IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Шефът на Peugeot: Който не покрие новите стандарти, ще загази

Дори преуспяващи в момента компании може да се сринат през 2021, твърди Карлос Тавареш

Автомобилните компании, които не успеят да покрият новите европейски норми за вредни емиси догодина, са сериозно заплашени от враждебни поглъщания, предупреди Карлос Тавареш, главен изпълнителен директор на групата PSA Peugeot-Citroen, в разговор с The Financial Times. Според него рискът си остава голям дори за онези концерни, които в момента се радват на финансова стабилност и големи печалби. "Някои хора здравата ще се изненадат от пропастта между днешните си активи и онова, което ще им се случи", подчерта Тавареш.


Карлос Тавареш, Peugeot Citroen

Дори и при "най-лошия възможен" сценарий PSA ще има 7.5% дял на електрифицираните автомобили в продажбите си и ще покрие новите стандарти през 2021, уверява главният изпълнителен директор

През 2021 година гамата на всяка автомобилна компания, продаваща в Европа, трябва да има максимални средни емисии от 95 грама въглероден диоксид на километър. На практика тези цели трябва да бъдат покрити още към края на следващата година. Който не успее, ще плаща глоби в зависимост от превишението и броя на продадените автомобили.

В момента обаче нито един от големите играчи в сектора не се вмества в тези граници. През пролетта JATO Dynamics направи проучване, според което, ако днешните нива на емисиите не се променят, Volkswagen Group ще плаща глоби над 9 милиарда евро годишно, PSA - близо 4.5 милиарда, Daimler - 3.5 милиарда, и така нататък.

"Компаниите, които не успеят да покрият целите за 2021, ще са в голяма беда", казва Тавареш. Първо, те ще бъдат атакувани на борсите и ще трябва да се защитават от опити за враждебни поглъщания. И второ, огромните глоби още повече ще намалят шансовете им да наваксат и да покрият следващите две вълни на все по-затягащи се екологични регулации, през 2025 и 2030 година.

Според различни анализатори, цитирани от FT, най-застрашени да пропуснат новите лимити са FCA Fiat-Chrysler, PSA, Ford и Jaguar Land Rover. Тавареш обаче е убеден, че неговата компания ще се справи благодарение на задаващата се нова гама от електромобили и хибриди. Дори при най-лошия сценарий около 7.5% от продажбите ни ще са на електрифицирани модели, а около 10% - на дизелови, заяви португалецът. Дори при такъв вариант компанията ще си остане на печалба.


Peugeot 208e

Новото Peugeot 208 ще има чисто електрическа версия още от пазарния си дебют тази есен. Всички компании в Европа трябва да разчитат на електричеството, за да покрият новите стандарти за емисиите

Според Тавареш, под чието ръководство PSA се преобрази от застрашена от банкрут до процъфтяваща група, спасението е автомобилната индустрия да се консолидира и огромните разходи за нови технологии да се споделят. Традиционните вражди в сектора и различни политически фактори обаче спират този процес, отбелязва The Financial Times. Така се случи и с опита за сливане между FCA и Renault, пропаднал след намесата на френската държава.

PSA е един от малкото примери за успешна (за момента) консолидация след придобиването на Opel от GM преди две години. Днес групата разполага с резерви в кеш на стойност над 3 милиарда евро. Според Тавареш те се пазят за бъдещи нови придобивания, както и като буфер срещу непредвидими нови промени в регулациите.

Тавареш за пореден път разкритикува ЕС за недомислените правила, ограничаващи конкуренцията, както и за липсата на защита за местните компании при разгарящите се търговски войни в глобален мащаб.


 

 

0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Спокойно тук електромобили няма да има масово още поне 20 години. Виж 15+ годишни 3 литрови нафти без катализатор, дпф и егр ще караме до победата. Коя победа не се знае, сигурно на рака на белите дробове. Иначе да - при пълна електрификация в световен мащаб трябва да се увеличи с поне 50% производството на ток за да поеме електричките. А в момента 10-тина % са ВЕИ и 15-20 са АЕЦ останалото е газ и въглища. Така че да и електирчките не са спасението в обозримо бъдеще..
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Дон Чичи ( преди 2 седмици )
    Е как ще се повиши замърсяването като тецовете в софийско са на газ? То и утре всички коли да минат на ток, ще трябва месеци ако не години газовият похлупак над града да се разсее... А автомеринджеите си траят и гледат да го докарват пред клиента на цветя и рози да върви алъш-вериша. Нищо че ти тая кола, дето са ти я продали, след 3 години си я чyкай у главата!
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ............. ( преди 2 седмици )
    taka e
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    не бе, тоя дето е най-добрия мениджър в автомобилната индустрия в последните 10 години, той нищо не вдява, само вие, форумните интеуекти, ги разбирате нещата. Всички останали си мълчат и се спотайват, Тавареш е първият шеф на голяма компания, който казва, че идва огромно сътресение
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Тоя откри америка. Но на мен ми е по чудно ако по света всички коли станат електрически, колко ще нарастне нуждата от електричество и какъв процент от елетроцентралите ще са екологични и какво замърсяване ще правят по-големия процент ТЕОве на въглища по света и дали няма вместо да изпишем вежди да избодем очите, в смисъл дали няма да се повиши замърсяването?
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Умен е, евала! Другите нямаше да се сетя.
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Брейййй, той голяма мисъл е казал!
  • #1
    15 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    данъкоплатците никога няма да проумеят че не компаниите плащат глобите а са посредник в ограбването на клиентите с все по високи цени на автомобилите с калкулирани такси към всевъзможни надправителствени органи