IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Електрошок: тестваме смайващото Audi RS e-tron GT

До 650 коня, 3.3 секунди от 0 до 100 км/ч и 4х4 като никое досега: това електрическо Audi може да си вади хляба и като влакче на ужасите

В последните 7-8 години сме казвали "Убиецът на Tesla" за какво ли не - от Faraday Future и Lucid Air до най-малкия Volkswagen ID.
Това Audi e-tron GT не иска да е убиец на нищо. Освен може би на законите на Нютон.
  
   
 
   
    
Ако следите автомобилните новини, може би ще кажете, че това е просто Porsche Taycan с променена физиономия. Но това не е особено точно: двата автомобила са разработени успоредно и с обединените усилия на Porsche и Audi. Те действително споделят много неща. Една и съща платформа, наречена J1. Една и съща 800-волтова система, която позволява зареждане при цели 270 киловата - рекорд сред съвременните електромобили. Едно и също адаптивно пневматично окачване. И, разбира се, една и съща батерия с капацитет 93 киловатчаса. При Audi обаче използваемият капацитет е мъничко по-висок.
 
  
Audi RS e-tron GT тест драйв
 
    
Porsche предлага няколко разновидности на своя електромобил, включително и една бюджетна - в кавички - версия само със задно предаване. При Audi няма чак такъв избор: E-tron GT идва само в два варианта, и двата - със задвижване на четирите колела.


 

Audi RS e-tron GT

598 к. с. максимална мощност

830 Нм макс. въртящ момент

3.3 секунди 0-100 км/ч


Обикновената версия GT quattro има 476 конски сили. Което е доста. Но тази RS има 598. Които за две секунди и половина могат да станат почти 650 при включен launch control.
Вземете тази мощност, комбинирайте я с моменталния въртящ момент на електромоторите и специалната двустепенна трансмисия, и ще получите машина, която може да си изкарва хляба и като влакче на ужасите.
 
   
Audi RS e-tron GT тест драйв
   
    
RS версията прави 100 км/ч от място за едва 3.3 секунди. Тествали сме и немалко бензинови автомобили, способни на нещо такова. Но усещането няма нищо общо. Тук няма никакво изчакване моторът да се развърти и колата да набере скорост. Максималното ускорение идва веднага и буквално те стиска за гърлото. И може здравата да те изненада, както се случи на нашия оператор.
  
    
Audi RS e-tron GT тест драйв
  
   
Все пак няма нужда да се отплесваме чак толкова. Tesla Model S Long Range е по-бързa от 0 до 100 км/ч с една десета. А новият Model S Plaid - с повече от секунда. Но авансът на Tesla продължава, само докато се движите по права линия. В завой състезанието между това Audi и Model S е като между гепард и хипопотам.
  
  
Audi RS e-tron GT тест драйв
   
   
E-tron GT има по един електромотор във всяка ос, и електронно разпределение на въртящия момент. Има също електронен контрол на задния диференциал, и компютър, който обработва информацията за пътя по няколко хиляди пъти в секунда. Нашата тестова кола има и завиващи задни колела за по-добра маневреност. Активната аеродинамика включва не само повдигащия се при определена скорост заден спойлер, но и подвижни панели на пода, които осигуряват максимално прилепящ ефект. Колкото до батерията, тя наистина тежи почти колкото цяло трабантче, но е монтирана в пода и смъква чувствително общия център на тежестта.
   
     
Audi RS e-tron GT тест драйв
  
  
Ефектът от всичко това е неземно сцепление. В буквалния смисъл. Никога не сме карали кола с такава маса, която да се държи по този начин в завой.

Въпросната маса е 2347 килограма без шофьора - с над двеста повече от сравнимата Tesla. Но за тази разлика има две много добри причини. Едната е изключително сложната система за охлаждане на батерията. Благодарение на нея E-tron GT може да прави изстрелвания от 0 до 100 км/ч колкото искате пъти - или поне докато има енергия в батерията. Докато Model S дава максималното ускорение само първите два пъти, и след това чувствително забавя темпото, за да избегне прегряване.
  
 
Audi RS e-tron GT тест драйв
  
   
Втората причина за по-високото тегло на Audi е, че германците са отделили далеч повече внимание на шумоизолацията. В нашата кола дори стъклата са трислойни, за да поглъщат всякакви външни шумове. E-tron GT щеше да бъде направо плашещо тихо, ако инженерите не му бяха добавили специален саундтрак. При спокойно движение той е като футуристичен фонов шум. При настъпен педал се променя във вой на турбина.
  
  
Audi RS e-tron GT тест драйв
  
    
Другото изумително нещо е как при това тегло, и при тези гигантски джанти, тази кола успява да вози толкова меко. Адаптивното въздушно окачване е серийно за RS и опция при quattro версията - и определено си заслужава. С него това е истински гранд турър - мощен, но и отпускащ и фантастично комфортен. Мятате отзад куфарите си и потегляте на пътешествие из континента.
   
   
Audi RS e-tron GT тест драйв
  
   
В тази мечтана картина обаче има и две малки пукнатинки. Първо, мястото за куфарите не е чак смайващо. E-tron GT има 81-литров багажник отпред, но там влизат кабелите за зареждане, и 350 литра отзад. Това е прилично, но само докато се сетите, че при Tesla е над 700 литра.
  
