IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

С колко лъжат за пробега си 11 популярни електромобила?

На магистрала някои модели падат с почти 60% под обещаното

Новите автомобилни тестове WLTP, които замениха NEDC преди три години с обещанието да дадат на клиентите по-реални данни за разхода и пробега на отделните модели, всъщност са почти толкова подвеждащи, колкото и старият метод, твърдят все повече наблюдатели. Това важи в особено голяма сила за електромобилите. Неотдавна британското издание WhatCar? тества обхвата на 10 електромобила и установи, че те са средно с 15% под официално обявения си пробег, като Fiat 500e се представи с 29% по-зле от обещаното, а Ford Mustang Mach-E - с 20%.
 
  
електромобил, без заряд, Nissan Leaf, паднала батерия
  
   
Нийл Уинтън, бившият автомобилен кореспондент на Reuters за Европа, твърди на базата на собствени тестове, че разминаването се простира от едва 4.8% при електрическата Kia Soul до 23.8% за Volkswagen ID.3 и цели 32% за MINI Cooper SE. Това е измерено при нормална употреба в предимно градски цикъл. Разминаванията стават драстични, ако тестът се провежда при преобладаващо магистрални скорости. При тях най-добре се справят Audi e-tron, което губи само 23% от обявения обхват, и Kia Soul EV - 23.1%. При Tesla Model 3 загубеният обхват на магистрала е 30.2%, при Nissan Leaf - близо 55%, а шведският Polestar 2 губи цели 59 на сто от обхвата.

В галерията долу можете да видите представянето на всеки от електромобилите, тествани от Уинтън. Важно е обаче да направим няколко уговорки: първо, обхватът зависи както от стила на каране, така и от температурата на околната среда - при студено време електромобилът потребява много енергия, за да затопли салона, а при горещо - да го охлади, и най-вече да охлажда батерията.
  
  
електромобил, заряд
    
     
Второто важно уточнение е, че Уинтън не се съобразява с препоръката на производителите батерията да се зарежда само до около 80%, за да се удължи животът й. Освен това той не споменава при какви условия е пробвал всеки от автомобилите - макар да е ясно, че не го е направил едновременно и при еднакви външни температури. С тези уговорки, ето какви отклонения показват 11 от популярните модели на ток в Европа.


Обещаван и реален пробег при 11 електромобила (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Иво ( преди 2 години )
    До 6: какво означава ако смяташ? Тестът беше абсолютно реален, при равни условия за всички. И да, ревютата на които и да е автожурналист не трябва да се смятат за напълно достоверни, но в случая говорим са тест, показан едно към едно, а не само резултатите от него.
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Въобще много от английските ревюта на коли малко се опитват да sugar coat-ват всичко. Конкретно при CarWow колите нямат недостатъци имат annoying things. Досадно нещо и недостатък са различни неща. По мои наблюдения Autogefuel (или както там беше на немски името) са малко по-обективни, дори за немски коли. Аз много уважавам Marek Drives той е доста обективен и храни здраво като не му хареса нещо
  • #10
    12 rate up comment 0 rate down comment
    до 9 ( преди 2 години )
    И в България е позволено да се кара със 110, не е задължително да е 140 :D но си прав, извън града е стрес и постоянно следене на рейнджа. Като се появят повечко станции, вероятно ще свикнем. Иначе сега стигаш станцията и стискаш палци да няма трима други чакащи преди тебе
  • #9
    16 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Мдаа, ел.колите си остават градски коли, не стават за извънградско. Имайте предвид, че колите са тествани в Англия а там максималната скорост е 110км.ч. Ако ги тестваха у нас при 140км.ч. разрешена скорост, малко от тях щяха да изминат повече от 100-120км. Тоест ще се спукаш от спирания за зареждания докато стигнеш до морето.
  • #8
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Лийфа е с батерия 62 кв и при 164км изминати това прави среден разход 38 кв/100 км. Сигурно на северния полюс я е тествал.
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 2 години )
    Всеки има място под слънцето. Решил е човека да си вади хляба по този начин. А дали ще му повярваме на тестовете, всеки от нас ще си реши сам.Аз лично вярван на Бьорн Ниланд.
  • #6
    7 rate up comment 5 rate down comment
    до 1 ( преди 2 години )
    Ако смяташ CarWow за компетентен, безпристрастен и адекватен източник на информация, не може да ти се помогне :)
  • #5
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до 3 ( преди 2 години )
    не се превъзбуждай, дилърче. Пише си откъде е. Човекът следеше автомобилната индустрия за Ройтерс, сега пише за американския Forbes
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тестовете се провеждат в заводски условия, на стенд които натоварва автомобила уж ускорява уж спира и тръгва от задръствания и т.н.
  • #3
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    При какви условия са проведени тестовете? Изобщо от къде имате тези данни?Тази статия е написана от 'въздуха'.