IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайци пускат на пазара електромобил с 1000 км пробег

Кросоувърът GAC Aion LX изминава това разстояние при високи температури и влажност

Всички очакват революция в сегмента на електромобилите, където скоростта на развитие леко намаля. Очаква се, това да се промени при въвеждането на твърдотелните акумулатори, но те все още са далеч от серийно производство. Китайският производител GAC обаче може да промени ситуацията, тъй като пуска на пазара електромобил с 1000 км пробег.


GAC Aion LX


Самият модел – GAC Aion LX, съвсем не е нов, тъй като производителят го представи още през 2019 година. Тогава за топ-версията беше обявен пробег 650 м, което съвсем не е лошо постижение. Не е ясно обаче, дали то е реално, тъй като в Китай използват стария сертификат NEDC.

Оказва, че кросоувърът може много повече. В GAC са тествали модернизирана версия на модела, оборудвана с батерия с капацитет 150 кВт:. Електромобилът е успял да измине 904 км в смесен режим при температури от 34 градуса по Целзий и влажност 90%.


GAC Aion LX


Лесно може да се предположи, че при по-щадящи условия и използване на икономичен режим пробегът ще надмине 1000 км. Сега от GAC обещават, че продажбите на електромобила ще стартират до края на годината.

Базовият вариант на кросоувъра разполага с един електромотор с мощност 184 к.с. и пробег от 500 км, като той е оценен на 38 000 долара. Топ-версията с 408 к.с. струва 54 000 долара, което означава, че новата модификация ще е още по-скъпа.

Още снимки на електрическия кросоувър - вижте в галерията:

Снимки: GAC

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    По юошо е през лятото когато е горещо, кога последно е ставало -20 в София например? Два дена за последните 20г, но при горещо време над асвалта температурата удря 50, рекорда който съм мерил при 40гр е 60гр на 1м над асфалта. Няма значение колко е голяма батерията при зареждане у дома, има значение колко изминаваш на ден, просто вечер я дозареждаш, толкова колкото си изхабил през деня. Колкото по малко я разреждаш, преди отново да я заредиш, толкова повече цикли изкарва
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Пешо ( преди 3 години )
    Да не би след рекорда от 650м.да са го подобрили на 1000м.
  • #12
    5 rate up comment 8 rate down comment
    1000km еднократно ( преди 3 години )
    И на скрап...
  • #11
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Сашо ( преди 3 години )
    Колко ли ще измине през зимата при минус 20 градуса и пет души вътре?
  • #10
    8 rate up comment 1 rate down comment
    raiders ( преди 3 години )
    Абе Китайска му работа, ама не изглежда зле, отвън нормално, модерно като всички Сув-ве, вътре луксозно, дали и на живо е така... божа работа. При пробега ще има революции и към батериите, но 1000км е повече от достатъчно. За чисто градско каране 500км, въпроса е да оправят зареждалките, един стандарт и бързината.
  • #9
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Lele pak ( преди 3 години )
    Някои да е купувал китайски батерии с невероятен капацитет 18650 lion с 9999mah например? Обикновено са с 5 до 10% максимум на това което пише на тях , така че не очаквам и тука да е по различно...
  • #8
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не че нещо, супер е че ще изминава 1000 километра, дори направо изби костаналите електрически коли, само че има един проблем, чел съм по форуми за Тесла модел S и там споделят че неговата 100 киловатова батерия в домашни условия се зарежда от 0 до 100% за около 26 часа, тая 150 киловатова може да отиде към 48 часа.
  • #7
    10 rate up comment 4 rate down comment
    ... ( преди 3 години )
    За еднократна употреба ли е?
  • #6
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Супер звучи
  • #5
    12 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Напомнят ми на първите китайски смартфони - огромни батерии, огромни сензори, много екстри, но Самсунг пак снимаше по-добре и батерията издържаше същото време, въпреки 30% по-малкия капацитет.