IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как новото масло може да съсипе двигателя

Опасността от сериозна повреда е най-голяма в летните месеци

Моторното масло не само удължава ресурса на двигателя, но и може да стане причина за негов сериозен ремонт. До това се стига по различни причини, дори ако собственикът е купил фирмена смазка от официален дилър на производителя. Експерти разкриват как лубрикантът може дори да убие силовия агрегат.


двигател


Даже най-качествено масло може да причини редица неприятности. Например, неговите добавки влизат в конфликт с тези химически съединения, които шофьорите купуват от магазини за авточасти и сипват в двигателя, за да го почистят от натрупаните отлагания. Затова и в жегата този неочакван контакт се превръща в катализатор на химически промени в маслото. То бързо губи смазващите си свойства и на стените на цилиндрите се появяват задирани, които водят до скъп ремонт.

Дори без допълнителни добавки маслото може да убие двигателя, особено ако той е с малък обем и често се експлоатира в задръствания в града. Работата е там, че картерът на тези мотори е много малък, а редом с него преминава горещата тръба на изпускателната система. Добавете и жегата навън и се получава ситуация, при която маслото в картера се пържи като в тиган. В този случай то бързо губи защитните си свойства и способностите си за смазване.


двигател


Понякога се случва и самата технология за производство на масло да бъде нарушена още в завода. А това е сериозен проблем, тъй като води до убиване на мотора. При грешки, допуснати в предприятието, обикновено на пазара се появява масло с частици от специален катализатор, които се използва за производството. Тази смазка няма как да бъде различен, дори ако се погледне в тубата.

Когато това съединие попадне в мотор, където налягането и температурата, се стига до нежелана реакция. Смазката бързо губи своите свойства и се превръща в черна каша, чието попадане в двигателя директно го убива. Понякога наличието на подобно химическо съединение може да се определи по утайката. Затова, ако видите в тубата дори малки частички от неизвестна субстанция, е по-добре да се откажете от покупката на това масло.

0 от 500
  • #16
    26 rate up comment 0 rate down comment
    До Ацо ( преди 2 седмици )
    Какво уволнение? Не виждаш ли, че това им е бизнесът. Имат няколко теми, които въртят през няколко седмици. Едната водеща линия се базира на страха от скапването на двигателя на новите коли. Пише се неграмотна статия с абсурдни твърдения. Всеки влиза да прочете и отдолу обяснява, че са писани глупости. Всичко това са кликове и печелят стотинки. Други теми са разни спорове и пак се правят кликове. Статиите ги превеждат от руски или американски сайтове най-вече.
  • #15
    56 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Пешо, каква изпускателна тръба, какви горещини? Мислиш, че това не е пресметнато ли? Че няма топлинен щит? Или че разликата между 22 градуса и 42 градуса температура на въздуха ще скапе масло, което е предвидено да работи на температура, която е по-висока от температурата на охлаждащата течност? Хайде стига свободни съчинения. Инженерите са го пресметнати, а ти първо завърши училище и тогава пиши мъдрости.
  • #14
    28 rate up comment 0 rate down comment
    Ацо ( преди 2 седмици )
    Тоя пич си плаче за уволнение!
  • #13
    9 rate up comment 27 rate down comment
    До 6 ( преди 2 седмици )
    Предишната ми кола си я купих от магазина и да маслото се сменяше на 30 хил. Така и го сменях до 330 хил и я продадох в перфектно състояние. Вече доливах между две смени, около 100-200 грама максимум и не всеки път. А ти си сменяй на 10 хиляди. Не си по-умен от японския, френския, немския инженер, освен на сън.
  • #12
    23 rate up comment 0 rate down comment
    Парен чук ( преди 2 седмици )
    Супертъпотия...
  • #11
    38 rate up comment 0 rate down comment
    младен ( преди 2 седмици )
    Петре, за разстрел си. Как пък венъж не погледна какво копи пействаш от гугъл транслейта бе нешТ.аст.ник
  • #10
    40 rate up comment 0 rate down comment
    Муахаха ( преди 2 седмици )
    За Петър дъно няма!!! :-) :-) :-)
  • #9
    27 rate up comment 0 rate down comment
    .. ( преди 2 седмици )
    Това някакъв автоматичен превод ли е? .... поне прочетете статията преди да я "пляснете" тук.
  • #8
    32 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Гошо ( преди 2 седмици )
    Това да не е статия за краве масло? Моторното масло е предвидено да работи при високи температури, освен това са с различен вискозитет и за различните региони се препоръчват различни масла.
  • #7
    30 rate up comment 0 rate down comment
    ?!?! ( преди 2 седмици )
    Много *** статия....Със сериозните производители ,подобни простотии са изключени.Качествените масла ,не ги бърка нито жега,нито обем на картера....