   
Audi RS e-tron GT тест драйв
  
   
И второ, ще трябва да си изберете континент с достатъчно зарядни станции. Обхватът с едно зареждане е между 430 и 472 километра по теста на WLTP. Ние след 200 изминати километра имаме заряд за още 86. Но това е по-скоро възможният минимум - при ожесточено настъпване и двайсетина максимални ускорения. Смятаме, че ако карате енергично, наслаждавайки се все пак на колата, спокойно ще направите 350.

Това е предостатъчно за Европа, където вече има добра мрежа от бързи станции с прав ток. На такава станция можете да добавите 100 километра обхват за пет минути.
  
   
Audi RS e-tron GT тест драйв
  
  
Интериорът може да разочарова малко любителите на фантастиката, защото е съвсем нормален. Седалките са чудесни, макар че скосеният таван отзад ще опира в главите на по-високите пътници. Мястото за краката е изобилно, както и тези за дребни вещи.

E-tron GT има два големи екрана - един за мултимедията и втори, който замества приборите пред шофьора. Графиката и резолюцията им са над всякаква похвала. Навигацията има триизмерен ефект и ще ви подтикне към изследователски мисии. Колата има постоянна връзка с интернет и може по всяко време да ви прочете на глас прогнозата или текущите новини - макар и с дървения глас на компютъра от "Седморката на Блейк".
 
   
Audi RS e-tron GT тест драйв
   
    
Дори и стандартната quattro версия, която струва около 203 000 лева, е богато оборудвана: електрически седалки с подгряване, тризонов климатроник, блутуут с едновременно свързване на два телефона, адаптивно въздушно окачване, стъклен покрив.
  
  
Audi RS e-tron GT тест драйв
  
    
При RS цената отскача до цели 276 000 лева. Но пък добавя активния заден диференциал, аудио от Bang&Olufsen, матрични светлини, 20-цолови джанти. Това е с цели 25 хиляди лева под очакваната цена на Model S Plaid. Но ако ви изглежда твърде евтино, има достатъчно опции да подлудите счетоводителя си - 10 000 лева допълнително за индивидуален цвят, 10 000 за кожен салон, 9 000 лева за карбоновия пакет и още толкова за карбонов покрив, 6500 за спирачки с покритие от волфрамов карбид, и още хилядарка, за да са цветни спирачните апарати...

Накрая сметката може да ви се стори доста солена. Но e-tron GT не е просто бърз и комфортен електромобил. Той най-после ни доказва, че и в електрическата ера колите ще могат да ни развълнуват. И затова си струва цената.


Още снимки от теста на RS e-tron GT вижте в ГАЛЕРИЯТА:


0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )
    до 20 - пожелавам им успех да навържат 1.5 вата батерийки АА, да го задвижат по някакъв начин :D
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )
    100 kwh батерия - това е всичко друго но не и екология! по-добре да караш V8 или дърт дизеляк!
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    От село ( преди 2 месеца )
    След 25 г. всички перничани ще си го купят на Горубляне за 2000 лв. ,,Нов Внос,, каран от пенсионирана немска учителка
  • #17
    1 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ами Ауди е - някаква обратна връзка от волана или забавление трудно може да очакваш.
  • #16
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Защо ли си мисля че Ауди A6 RS не е много по различно като цена от RS etron. Та цената си му е перфекта, това че е скъпо е различно
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    БатМан ( преди 2 месеца )
    Първите батерии на Tesla X е вече на 8г и има достатъчно статистики (независими!) за деградацията и тя е повече от добра - батерията е на между 80 и 90% от първоначалният капацитет в сависимост от пробега. Има Тесли на 200к мили или 320+ хиляди километра.Стига с тез вицове за батерията, че щяла да се сменя на 3г или 5 или 8...Проблемът с рециклирането е при ударените коли. В Европа все още никой не се навива да ги рециклира, но и това ще стане!Айде поздрави и весели празници!
  • #14
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Искрено завиждам на екипа изпробвал този автомобил.
  • #13
    14 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До #13 и #14Много сте смешни с 20годишните си дръгели. Новите - тва, новите - онова. Нима няма 10г Аудита и в момента? Кой си купува чисто нова кола с идеята да я кара 20г? Никой! Тези сметки са за друг... Карам вече 3та чисто нова кола. Електроника не съм сменявал досега! Пък вие си пишете клишираните глупости и наблягайте на карбураторните модели, там електроника няма
  • #12
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Качествените бензинови автомобили имат мобилност около 15-20 години. Японските джипове минимум 25 години. А тези електрически коли колко им е мобилността? Можем ли да говорим за екология ако хвръляме колата за скрап след 7-8 години?Нещо не ми се връзват нещата.
  • #11
    4 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тези кола дали ще може да се движи след 10 години всекидневна експлоатация?Интересно как ще изглежда пазарът на автомобили втора ръка след 2030г. Според мен тези електрически коли ще са много проблемни и много трудни за ремонт. Всички тези електроники и сложни компоненти може да станат невъзможни за намиране. Както знаем дори и сега има недостиг на електронни компоненти и чипове. А за батериите да не говори. Кой ще му смени частите на това Ауди след 5-10 години като се счупи?