IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

С колко лъжат за пробега си 11 популярни електромобила?

На магистрала някои модели падат с почти 60% под обещаното

Новите автомобилни тестове WLTP, които замениха NEDC преди три години с обещанието да дадат на клиентите по-реални данни за разхода и пробега на отделните модели, всъщност са почти толкова подвеждащи, колкото и старият метод, твърдят все повече наблюдатели. Това важи в особено голяма сила за електромобилите. Неотдавна британското издание WhatCar? тества обхвата на 10 електромобила и установи, че те са средно с 15% под официално обявения си пробег, като Fiat 500e се представи с 29% по-зле от обещаното, а Ford Mustang Mach-E - с 20%.
 
  
електромобил, без заряд, Nissan Leaf, паднала батерия
  
   
Нийл Уинтън, бившият автомобилен кореспондент на Reuters за Европа, твърди на базата на собствени тестове, че разминаването се простира от едва 4.8% при електрическата Kia Soul до 23.8% за Volkswagen ID.3 и цели 32% за MINI Cooper SE. Това е измерено при нормална употреба в предимно градски цикъл. Разминаванията стават драстични, ако тестът се провежда при преобладаващо магистрални скорости. При тях най-добре се справят Audi e-tron, което губи само 23% от обявения обхват, и Kia Soul EV - 23.1%. При Tesla Model 3 загубеният обхват на магистрала е 30.2%, при Nissan Leaf - близо 55%, а шведският Polestar 2 губи цели 59 на сто от обхвата.

В галерията долу можете да видите представянето на всеки от електромобилите, тествани от Уинтън. Важно е обаче да направим няколко уговорки: първо, обхватът зависи както от стила на каране, така и от температурата на околната среда - при студено време електромобилът потребява много енергия, за да затопли салона, а при горещо - да го охлади, и най-вече да охлажда батерията.
  
  
електромобил, заряд
    
     
Второто важно уточнение е, че Уинтън не се съобразява с препоръката на производителите батерията да се зарежда само до около 80%, за да се удължи животът й. Освен това той не споменава при какви условия е пробвал всеки от автомобилите - макар да е ясно, че не го е направил едновременно и при еднакви външни температури. С тези уговорки, ето какви отклонения показват 11 от популярните модели на ток в Европа.


Обещаван и реален пробег при 11 електромобила (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До #19 TSLA ( преди 1 месец )
    Не става бате. Колко и да го напъваш, по-евтино от жигула на газ нема! (руснаците и на дърва ги подкарват) А в горите кво правиш ?! Тук не ти е американската прерия да теглиш вектор между две точки. Чакаш хеликоптера да ти прати нова батерия ? Или си седиш *** долу на бетона.
  • #22
    3 rate up comment 0 rate down comment
    peposhi ( преди 1 месец )
    За Киа еСоул са объркали размера на батерията. Изнесените фабрични данни са за 64квтч-та версия, а не за малката батерия.Личен опит:На градско само и 500км пробег мога да направя, ако съм в задръствания постоянно. По магистралата - 120км/ч скорост/зима/парно до дупка - 350км са ми винаги налице.За Нисана - 320км са реално постижими, снесено градско и магистрала.
  • #21
    3 rate up comment 1 rate down comment
    пена ( преди 1 месец )
    Цифрите в тая статия са пълрн булшит! На ev-database(dot)org може да намерите "реалния" пробег на всички ел. коли на пазара.
  • #20
    4 rate up comment 3 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    Приказки наизуст както винаги. Тествали сме ID.3 с автопилот на 130 си стига до Fines 243, кафе, кроасан и газ към сините вълни със 160, колкото може
  • #19
    5 rate up comment 3 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    Фейслифтов Model S с термопомпа на -10 със 130-140: 400 км. На 23 със същата скорост: 520. Хора, които пиkaят в бутилка, не представляват интерес за никой производител на коли. В Германия се строи Дойчланд Нетс - 1000 локации с 4 до 16 колонки по 150-200 кВт или общо 8800. На 10 мин. път от всяка точка на магистралата, плаща се с банкови карти, фиксирана цена 44 цента/кВтч. Крайна дата за завършване на мрежата 2023 г.
  • #18
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ко щели да забранят? колко сте зле
  • #17
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Оня ( преди 1 месец )
    След като наложат електрическите коли ( нещо неизбежно ) ще трябва да забранят магистралите , че си е брало лайката :)
  • #16
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    от шведския полстар е само името както и от волво емблематавсичко е китай та дрънка виж вин номера и после пишете швеция
  • #15
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    150 години назад сте
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    11 ( преди 1 месец )
    Всеки си има предпочитания. Вярно че той е журналист и трябва да е над тях. Все пак има и разлики между пазарите така че може и оттам да има несъответствия. За това все пак продължавам да гледам и английските и немските, където имат превод. Дори от време на време по някое холандско ама там почти винаги е *** translate и е едно към гьотере.