IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как новото масло може да съсипе двигателя

Опасността от сериозна повреда е най-голяма в летните месеци

Моторното масло не само удължава ресурса на двигателя, но и може да стане причина за негов сериозен ремонт. До това се стига по различни причини, дори ако собственикът е купил фирмена смазка от официален дилър на производителя. Експерти разкриват как лубрикантът може дори да убие силовия агрегат.


двигател


Даже най-качествено масло може да причини редица неприятности. Например, неговите добавки влизат в конфликт с тези химически съединения, които шофьорите купуват от магазини за авточасти и сипват в двигателя, за да го почистят от натрупаните отлагания. Затова и в жегата този неочакван контакт се превръща в катализатор на химически промени в маслото. То бързо губи смазващите си свойства и на стените на цилиндрите се появяват задирани, които водят до скъп ремонт.

Дори без допълнителни добавки маслото може да убие двигателя, особено ако той е с малък обем и често се експлоатира в задръствания в града. Работата е там, че картерът на тези мотори е много малък, а редом с него преминава горещата тръба на изпускателната система. Добавете и жегата навън и се получава ситуация, при която маслото в картера се пържи като в тиган. В този случай то бързо губи защитните си свойства и способностите си за смазване.


двигател


Понякога се случва и самата технология за производство на масло да бъде нарушена още в завода. А това е сериозен проблем, тъй като води до убиване на мотора. При грешки, допуснати в предприятието, обикновено на пазара се появява масло с частици от специален катализатор, които се използва за производството. Тази смазка няма как да бъде различен, дори ако се погледне в тубата.

Когато това съединие попадне в мотор, където налягането и температурата, се стига до нежелана реакция. Смазката бързо губи своите свойства и се превръща в черна каша, чието попадане в двигателя директно го убива. Понякога наличието на подобно химическо съединение може да се определи по утайката. Затова, ако видите в тубата дори малки частички от неизвестна субстанция, е по-добре да се откажете от покупката на това масло.

0 от 500
  • #13
    9 rate up comment 29 rate down comment
    До 6 ( преди 3 години )
    Предишната ми кола си я купих от магазина и да маслото се сменяше на 30 хил. Така и го сменях до 330 хил и я продадох в перфектно състояние. Вече доливах между две смени, около 100-200 грама максимум и не всеки път. А ти си сменяй на 10 хиляди. Не си по-умен от японския, френския, немския инженер, освен на сън.
  • #12
    24 rate up comment 0 rate down comment
    Парен чук ( преди 3 години )
    Супертъпотия...
  • #11
    40 rate up comment 0 rate down comment
    младен ( преди 3 години )
    Петре, за разстрел си. Как пък венъж не погледна какво копи пействаш от гугъл транслейта бе нешТ.аст.ник
  • #10
    42 rate up comment 0 rate down comment
    Муахаха ( преди 3 години )
    За Петър дъно няма!!! :-) :-) :-)
  • #9
    29 rate up comment 0 rate down comment
    .. ( преди 3 години )
    Това някакъв автоматичен превод ли е? .... поне прочетете статията преди да я "пляснете" тук.
  • #8
    34 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Гошо ( преди 3 години )
    Това да не е статия за краве масло? Моторното масло е предвидено да работи при високи температури, освен това са с различен вискозитет и за различните региони се препоръчват различни масла.
  • #7
    32 rate up comment 0 rate down comment
    ?!?! ( преди 3 години )
    Много *** статия....Със сериозните производители ,подобни простотии са изключени.Качествените масла ,не ги бърка нито жега,нито обем на картера....
  • #6
    26 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Другата дивотия е - написали маслото да се сменя на 30 000 км, ми че ти за 120 000 км трябва да го смениш само 4 пъти :). И после какво се случва - колата започва да харчи масло по литър на 1000 км. И дилъра ти казва - това е нормално, пишело го някъде в ръководството. Ха ха ха. Забележете - и това НЯМА оправяне, от тук натам този разход само ще расте.
  • #5
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Майстор ( преди 3 години )
    #3 даа, ролки, обтегачи, колектори и какво ли не. А маслото НЕ е направено да пази от износване. Кой иска вечни двигатели? Гледайте Verylube VS MOBIL1 ESP OIL TEST
  • #4
    45 rate up comment 0 rate down comment
    Гъзьо ( преди 3 години )
    Е по-голяма простотия и измислица не бях чел скоро!!!И на тоя дето го съчинил това му плаща някой.......