В наши компаниите от Китай произвеждат и продават автомобили в милионни тиражи, създават автопилоти и разделят своите високи технологии с германци и японци, които ги използват за своите модели. Автомобилната индустрия в Поднебесната империя обаче стартира далеч по-скромно, при това не толкова отдавна.
С помощта на изданието Motor ви представяме първите творения на най-известните китайски марки. Най-вероятно, създателите на тези автомобили сега се срамуват от тях и искат да забравят за съществуването им, като причината е, че те са на базата на стари модели на чужди производители.
Как стартира китайското автомобилно нашествие (ГАЛЕРИЯ):
Концернът притежава множество марки, в това число Lotus и Volvo, както и 9,69% от акциите на Daimler. Те всъщност са притежание на собственика на Geely - Ли Шуфу, който преди време просто реши, че в Китай има ниша за производител на луксозни автомобили и реши да я запълни. Така през 1996 година излиза единственият екземпляр от модел с просто и логично име Number 001.
Агрегатите са взети от Hongqi CA7220, което всъщност е преработено Audi 100 (поколение C3), докато дизайнът е на новия по това време Mercedes-Benz E0-Class (W210).
Резултатът е непропорционален като габарити модел, тъй като предният свес е много дълъг, докато разстоянието между двете оси - твърде късо. Каросерията е направена от стъклопласт, което означава, че не може и дума да става за пасивна безопасност.