По-рано тази година китайският хечбек Wuling Hong Guang MINI EV беше обявен не само за най-евтиния електромобил на пазара, но и за най-продавания в света. Оказва се обаче, че той носи минимални приходи на своя производител.
През януари от модела бяха продадени близо 30 000 бройки, като прогнозата е, че резултатът на Wuling Hong Guang MINI EV ще надмине 400 000 единици. Успехът на хечбека, който се произвежда от General Motors и китайския му партньор Wuling, се дължи на цената му – около 4500 долара.
Пускането на пазара на подобно превозно средство се оказва отличен маркетингов ход, който обаче не носи печалба. Медиите в Китай изчисляват, че GM и Wuling печелят общо 14 долара от всяка продадена бройка от компактния градски модел.
Явно в двете компании разчитат на печалба не от висока цена, а от количество на продадените машини. Ако те действително достигнат 400 000 бройки на година, печалбата ще бъде 5,5 млн. бройки. Тази цифра определено е малка, но пък явно устройва двата автомобилни производителя.
Друга причина, поради която приходите от самата на продажба на модела не са толкова важни за GM и Wuling, е желанието им да получат преференции от местните власти. Китайския производители получават екологични кредити за реализираните на пазара електрифицирани автомобили и ги губят за по-малко екологичните машини с двигател с вътрешно горене.
Тези кредити са много важни, защото в края на годината може да бъдат продадени на други производители. Подобна практика се използва от Tesla през последните години, като компанията си докарва солидни приходи. Един кредит струва около 460 долара, а за всяка продадена бройка от малкия електрически хечбек GM и Wuling получават по 2 точки.
Самият Wuling Hong Guang MINI EV дебютира през лятото на миналата година, като е оборудван с електромотор с мощност 17,4 к.с. и батерия с капацитет 9,2 или 13,8 кВт/ч. Пробегът с едно зареждане е 120 или 170 км в зависимост от батерия. Максималната скорост е 100 км/ч.