IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-успешният електромобил в света носи смешна печалба

Чистият приход от всеки продаден Wuling Hong Guang MINI EV е само 14 долара

По-рано тази година китайският хечбек Wuling Hong Guang MINI EV беше обявен не само за най-евтиния електромобил на пазара, но и за най-продавания в света. Оказва се обаче, че той носи минимални приходи на своя производител.


Wuling Hong Guang


През януари от модела бяха продадени близо 30 000 бройки, като прогнозата е, че резултатът на Wuling Hong Guang MINI EV ще надмине 400 000 единици. Успехът на хечбека, който се произвежда от General Motors и китайския му партньор Wuling, се дължи на цената му – около 4500 долара.

Пускането на пазара на подобно превозно средство се оказва отличен маркетингов ход, който обаче не носи печалба. Медиите в Китай изчисляват, че GM и Wuling печелят общо 14 долара от всяка продадена бройка от компактния градски модел.

Явно в двете компании разчитат на печалба не от висока цена, а от количество на продадените машини. Ако те действително достигнат 400 000 бройки на година, печалбата ще бъде 5,5 млн. бройки. Тази цифра определено е малка, но пък явно устройва двата автомобилни производителя.


Wuling Hong Guang


Друга причина, поради която приходите от самата на продажба на модела не са толкова важни за GM и Wuling, е желанието им да получат преференции от местните власти. Китайския производители получават екологични кредити за реализираните на пазара електрифицирани автомобили и ги губят за по-малко екологичните машини с двигател с вътрешно горене.

Тези кредити са много важни, защото в края на годината може да бъдат продадени на други производители. Подобна практика се използва от Tesla през последните години, като компанията си докарва солидни приходи. Един кредит струва около 460 долара, а за всяка продадена бройка от малкия електрически хечбек GM и Wuling получават по 2 точки.

Самият Wuling Hong Guang MINI EV дебютира през лятото на миналата година, като е оборудван с електромотор с мощност 17,4 к.с. и батерия с капацитет 9,2 или 13,8 кВт/ч. Пробегът с едно зареждане е 120 или 170 км в зависимост от батерия. Максималната скорост е 100 км/ч.

0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Опааа ( преди 3 месеца )
    От *** журнала, който с гръмко заглавие иска да привлече читатели, аман! В коментарите разкриват далаверата: при цена $4500, сумарна/крайна печалба $1000 - май хич не е зле, а? Дали ако отпадне бонуса от 2т. ще слагат само $14? Иначе за този таралясник кой ще даде и тези пари! Ако още Ви интересува "еко-транспорта" ще предоставя чертежи на лагерните колички от моето детство - използвахме стари лагери и дъски - на всичкото отгоре утилизираме и отпадъци ...
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Я ( преди 6 месеца )
    За 8000лв. ще се харчи като топъл хляб! При цена от 2лв. на 100км. и билет от 1.60лв. за градския транспорт ,София ще се задръсти от автомобили.
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Некакъв ( преди 6 месеца )
    Някои не са алчни като германците-да продават на минимум тройна цена.
  • #2
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    ""400 000 бройки на година, печалбата ще бъде 5,5 млн. бройки""
  • #1
    23 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Еми 14 долара плюс 920 долара за 2 точки на кола не е малко. Горе долу по 1000 долара от кола или 368 милиона при 400 000 продадени автомобила.