В Европа от доста време се обсъжда пълната забрана на двигателите с вътрешно горене, но точните срокове още не са обявени. Очаква се, че ограничението ще влезе в сила от 2035 година, но това все още не е гласувано от страните-членки на ЕС.
Някои производители са категорични, че този срок е неприемлив и ще се борят докрай за продължаване на производството на конвенционални мотори. Сред тях е и Renault Group, като изпълнителният директор на едноименната компания Жил Ле Борн зави, че има намерение да се пребори за удължаване на производството на хибриди и след 2035 г.
Ле Борн е категоричен, че приетата в ЕС стратегия за пълен отказ от двигателя с вътрешно горене е неправилна и Renault ще се опита да запази няколко хибридни модела поне до 2040 г. От думите му става ясно, че преди приемането на толкова кардинални мерки е необходимо да се осигури достъп до електромобили на по-голям кръг потребители.
В Renault са особено загрижени за бюджетната си марка Dacia, която, както и досега, ще продължи да залага на двигатели с вътрешно горене. Предвижда се, през 2030 г. поне 90% от моделите на френската марка ще бъдат изцяло електрически, докато тези на Alpine - 100%. В същото време едва 10% от новите автомобили на Dacia по това време ще са електрически.
Ле Борн допълни, че за бъдеще моделите на румънската марка ще използват платформата CMF-B и технологии на Renault. Внедряването на съвременни и сложни компоненти ще окаже влияние върху цените и затова в групата не бързат с електрификацията на Dacia. Затова и гамата на марката първо ще бъде подложена на хибридизация, а след това ще премине на чиста електрическа тяга.
Шефът на Renault смята, че е напълно логично използването на двигатели с вътрешно горене да продължи поне до 2040 година. А причините за това са отсъствието на развита инфраструктура за електромобили, както и на необходим брой потребители, които са готови да преминат на електромобили. Освен това, трябва време за препрофилиране на производството и на подготовка на кадри за него.
Снимки: Renault