

Француцзите настояват производство на хибриди да продължи след 2035 година

В Европа от доста време се обсъжда пълната забрана на двигателите с вътрешно горене, но точните срокове още не са обявени. Очаква се, че ограничението ще влезе в сила от 2035 година, но това все още не е гласувано от страните-членки на ЕС.


Renault


Някои производители са категорични, че този срок е неприемлив и ще се борят докрай за продължаване на производството на конвенционални мотори. Сред тях е и Renault Group, като изпълнителният директор на едноименната компания Жил Ле Борн зави, че има намерение да се пребори за удължаване на производството на хибриди и след 2035 г.

Ле Борн е категоричен, че приетата в ЕС стратегия за пълен отказ от двигателя с вътрешно горене е неправилна и Renault ще се опита да запази няколко хибридни модела поне до 2040 г. От думите му става ясно, че преди приемането на толкова кардинални мерки е необходимо да се осигури достъп до електромобили на по-голям кръг потребители.


Renault Megane eVision


В Renault са особено загрижени за бюджетната си марка Dacia, която, както и досега, ще продължи да залага на двигатели с вътрешно горене. Предвижда се, през 2030 г. поне 90% от моделите на френската марка ще бъдат изцяло електрически, докато тези на Alpine - 100%. В същото време едва 10% от новите автомобили на Dacia по това време ще са електрически.

Ле Борн допълни, че за бъдеще моделите на румънската марка ще използват платформата CMF-B и технологии на Renault. Внедряването на съвременни и сложни компоненти ще окаже влияние върху цените и затова в групата не бързат с електрификацията на Dacia. Затова и гамата на марката първо ще бъде подложена на хибридизация, а след това ще премине на чиста електрическа тяга.


Renault


Шефът на Renault смята, че е напълно логично използването на двигатели с вътрешно горене да продължи поне до 2040 година. А причините за това са отсъствието на развита инфраструктура за електромобили, както и на необходим брой потребители, които са готови да преминат на електромобили. Освен това, трябва време за препрофилиране на производството и на подготовка на кадри за него.

Снимки: Renault

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Пешо ( преди 2 години )
    Сроковете, които залагат 2035-2040г, за Европа и еликтрификация, в България на всички ни е ясно колко сме назад, тоест ще стане след още 20г след Европа, значи към 2055-2060г, а до тогава живи и здрави ще сме преди пенсия.
  • #12
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Нафтю Бензиноктанов ( преди 2 години )
    През 2040 г., никой няма да си спомня за Мъск и акумулаторите! Съвсем други технологии ще има. Ай със здраве, и си карайте спокойно колите!
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    графеновите суперкондензятори ся бъдещето а не лития
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    В огромна грешка си. Литиево-йонните батерии нямат намерение да си ходят през следващите 10 години със сигурност, за след това не се знае. Кой материал смяташ че може да замести лития? Единствените натриево йонни батерии също се произвеждат от китайците.
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Да ама литиевите батерии си отиват като технология
  • #8
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Китайците държат 80% от производстовото на литиеви батерии в света. Заради това мога да предложат евтини електромобили, с по-ниски цени даже от бензиновите коли за вътрешния си пазар.
  • #7
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    И що според теб китайците и американците да ги изместят французи немци италианци японци корейци виетнамци нямат ли технологиите да се справят с китайците?Що за плиткоумно мислене
  • #6
    11 rate up comment 2 rate down comment
    край ( преди 2 години )
    Да България да затвори Мини Марица Изток и Тецовете а те да продължат да си правят колите. Така България спря да прави перкинс двигателите във Варна че не били екологични а немците си туриха една програмка и излъгаха целия свят.
  • #5
    5 rate up comment 10 rate down comment
    мхм.. ( преди 2 години )
    едни правят коли, дреги сменят фички по капаците
  • #4
    3 rate up comment 21 rate down comment
    Ха ха ха! ( преди 2 години )
    За какъв ДВГ се борят рендетата, след като още през 1948г лично Фердинанд Порше им е направил такъв и от тогава не са мръднали, тия ***!?