IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Renault и китайци ще си партнират при хибридите

Французите ще помагат на Geely за развитието на марката Lynk & Co

Renault Group подписа меморандум за сътрудничество в китайската компания Geely Holding. Според предварителното споразумение, Geely ще произвежда и продава хибридни автомобили с марката Renault в Китай, докато французите ще помогнат за експанзията на марката Lynk & Co на пазара в Южна Корея.


Renault Megane e-tech


Geely, най-големият автомобилен производител с частна собственост в Китай, ще използва собствените си ресурси и технологии да произвежда хибридни автомобили на Renault в съществуващите си заводи в Китай. Френската група пък "ще съдейства с бранд стратегия, канали и развитие на услугите". Новото партньорство сигнализира завръщането на Renault в Китай, след като предишният джоинт-венчър с Dongfeng Motor Group приключи през 2020 г.

Много е вероятно произведените в Китай машини с марката на Renault да бъдат изнасяни и на други пазари в близко бъдеще. И докато към момента споразумението е фокусирано към хибридните модели, според анализатори то би могло евентуално да еволюира в съвместна разработка на електромобили. Това, според изданието Automotive News е загатнато в официалното изявление, където пише: "двата партньора ще продължат да изследват дълбок допълнителен потенциал, според духа на отворен и иновативен модел на партньорство".


Renault Captur e-tech


С производството на хибридни автомобили Renault в своите заводи, Geely ще придобие опит. Друг плюс за китайската компания ще е възможността да използва над 20-годишния опит на Renault Samsung Motor на южнокорейския пазар с цел да "изследва възможностите за предлагане на автомобили, базирани на енергийно ефективните платформи на Lynk & Co".

Това не е първата европейска компания, която подписва споразумение с Geely. Преди време Daimler създаде джоинт-венчър с китайците за производството на електромобили с марката Smart, които да бъдат продавани в цял свят.

0 от 500