IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как новото масло може да съсипе двигателя

Опасността от сериозна повреда е най-голяма в летните месеци

Моторното масло не само удължава ресурса на двигателя, но и може да стане причина за негов сериозен ремонт. До това се стига по различни причини, дори ако собственикът е купил фирмена смазка от официален дилър на производителя. Експерти разкриват как лубрикантът може дори да убие силовия агрегат.


двигател


Даже най-качествено масло може да причини редица неприятности. Например, неговите добавки влизат в конфликт с тези химически съединения, които шофьорите купуват от магазини за авточасти и сипват в двигателя, за да го почистят от натрупаните отлагания. Затова и в жегата този неочакван контакт се превръща в катализатор на химически промени в маслото. То бързо губи смазващите си свойства и на стените на цилиндрите се появяват задирани, които водят до скъп ремонт.

Дори без допълнителни добавки маслото може да убие двигателя, особено ако той е с малък обем и често се експлоатира в задръствания в града. Работата е там, че картерът на тези мотори е много малък, а редом с него преминава горещата тръба на изпускателната система. Добавете и жегата навън и се получава ситуация, при която маслото в картера се пържи като в тиган. В този случай то бързо губи защитните си свойства и способностите си за смазване.


двигател


Понякога се случва и самата технология за производство на масло да бъде нарушена още в завода. А това е сериозен проблем, тъй като води до убиване на мотора. При грешки, допуснати в предприятието, обикновено на пазара се появява масло с частици от специален катализатор, които се използва за производството. Тази смазка няма как да бъде различен, дори ако се погледне в тубата.

Когато това съединие попадне в мотор, където налягането и температурата, се стига до нежелана реакция. Смазката бързо губи своите свойства и се превръща в черна каша, чието попадане в двигателя директно го убива. Понякога наличието на подобно химическо съединение може да се определи по утайката. Затова, ако видите в тубата дори малки частички от неизвестна субстанция, е по-добре да се откажете от покупката на това масло.

0 от 500
  • #6
    25 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Другата дивотия е - написали маслото да се сменя на 30 000 км, ми че ти за 120 000 км трябва да го смениш само 4 пъти :). И после какво се случва - колата започва да харчи масло по литър на 1000 км. И дилъра ти казва - това е нормално, пишело го някъде в ръководството. Ха ха ха. Забележете - и това НЯМА оправяне, от тук натам този разход само ще расте.
  • #5
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Майстор ( преди 2 седмици )
    #3 даа, ролки, обтегачи, колектори и какво ли не. А маслото НЕ е направено да пази от износване. Кой иска вечни двигатели? Гледайте Verylube VS MOBIL1 ESP OIL TEST
  • #4
    44 rate up comment 0 rate down comment
    Гъзьо ( преди 2 седмици )
    Е по-голяма простотия и измислица не бях чел скоро!!!И на тоя дето го съчинил това му плаща някой.......
  • #3
    27 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Никой продавач на масло няма да ти позволи да разпечатваш и да гледаш в тубата преди да си го платил. Най-големият проблем не е толкова във вида на маслото, а от удължената им смяна. Както и преди съм Ви казвал прозиводителят не иска да продължавате да си карате колите много над гаранцията. И точно поради тази причина и заради спестяване на разходи някой компоненти, които преди са били направени от метал вече се правят от пластмаса, а тя както знаете след време става трошливва, пука се т.н..
  • #2
    46 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Петре, пръстите ти изобщо имат ли връзка с главния? Що за простотии пишеш - ти си срам за гилдията!
  • #1
    30 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Маслата се продават в непрозрачни туби ,как ще видиш, че има ***?