IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Geely притиска Mercedes за по-тясно партньорство

В Германия все повече се тревожат от китайско превземане на Daimler

Китайският автомобилен гигант Geely ще "проучи възможностите" за по-тясно сътрудничество с Daimler, обяви собственикът на компанията Ли Шуфу. Geely вече погълна европейските Volvo Cars и Lotus, а Ли Шуфу чрез серия инвестиции придоби общо 9.69 процента от капитала на германския концерн, което го превръща в най-големия му акционер.


Ли Шуфу, Geely

Планът за глобална експанзия на шефа на Geely Ли Шуфу все повече набира скорост. Снимка VOLVO


Под натиска на китайския милиардер Daimler вече обяви партньорство с Volvo Trucks, където Ли държи 14%, за разработването на камиони с водородно задвижване. Освен това Daimler и Geely имат съвместни предприятия за производство на Smart в Китай, както и за наемане на автомобили. Имат и обща инвестиция в производителя на летящи таксита Volocopter. Според Ли Шуфу обаче има още много неизследвани възможности за партньорства.

Засилващото се китайско присъствие в концерна, който произвежда Mercedes-Benz, поражда все по-силно притеснение в германските политически среди. Освен Ли Шуфу, 5-процентов дял от Daimler притежава още една китайска компания - BAIC.


BAIC, Mercedes, Китай
BAIC, китайският производствен партньор на Mercedes, също обяви, че ще направи всичко възможно да увеличи дела си в Daimler


Наскоро тя обяви официално, че ще направи всичко възможно да увеличи дела си до 10% и да получи място в борда на директорите, за да не допусне да бъде изместена от конкурента Geely. От германския финансов регулатор коментираха, че "внимателно следят" какво се случва в компанията, която е светвен лидер в премиум сегмента.

Още преди година Карлос Тавареш, главният изпълнителен директор на PSA Peugeot Citroen, предупреди, че все по-рестриктивната политика на Брюксел за автомобилните емисии създава "троянски кон за китайците в Европа", и че поне една голяма компания е силно застрашена да бъде превзета отвътре. Повечето анализатори смятат, че Тавареш е имал предвид именно Daimler.


Ли Шуфу, Дитер Цетше, Geely, Mercedes

Хватката на Geely върху Daimler предизвиква все повече тревога в Германия. На снимката: Ли и тогавашният шеф на Daimler Дитер Цетше подписват договора за производството на Smart в Китай


Глобалната експанзия на Geely продължава. След като сложи ръка върху Lotus и производителя на лондонските таксита MBH, сега Ли Шуфу обещава да пусне "няколко нови продукта и услуги" на глобалния пазар през следващите месеци. Това включва и дългоочаквания европейски дебют на новата марка Lynk & Cо, създадена съвместно с Volvo.


 

 

0 от 500
  • #8
    8 rate up comment 1 rate down comment
    1 ( преди 1 месец )
    до 4 За нито една от тия компании Европа не е основния пазар. Видяхме какво направиха или правят масово азиатските автомобилопроизводители - първо ликвидират европейските си пазари, толкова сме им неважни. Форд е същата история. Ако Европа СПЕШНО не се вземе в ръце ... скоро всички ще караме неевропейски автомобили и , коеот е по-важно, китайските собственици ще могат да си правят каквото искат с европейските държави посредством икономическото си влияние. Тогава "стандарти" въобще няма да има
  • #7
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Никола ( преди 1 месец )
    Китайските рептили ще превземат Европа
  • #6
    11 rate up comment 2 rate down comment
    деъм ( преди 1 месец )
    Ми не купувайте китайско бе ако няма кой да го купува няма да има и на кой да продават.Проста логика за прости бyгape
  • #5
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    PSA няма притеснения с Dongfeng, тъкмо за Даймлер е говорел, защото при акционерната им структура те са много лесна жертва
  • #4
    12 rate up comment 0 rate down comment
    До 1 ( преди 1 месец )
    Все пак важат за всички да не би примерно Тойота, Хюндай или Форд да са изключени от тези стандарти и за тях ЕС е важен пазар
  • #3
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Achtung ( преди 1 месец )
    Още преди година Карлос Тавареш, главният изпълнителен директор на PSA Peugeot Citroen, предупреди, че все по-рестриктивната политика на Брюксел за автомобилните емисии създава "троянски кон за китайците в Европа", и че поне една голяма компания е силно застрашена да бъде превзета отвътре. Повечето анализатори смятат, че Тавареш е имал предвид именно Daimler. При положение че Dongfeng държи 14% от PSA едва ли Даймлер е имал предвид......
  • #2
    8 rate up comment 1 rate down comment
    1 ( преди 1 месец )
    "конглокентите" = "конглокентите" Те си "гледат", фирмите падат една след друга. Такова явно самоубийство поне аз не съм виждал.
  • #1
    20 rate up comment 4 rate down comment
    1 ( преди 1 месец )
    Европа задушава (задуши?) собствените си деца. При положение, че само европейците въобще се опитват да спазват някакви стандарти цялото упражнение на глобално ниво става абсолютно безмислено. За сметка на това това дава огромни предимства на конглокентите, които държавата не само не глобява за всичко което правят, но и ги финансира в агресивните им намерения. Европейската политика е наивна и резултатите от това стават все по очевидни. "Следенето със загриженост" е гледане отстрани.