IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобил за 4000 долара събра 50 000 поръчки

Hong Guang MINI EV може да стигне и до други пазари освен китайския

Електромобил за 4000 долара събра 50 000 поръчки

Това лято една автомобилна премиера в Китай остана встрани от интереса на големите медии – Wuling представи Hong Guang MINI EV – изцяло електрически микро автомобил с 4 места, който няма нищо общо с британската марка Mini. И успехът се оказа неочакван, като анализаторите смятат, че може би това е рецептата за успех срещу Tesla, не само в Китай.


Wuling EV


Цените на отделните версии на скромния по размери електромобил са между 4104 и 5529 долара, като за първата седмица компанията събра 7346 поръчки, за три седмици – 15 000, а сега нетърпеливите клиенти на Wuling са вече над 50 000.

От години Wuling поддържа тесни връзки с GM, а сега компанията обяви, че планира да разшири дилърската си мрежа с още 100 магазина, за да продължи да увеличава продажбите на Hong Guang. От компанията потвърдиха, че има възможност електромобилът да се изнася и за други пазари, но тези планове засега са за неопределеното бъдеще, тъй като търсенето в Китай е изключително сериозно.

Wuling EV


Hong Guang MINI EV се предлага с две батерии – с капацитет 9,2 киловатчаса и 13,8 киловатчаса, като пробегът с тях е 120 и 170 км. И в двата случая максималната скорост е 100 км/ч, а електромоторът е с мощност e 17,5 к.с.

На борда има място за четири човека, а при сгънати задни седалки обемът на багажника достига 741 литра. Електромобилът е дълъг 2,9 метра, широчината му е 1,49 м, а височината – 1,6 метра, като за повече удобство на пътуващите отзад колесната база е 1,94 м.

Вижте новия достъпен електромобил, който засега се предлага само в Китай (ГАЛЕРИЯ):

Снимки: Wuling

0 от 500
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Кико ( преди 2 години )
    Да, ама наш Кирчо ни обеща Две такива за същите пари!
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Готин ( преди 4 години )
    Фирмата на Росен Даскалов, Sin Cars е създадена в Русе с цел да задоволи точно този сегмент от пазара.
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Едисон ( преди 4 години )
    Докато не се вземем в ръце и не направим свой електро поне за града запада ще ни клати с цени както си иска.Умни и предприемчиви и не лакоми българи надявам се че има .
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Режим ( преди 4 години )
    P няма ли автоматът?
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Teodor ( преди 4 години )
    Дано някой не се е залудил че в бедна България някога ще имаме шанс да се сдобием с евтин електромобил за лично ползване. Докато сме заобградени от богати Европейски държави шанса ни е нулев. Доказателство за това е цената на един велосипед произведен от Пежо или БМВ, вижте му цената и после ми кажете че на фона на тези цени ще се появи евтин електромобил.
  • #8
    10 rate up comment 4 rate down comment
    kvy ( преди 4 години )
    И тук дават оценка хора на които страната им не произвежда даже и кибрит!
  • #7
    2 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Е и Ситроен има Ами.Кой би избрал китайското недоразумение пред Ситроен най-великият производител на всички времена.
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    gogo ( преди 4 години )
    Краш тестовете имат значение единствено за застрахователите. TUV не се интерсува от тях.
  • #5
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Китайците имат поне още 10 подобни модела колички!
  • #4
    6 rate up comment 10 rate down comment
    електрифициран ( преди 4 години )
    С 9.2kWh ще мине не повече от 60 километра, а с 13,8 kWh максумум 90 километра. Стига фантастики. Ако се движи автомобилчето само по наклон тогава пробега му е безкрайност. Направиха един електрически самосвал който няма нужда от зареждане защото се спуска натоварен с 100 тона руда и се качва празен. Дори се налага да отдава част от енергията си в мрежата когато разтоварва рудата