IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как новото масло може да съсипе двигателя

Опасността от сериозна повреда е най-голяма в летните месеци

Моторното масло не само удължава ресурса на двигателя, но и може да стане причина за негов сериозен ремонт. До това се стига по различни причини, дори ако собственикът е купил фирмена смазка от официален дилър на производителя. Експерти разкриват как лубрикантът може дори да убие силовия агрегат.


двигател


Даже най-качествено масло може да причини редица неприятности. Например, неговите добавки влизат в конфликт с тези химически съединения, които шофьорите купуват от магазини за авточасти и сипват в двигателя, за да го почистят от натрупаните отлагания. Затова и в жегата този неочакван контакт се превръща в катализатор на химически промени в маслото. То бързо губи смазващите си свойства и на стените на цилиндрите се появяват задирани, които водят до скъп ремонт.

Дори без допълнителни добавки маслото може да убие двигателя, особено ако той е с малък обем и често се експлоатира в задръствания в града. Работата е там, че картерът на тези мотори е много малък, а редом с него преминава горещата тръба на изпускателната система. Добавете и жегата навън и се получава ситуация, при която маслото в картера се пържи като в тиган. В този случай то бързо губи защитните си свойства и способностите си за смазване.


двигател


Понякога се случва и самата технология за производство на масло да бъде нарушена още в завода. А това е сериозен проблем, тъй като води до убиване на мотора. При грешки, допуснати в предприятието, обикновено на пазара се появява масло с частици от специален катализатор, които се използва за производството. Тази смазка няма как да бъде различен, дори ако се погледне в тубата.

Когато това съединие попадне в мотор, където налягането и температурата, се стига до нежелана реакция. Смазката бързо губи своите свойства и се превръща в черна каша, чието попадане в двигателя директно го убива. Понякога наличието на подобно химическо съединение може да се определи по утайката. Затова, ако видите в тубата дори малки частички от неизвестна субстанция, е по-добре да се откажете от покупката на това масло.

0 от 500
  • #36
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Този ( преди 22 часа )
    Кълча си мозъка до болка и не мога да се сетя за по безмислена статия нямаща нищо общо със заглавието....моля помогнете ако някой се сеща...?
  • #35
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Тази буза ( преди 2 дни )
    на снимката става при постоянно доливане и когато не се сменя , най вероятно е смесица масло с вода.
  • #34
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Milen Minkov ( преди 4 дни )
    Маслото- да- е, рядко,...И, да- е- прясно......
  • #33
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    В Япония грам не ме влече на колко сменяват маслата, там може и с минерални да карат все още. Вече сменяват в Ауди на 8к масла. Това откога, от вчера? За последно ВАГ сменяват на 30к или 2г, което дойде първо, някои са и със сървиз асистент. Както е писал #31, компа мери брой стартове, магистрално или градско и въпреки това, по рано от 25к км не пищи за смяна. Така вече последните около 20г. Относно натоварването при постоянни 3к оборота за дизел в продължение на 8-10ч не смятам че е щадящо
  • #32
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Инженер ( преди 1 седмица )
    Голяма тъпотия :-)
  • #31
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До#28 ( преди 1 седмица )
    Маслото се сменя на мото часове, не на изминати километри.
  • #30
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До #28 ( преди 1 седмица )
    Естествено, че извънградски шофиране е по-щадящо за двигателя от градското. И тези смени на масла на 15000км. и 30000км. се отнася за шофиране по магистрала и извън града. Не случайно в Япония маслото на автомобила се сменя м/у 7000км.-8000км.. Дори и в БГ вече се практикува такава смяна от Ауди.
  • #29
    35 rate up comment 1 rate down comment
    BGman ( преди 1 седмица )
    По тъпоумна статия не бях чел. От гледната точка на инженер тази статия е пълна с празни изречения без смисъл.
  • #28
    4 rate up comment 7 rate down comment
    До 26 ( преди 1 седмица )
    Мислиш ли че 20-30к магистрално у немско със 150-170 км/ч, по 700-800 км преходи е по щадящо за мотора, отколкото същото градско? Аз не съм сигурен. Аз сменявам на 30к, това вече на втори автомобил, карам смесено. За 30к доливам 200-400гр. Доверявам се на инженерите, не на разбирачите пред блока. Първия го продадох на 175к и си работеше както нов.
  • #27
    12 rate up comment 2 rate down comment
    карам е90 ( преди 1 седмица )
    Евала Пепи .. след всичките тези коментари от четящите не се отказваш и продължаваш да пишеш. Трябват си топки за това.. или перде ?